Tuesday, February 11, 2020

MAKAN PULUT MANGGA

Assalamualaikum kawan-kawan,

Pagi tadi masa tengah fikir-fikir nak cerita pasal apa, ternampak pulak gambar ini. Baru teringat bulan lepas punya gambar, aku sampai dah lupa nak buat entry pasal pulut mangga ini.

Masa tu ada kawan pejabat teringin nak makan pulut mangga, kalau beli sepeket tu dapatlah sikit tak puas makan. Itu yang kongsi beli barang mangga dan pulut masak di pejabat tapi aku datang bawak perut je, tumpang makan heheheh. Bau masa masak pulut tu semerbak harum sampai satu pejabat bau.  Memang puas makan bila buat sendiri macamni. 


tak ingat pulak mangga jenis apa yang pasti manis

pulut, mangga dan santan, gula pasir... nikmat betul makan

walaupun aku bukan peminat tapi sesekali layan jugak... 

26 comments:

  1. Lama tak mkn pulut mangga ni..
    Bila musim mangga harumanis..
    Keluarlah menu ni ye Dana..

    ReplyDelete
  2. mmg fav pulut mangga...kalo kt restoran thai slalu order menu ni...akak suka santan yg pekat2 skit...dpt mangga yg manis mmg yummmm...

    ReplyDelete
  3. mengecurkan air liur saya untuk makan mangga dan pulut.

    memang kombinasi yang padan dan menarik

    ReplyDelete
  4. aduhai manisnyer mangga., huhuhu leh potong kaki nih

    ReplyDelete
  5. alamakkkkk.. sedapnyeeee pulut mangga..
    sedap makan ngn kengkawan..
    lg sedap kalo masak sendiri lg puas ati makan..
    blh makan smpai knyg.. haha

    ReplyDelete
  6. K YatiCH- kalau kat kedai siam setiap masa ada kak... kalau nk tunggu ada harumanis lambat hehehe

    MamaTisya- itulah santan pekat lemak masin sikit lawan kan dengan mangga yang manis leting

    mrHanafi- betul tuh, memang layan kalau dapat ni

    wak Lat- hehehe janganla makan banyak-banyak wak, buat rasa je

    Ezy- betul tu, bila makan ramai-ramai meriah je

    ReplyDelete
  7. sedap nyer !!!
    sgt suka pulut mangga tau.
    ari tu ke bangkok, tak brape jumpa lah :( keciwaaaaa...
    kat hatyat best. senang jumpa.

    ReplyDelete
  8. Rezeki percuma dapat makan pulut mangga.
    Saya suka juga makan.

    ReplyDelete
  9. Nasib baik SA x leh makan pulut...kalau tak sure tak cukup tu...

    ReplyDelete
  10. happening sungguh , betul masak sendiri puas makan

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum Wrmbth Sis. Jemput sertai giveaway dengan 17 Hadiah Wang Tunai bernilai RM1000

    Hadiah RM200 (Seorang Pemenang) - 1 x RM200

    Hadiah RM100 (2 Orang Pemenang) - 2 x RM100

    Hadiah RM50 (14 Orang Pemenang) - 14 x RM50

    Tarikh tutup 29 Feb 2020. Klik sini untuk sertai giveaway ini.

    ReplyDelete
  12. k Kamsiah- iya betul pernah nampak tapi belum agak popular

    k Aida- itulah kak, kalau teringin ke kedai siam lah musti jumpa tapi itulah dah sampai sana tak jumpa lak kecewa kan

    k NA- itulah, rezeki di kongsi bersama

    k SA- heheheh pulut ni tak boleh makan banyak SA, mau lena nanti hehehe

    k Ummi Nani- betul tu kak... meriah jadi nya

    ReplyDelete
  13. ini laa bukti iman kita senipis kulit bawang..
    now saya daaaa tergoda !! kat nibong tebal ni mana nak dapat ni T.T

    ReplyDelete
  14. Suka makan pulut
    suka makan mangga
    tapi tak geti makan sekali

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum dana, moga sentiasa beroleh kesihatan yang baik..
    Aduhai.. pi ke laman WP tadi tengok durian. Mai sini pulut mangga pula.. memang 'kejam' la..hahaha.. terpaksa telan air liur berkali-kali.. Dulu saya tengok pulut mangga ni satu yang pelik. tak pernah terfikir juadah macam ni. Tapi bila ada kawan bagi rasa, terus jatuh cinta hahaha...

    ReplyDelete
  16. Mana tak puas atinya Dana.. DPT byk DN tentu sekali masak ikut citarasa csendiri

    ReplyDelete
  17. tak pernah buat tapi pernah makan. sedap sedap sedap. ngam betul dgn selera aku

    ReplyDelete
  18. SEDAPNYA PULUT MANGGA MMG SUKA SGT

    ReplyDelete
  19. ohhh. gad.. sedapnyaaa mangga tu.. susah sangat cari mangga cantik mcm tu di Sabah.

    ReplyDelete
  20. Tak pernah cuba lagi makan pulut mangga macam nie.. hehehe

    ReplyDelete
  21. perggghhh boleh jual dah ni...hahahha! nak jugak!

    ReplyDelete
  22. suka jugak buat pulut mangga nih.

    ReplyDelete
  23. Permisi Ya Admin Numpang Promo | www.fanspoker.com | Agen Poker Online Di Indonesia |Player vs Player NO ROBOT!!! |
    Kesempatan Menang Lebih Besar,
    || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...