Wednesday, February 12, 2020

OH SI KUNYIT

Assalamualaikum semua kawan-kawan,

Setiap petang Edy mesti akan whatsapp aku  dan tanya nak kirim apa-apa tak? Kotlah nak suruh beli lauk ke sayur ke atau keperluan lain. Kalau kebetulan ada barang dapur dah abis atau tinggal sikit memang aku akan kirim. 

Perangai suami aku ni, dia memang ikut arahan akan beli apa aku kirim. Cuma kadang tu dia beli berlebihan. Pernah aku minta beli sawi sikit untuk masuk dalam mee goreng di beli nya sampai 2 ikat besar. Kirim beli halia atau kunyit memang dia akan beli banyak kadang sampai kering tak di gunakan. 

Baru ini aku ada kirim kat dia beli kunyit hidup.
Aku: pa, nanti belikan kunyit hidup tapi beli sikit je tau.

malam tu bila aku jenguk barang belian dia, nak gelak ke nak nangis nih... ada 3 ketul kecil kunyit harga tak sampai 20sen 



22 comments:

  1. waalaikumussalam. itu lah maksudnya tawa dalam tangisan kot. hahaha >.<

    ReplyDelete
  2. Kata nak sedikit. Itu sedikit.

    ReplyDelete
  3. hahaa betul lah tu Dana... calit kat eddy! 🤣🤣

    ReplyDelete
  4. ALHAMDULILLAH SALING MEMAHAMI N KOMPROMI

    ReplyDelete
  5. Bagus husband Dana. Haha sama macam husband Kak Feni. Beli apa yang kita suruh je. Kadang-kadang apa yang kita nak lain yang dia beli.

    ReplyDelete
  6. haha..bak kata Apek..bertindak ikut arahan..

    ReplyDelete
  7. k UmiNazrah- hhahahah iya kot kak redho je

    k NA- heheheh itu sikit sangat, aduhai

    ShirVen- hahaahha geram tul aku tau

    k Paridah- terlebih memahami ni kak oi hahahha

    k Feni- tapi ini sikit bebeno nih, sekali dua guna dah abis...

    k Kamsiah- heheheh aduhai, geram tul

    ReplyDelete
  8. Hehehe jadilah tu sekali masuk untuk singgang hahahahaha

    ReplyDelete
  9. alahai comel betul perangai husband tu heheheheh kadang macam saja je tu nak kenakan lah tu :p

    ReplyDelete
  10. Hahhhaaa... inilah bebudak wechat cakap tu lurus macam pembaris

    ReplyDelete
  11. agak2 ahkak dana abam Edy tu baca x blog ahkak nih? hehehe
    tular nak peha dapat keting.,

    ReplyDelete
  12. Saya nak gelaklah hahahaaa... Memang sesetengah lelaki lurus jew orangnya. Macam suami saya, agaknya dia malas dengar saya membebel kalau kirim beli sesuatu tapi sampai rumah kita merungut sebab tak puas hati. Pernah sekali, saya suruh beli daun sup RM1 /seikat. Dibelinya 5 ikat di 5 tempat yang berbeza. Katanya, nanti saya boleh pilih mana satu daun sup yang saya suka...aloloooooo kenangan manis mengusik jiwa betul!

    ReplyDelete
  13. sis LIn- hehehe itulah dapatlah 2 kali masak tu

    Mekar- itulah kadang geram lah

    Mrs. A- heheheh bukan lurus kak, lebih pada saja cari pasal tuh... selalu idok la sikit gitu dibeli nya

    wak Lat- hahahha tak wak, dia tak minat baca-baca blog ni, tapi kalau jumpa pun biarlah dia tak marah nya

    k Amie- hahahha itulah kak kan, kadang tu kita bebel bukan apa... mudah kan kita mudah kan dia jugak... tapi yelah laki memang suka ngusik kadang

    ReplyDelete
  14. Hahaha nasib baik dapat juga kunyitnya..

    ReplyDelete
  15. Hahaha... Lawak tapi kenyataan.. Begitulah tu.

    saya follow sini ya

    ReplyDelete
  16. ha ha ha ha :)

    lain plak dgn asben aida.
    kita suruh dia beli sikit.
    dia akan beli selambak! ha ha ha ha ha :)
    bukan nyer pe, ditakuti membazir kan. syg!!!

    ReplyDelete
  17. betul-betul sikit tu Dana.. hehehe

    ReplyDelete
  18. sikit la tu...hahahhaha! nanti bole beli lagi...🤣🤣🤣

    ReplyDelete
  19. Haha terhibur.. kalau hubby mama suruh Beli 1 brg je pun call 10x

    ReplyDelete
  20. Permisi Ya Admin Numpang Promo | www.fanspoker.com | Agen Poker Online Di Indonesia |Player vs Player NO ROBOT!!! |
    Kesempatan Menang Lebih Besar,
    || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...