teman2....

Thursday, October 14, 2010

cendawan kukur @jamur kukur

hari sabtu 2minggu lps aku g pasar tani kt melawati, blh lak jumpa ngn cendawan nih... alahai terus aku beli... dh lama betul tak dpt mkn cendwn nih... ingt dulu masa kecik2 kalu kt kg ada org tebang pokok getah n bkr batang getah tu... bile dh kene ujan sume tak lama tuh msti cendawan ni tumbuh... msti gi cari n pungut cndawan nih ngn arwah nyai n adik2 aku... seronok nyer... kenangan yg tak blh nk rasa lg skrg...

so, sabtu baru ni baru dpt msk utk kali ke2... sedap btl... hehehhe
korang kenal ke tak cndawan nih?

5 comments:

en_me said...

sodappnyerrr..

☆ lieya latif ☆ said...

eh ni sedap tau dana...aku kan anak dare kampung...auwww...kat kampung aku ade pokok getah...so kalo lepas ujan, pi laa cari kat pokok getah yg tumbang2 tu...byk dpt..selalu buat gulai atau goreng.....mmg sedap....ni kalo beli pun harga mahal sikit sebab susah nak cari kan......

norhidana said...

en me- heheh sedap mmg sedap sbb jarang jumpa skrg

lieya- aah beb betul2... tp skrg kt kg aku tkade pokok gth, kalu ada pun diaorang jual btnyer... kalu dpt jumpa kt pasar tani msti beli... mmg agak mahal tp dh susah nk jumpa kan...

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

dana....

pandainya awak memasak cendawan gaya masakan ini...
kak biasa masak sop...

rajin isteri edy nie...

norhidana said...

k ayu,

masa kecik2 dulu mak biasa msk gini kalu cndawan tuh... jarang bt msk sup atau msk lemak..