teman2....

Friday, December 10, 2010

sedapnyer ubi rebus

smlm borak ngn adik aku , dia duk cite kt umah mak aku rebus ubi pastu bt `belegudek` (bahasa jawa yek) ubi tuh rebus pastu tumbuk kan bwg putih,bwg merah,kunyit n bilis pastu goreng pastu campurkan ubi rebus tuh... wah sedap... aku dh terliur dh bile adik aku cite... dia duk cite nyai aku duk cabut banyak ubi...
ayat dia yg bt aku sakit ati... `ko balik lah kak, best banyak ubi sdap2 kt umah, ada kepek keladi lg` berbulu je telinga aku dgr

so, ngn berkobar2 aku ckp kt edy nk mkn ubi rebus, so sabtu nih nk gi psr tani utk cari ubi n keladi...
ohhh idamanku

gambar kredit pd fp kak rinnchan...

p/s:tp versi aku nnti lain skit tp ala2 camni gk... 
 

7 comments:

Lelord said...

heheh akak x penah makan cenggitu, selalunya makan cicah ngan sambal bilis ciliapi.

Eh dana jgn mkn nenas..coke tu seme elakkan

norhidana said...

kak, itu org jawa selalu bt belegudek tuh kak... nk cicah sambal merah tu dana bt tak sedap... heheheh

tak kak, tak mkn nenas tp kalu nmpak mmg terliur2

emy/mamasuri said...

hehehe..esok bawak skit yek..nak gak rasa ...

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

"belegudek"...wah...tak pernah plak aku dgr ko...nie 1st time aku dgr.....selalu tu either rebus or goreng rempah.....campur ngan ketumbar, kunyit, garam sikit...sodaap...nak2 ubinyer empuk...

alahai..ko nie dana....buat tekak aku terasa2 nak makan ubi jugak lerrrr

lieyalatif said...

tu le dana, ni laa penangan ibu mengandung mcm kite ni....pantang dgr org sebut makanan....tu baru sebut...lum tgk lagi...mmg cepat jek terliur koooooo.....kalo terliur bende2 yg senang nak cari ..tak pelaaa...takut yg susah2...

ni ko dah citer pasal ubi ni, ngan aku ..aku dah teringin tau tak!!! haahahah

norhidana said...

emy- halamak maafkan diriku kwn aku sbb tak dpt membg ko rasa

zana-org jawa panggil gitu..mak aku panggil gitu aku ikut je hehehe
puas hati lah dpt rasa aritu wlaupun tak sedap cam mak aku bt

lieya- hehehe apalg cari2... kalu dulu ko je yg duk nk itu ini kn

Citarasa Rinduan said...

heheheheh...

kak suka ubi getuk...
siapa boleh buatkan???
angkat tangan..