Wednesday, February 5, 2020

BERTUAH PUNYA ADIK

Assalamualaikum semua kawan-kawan,

Khamis lepas adik bongsu aku ada whatsapp gambar sate sebekas besar. Meleleh air liur tengok, teringat kesedapan sate yang selalu abah pesan kalau kat kampung. Giliran abah buat tahlil dan yasinan, abah tak nak emak penat-penat rewang dan masak jadi abah pesan sate je. Lepastu ada lah sikit-sikit kuih mendatang. 

Hati sakit je nengok adik-adik aku dok tayang sate tuh... 

sebekas besar tu untuk orang yang datang tahlil, orang kat rumah pun mesti puas makan
esoknya aku suruh edy belikan sate, tapi boleh lak sate daging dah habis... tak hilang kempunan tau

23 comments:

  1. mcm lama juga tk mkn satay....akak fav satay kambing..aritu ada husband tanya nk mkn satay ke..tp sbb mcm sakit gigi tkmo la mkn lg hehe

    ReplyDelete
  2. sate kampung ni mmg kualiti terbaik.. :p

    ReplyDelete
  3. teringat makan sate kat Melaka ..sedap

    ReplyDelete
  4. Mrs. A pun lebih suka sate daging daripada sate ayam.
    Kalau anak-anak depa suka sate ayam.

    ReplyDelete
  5. Memang terliur kalau tak dapat makan.

    ReplyDelete
  6. MamaTisya- satay kambing sedap nya.... dana pun suka jugak

    Wak Lat- betul tu wak, lagi lah kampung johor hehehhe

    k Ummi Nani- kalau dah jumpa kedai satay yang sedap memang teringat-ingat

    Mrs. A- dana dua-dua ok kak janji lembut juicy gitu, cuma satay daging kadang tak semua tempat dagingnya empuk juicy

    k NA- itulah, teringat-ingat

    ReplyDelete
  7. Sedapnya kalau kuah kacang dia pekat.. Pergh!! Rasa macam nak beli satay pula..

    ReplyDelete
  8. Akak suka satay daging..kalau fpt yg lembut,juicy tu..mau abis 3,4 cucuk..

    ReplyDelete
  9. Kashah pon suka sate daging. layan sikit

    ReplyDelete
  10. haha bertuah punya adik ye, nasib baik dapat dah kalau tak terliur sampai ke sudah ye dana :)

    ReplyDelete
  11. Serius lama endak makan satay. Rasanya last makan 2 tahun lepas!

    ReplyDelete
  12. Hahah wahh banyaknyaa satay tu hah puas hati tetamu makan.

    ReplyDelete
  13. sate daging mana2 mesti lagi sedap dari sate ayam kan...hahaha

    ReplyDelete
  14. Kek menawan hati anak tersayang

    ReplyDelete
  15. IONQQ**COM
    agen terbesar dan terpercaya di indonesia
    segera daftar dan bergabung bersama kami.
    Whatshapp : +85515373217

    ReplyDelete
  16. oh sate peberet ku. kenapa lah aku baca masa perut lapar ni
    banyak arr tu, puas makan

    ReplyDelete
  17. Hahaha.. Bertuah sungguh kan.. Sate tu memang favourite semua orang

    ReplyDelete
  18. Terus rasa nk makan satey...cheh...

    ReplyDelete
  19. memang kalo ada yang tayang gambar makanan kita akan rasa nak makan gak.. kuasa gambar hahaha..

    ReplyDelete
  20. Favourite mama ni kalau mama dah netajuk haha.. xde lah.. kalau mama mesti dh Cari date time Tu juga

    ReplyDelete
  21. Permisi Ya Admin Numpang Promo | www.fanspoker.com | Agen Poker Online Di Indonesia |Player vs Player NO ROBOT!!! |
    Kesempatan Menang Lebih Besar,
    || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...