Tuesday, July 17, 2018

tayarku pancit

As salam semua kwn2

Kejadian pada Ahad 15 julai, pagi lps bfast aku perasan tayar kereta belakang belah kanan mcm kurang angin, tunjuk kt edy dia kata ni bkn kurang angin ni pancit... hahahahak

Dia terus tukar ngn tayar ganti , kami tlg tengok je.... kalau kene kt aku sorang mau duk menunggu org tlg tukarkan, jenis tahu bwk kete je kan... 
Lps tukar tayar, drive dlm 5 minit pi bengkel edy kata tampal pastu blh la guna. Kejap je wei kene rm10 je untuk tampal.

Kalau jd kt aku sorang entah gelabah camne kan, kalau org laki rilex aje ... kejap je dh setel, pastu sambung la pi jejalan beli barang.

tgk mcm susah tp kalau dh tahu nk buat apa, mudah sebenarnya


aku duk pelik tanya nape tayar spare tu kecik sgt, edy duk ckp tanyala perodua... tp gerak biasa je rasa nya hehehhe

tu lah punca nya pancit tuh

besar gini.... patutlah pancit, edy kata rasanya kene time paking kt kedai mkn pagi tu... sbb sebelum grk dr umah tu ok je


14 comments:

  1. besar gedabak pakunya..
    Mujur pancit masa ada hero...
    Selesai masalah :)

    ReplyDelete
  2. kadang2 memang ada orang yang tak bertanggungjawab tabur paku2 ni.
    Nasiblah siapa yang kena.

    ReplyDelete
  3. Besarnyaa paku tu. Kalau Nani pun kena macam ni, memang gelabah dah rasanya. Hahah!

    ReplyDelete
  4. Ejulz- tulah pasalnya.... tu yg trs pancit tu

    k Nurbijen- tulah kak, klu masa kite sorang... mmg mati akal

    wak WP- tulah wak, tp paku gini tak tau lah kot ada yg buat jht wak

    Inani- tulah nani, pempuan selalunya tahu bwk kete je hehehhe

    ReplyDelete
  5. berpeluh juga kalau tukar tayar tengah panas...

    kalau tengah malam...bahaya pulak tu..

    so langkah terbaik berdoa la mohon perjalanan selamat pergi dan balik...

    doa itu boleh tempis bala

    ReplyDelete
  6. Blogger Hanafi- tulah, klu sorang2 mmg ddk la je dlm kete tu.... nk tukar sndiri tak tau

    ReplyDelete
  7. Kalau akak sorang pun gelabah dana..
    Besar paku tu ye..
    Mahu tak cepat keluar anginnya..

    ReplyDelete


  8. شركة التميز المثالي للخدمات المنزلية وتنظيف المنازل والشقق والفلل بالدمام والخبر والقطيف والجبيل
    قسم خاص لتسليك المجاري بالضغط ومكافحة الحشرات وتنظيف للمجالس والسجاد والموكيت وتنظيف الخزانات
    نقدم افضل الخدمات المنزلية بالمنطق الشرقية 0551844053

    شركة تسليك مجاري بالدمام
    شركة تنظيف منازل بالدمام
    شركة مكافحة حشرات بالدمام
    شركة تنظيف منازل بالجبيل
    شركة مكافحة حشرات بالجبيل
    شركة تنظيف سجاد بالجبيل
    شركة تسليك مجاري بالخبر
    شركة تنظيف منازل بالخبر
    شركة تركيب وصيانة الكهرباء بالدمام والخبر
    شركة المثالية للتنظيف بالجبيل

    ReplyDelete
  9. Besarnya paku..Alhamdulillah, suami akak ada sekali.. kalau tidak, risaunya seorang...

    ReplyDelete
  10. aida pun.
    kalau sendiri aje, fengsan lah.
    saspen. tak tau nak buat apa.
    hi hi hi :)

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...