Monday, March 5, 2018

Kudapan sihat kononnya

As salam semua kwn2,

minggu nih dengar2nya bakal takde air selama 3-4 hari kt opis n umah, aku dh pening kepala dh.... yelah almaklum nk uruskan aiyan tu nnti, amik dia dr sekolah pastu kene mandikan dia lps suap mkn. Kalau tak mandi ya rabbi masammmmm sgt bau bdnnya... udahla pastu dia tu kaki membuang air beso aduhla... bayangkan 3 hari takde air camne lah....

Ada jgk lah tadah air kt opis ni tp berapa sgt lah yg dpt bertahan... pikir2 kalau trk sgt keadaannya mmg nk cuti balik kg je nnti, tp kite tgk dulu esok camne keadaannya.

Ujung minggu, bila duk umah paham2 jelah asik nk mknnnnn je... aku ni konon2nya kan nk bg bdn ni susut skit, jd banyakkan la melantak buah kt umah.... siap2 kupas simpan dlm peti... mkn time sejuk2 mmg nikmat

buah nenas ni antara yg jd kegilaan, sebijik tu sedar2 blh tinggal separuh hadap sorang

Tp ada jgk layan kudapan nih.... lama tak jumpa nih...
korang kenal tak?

12 comments:

Kakcik Nur said...

Aduh Dana...jangan asyik makan nanas tanpa makan makanan lain...sakit perut nanti...

norhidana miswan said...

Kakcik Nur- heheheh takla kakcik, buah2 lain ada jgk mcm epal, oren ngn pear... dana mkn benda lain jgk bkn nns je semata2 hehehhe... macih ingatkan kakcik

TukangKebun said...

Kak pun lama tak makan popcorn beras tu sampai lupa dah nama dia.
Susah nak jumpa sekarang kan.

Hans said...

ehhh
tak ada air
duduk dekat kawasan selangor yang ada masalah gangguan air 6 Mac nih ker?

Inani Hazwani said...

Kecur air liur saya tengok nenas tu kak. Hahah! Sedapnyaa!

FHA Selemak Santan said...

Tak ada letrik boleh tahan lagi. Jangan tak ada air. Memang haru kan ...

norhidana miswan said...

k Diana TK- itu org panggil inang2, ni bukan popcorn beras... sbb bukan jns yg manis hehehe...

Hans- akak ddk kt ukay perdana, n keje kt kl dh semak jadual mmg kene umahh ngn opis haru betul lah

Inani- mmg kecur menggoda kan nani, ni pun akak rasa mcm terasa2 nk mkn nns pagi2 hehehe

Fha Selemak santan- betul tuh, takde letrik blh thn lg takde air haru tp.... klu kt opis ni takde letrik takde air.... baik cabut balik umah je hehehehe

Amy Hilmirda Daud said...

Memang kecur air liur tengok nenas tu Dana. Akak pun pening jugak pasal tak de air ni.

mamapp said...

Sihat jugalah kuralan ni. Ubat lawas ni

norhidana miswan said...

k Amy- tulah kak, bila takde air ni ssh lain mcm, takde letrik blh tahan lg kan

Mamapp- kuralan tu apa kak hehehhe...

Mimi Azirah said...

Wow nenans tuh feveret sy

Mommy Cici said...

oh kenal, tu inang inang kan? memang fav dari kecik. kalau balik Melaka mesti beli. kat sini jarang jumpa pulak. taktahulah kat area chow kit ada ke tak

skrg dah jarang makan. tak suka dok terselit kat gigi. hehehe