teman2....

Monday, October 31, 2011

karipap ke epok2

as salam sume kwn...

salam isnin... camne ujung minggu korang?sapa2 yg nk balik kg msti dh plan2 kan... bestlah, aku tahun nih tak balik kg utk raya haji... bt masa nih mungkin tak nk jln jauh2 lg,sian kt conet aku tu...kang pnt lak dia...biarlah dia btl2 dh ok...insyallah pas bln 12 nih mybe antibody dia dh kuat skit..blh la nk jln2 jauh skit,nk bwk gi supink2 ke kn....

sabtu mlm ahad aritu aku mengerah adik aku utk bt epok2 nih... lama tak bt epok2 sndiri...kalu bli kt kedai tu kadang tak kene ngn selera sndiri hehehe...dh bt ni rasa puas hati gitu... aku paling suke bt epok2 bulat hehehe baru la sesuai ngn aku kn...

...gebu2 kn mcm aku

p/s: org johor je rasa aku yg panggil epok2 nih...

Friday, October 28, 2011

lontong di hari cuti deepavali

as salam sume kwn2,

lambat betul aku nih... masa deepavali aritu lah ni, edy bt pemintaan suh bt lontong... dh tu adik aku gelak la ckp ingtkan india je yg beraya rupenye kiteorang pun beraya sbb suh msk lontong heheheh... sbb aku ada skit rajin... so aku turutkan jelah... kebetulan lak aritu mak aku ada kirimkan serunding dr kampung.... mmg ngam lah tu...
tp aku msk simple2 je

ayam msk merah ngn lodeh

hehehe gambar lum potong aci tak?

Thursday, October 27, 2011

nasi ayam mahal....

as salam sume kwn2....

aku rasa arini cam isnin lak... al maklum lah smlm  kn cuti ...
ni nk cite psl ari selasa nyer lunch...tgri tu aku duk blik umah jap amik adik aku nk antar gi damai sbb diaorang nk balik kg lps duk lepak umah aku dr jumaat aritu, kes rindu kt anak buah diaorang..
pas dh antar tak tau nk mkn mana,masa pun dh kul1 lbh, aku ajak lah Pn Emy gi mkn kt nasi ayam dpn esso keramat... rasanyer thn lps mkn baru rm5.00 ni dh jd rm6.00 alahai
nk kata sdp tak la sdp sgt tp ntah la...

ini lah dia nasi ayam yg mahal tu...

mak yong emy ngn nasi ayam mahal nyer

Wednesday, October 26, 2011

mama perlukan handbeg baru

as salam sume kwn2

pe kbr sume?selalu kt umah ni mmg jarang nk update blog tp... kt ofis asik lupe bwk usb kabel je camne nk transfer gambar, so kt umah jelah yg ada masa kan
nk cite betapa sedihnyer melihat handbeg aku...huhuhu
dh parah rasanyer... ish2...

tak bgs tul beg CR yg aku beli kali nih.... cpt beno menglupas

ini mmg nmpak sgt la kn... alahai

p/s: nk beli handbeg baru,tak dpt lg lah kot, sibuk duk pikir kan si conet aiyan...kene sedia bajet utk dia lebih...nnti lah tunggu dpt bonus

Tuesday, October 25, 2011

astagfirullah....

as salam kwn2...

astagfirullah,tak tau lah sapa yg sebar fitnah... rupenyer cume kabar angin yg kawan blog ku kak amy syaquena sudah meninggal, tp rupenyer dia sudah semakin pulih,alhamdulillah....
tak pasal2 aku nih mcm dh bt fitnah lak... ya Allah...
semoga akak lebih sihat ye...

Monday, October 17, 2011

aiyan yg dh makin hepi

as salam sume kwn2,

korang apa kabar?aku sihat n dh mule keje dh... tp smpai2 ofis je dh rasa rindu kt aiyan, kejap2 tgk gambar dia yg dh jd walpaper kt pc... adik aku no 2 yg jaga aiyan kt umah ni,lgpun tak berani nk antar kt pengasuh sbb antibody aiyan tak kuat mcm bby lain,tkt kalu ada bby lain yg sakit jangkit kt aiyan...bt masa nih biarlah aiyan kt umah dulu,biar dia dh btl2 kuat baru antar kt pengasuh atau nursery

masa baru2 kuar dr ward,aiyan monyok je,skit2 nk melalak, aku agah2 ajak main pun dia nngis je, tp alhamdulillah pas dh seminggu lbh dia dh mule nk snyum n ketawa,nk main2... lega, alhamdulillah sgt2..
skrg ni dia dh blh senyum2 n ketawa bile di agah,dia nk main2 ngn kite... dh angkt2 kepala n bontot nk meniarap... alhanmdulillah... semoga aiyan akan sihat 

ada gaya cam hafiz masa kt awan nano tak?

mata ngantok nih

begitu kusyuk tgk tv...

gmbr yg paling aku suke....

Thursday, October 6, 2011

dugaan kami....

As salam sume kwn2

maaf yg tak terhingga aku hilang lg,lama lak tu...maaf ye kwn2..
sesungguhnya skrg nih aku mmg pyh skt nk bukak laptop,kalu ada pun jenguk2 jap je,maklum skrg ni aku sibuk mengulit si buah hati ku... yg perlu di tatang mcm minyak yg penuh
sebenarnya aku hilang lama sbb,buah hati ku dimasukkan ward di institut pediatrik, HKL dr 15 sep hingga 22 sept... dan dugaan yg paling besar kami terima... anak aku ada masalah JANTUNG BERLUBANG...
masa terima berita tu,rasa mcm dunia aku dh gelap,betapa hancur luluhnyer hatiku... berhari2 aku menangis kt ward masa menjaga aiyan...tp lama kelamaan dngn sokongan kwn2... aku tabahkan hati, lgpun msh ramai lg kanak2 yg alami nsb lg teruk dr aiyan kt ward tu...

selepas keluar ward aiyan ada temujnji utk dtg semula jmpa doc pd 12 dis ni utk tgk perkembangan dia,kalu dlm masa ni aiyan blh tambah berat n sihat mungkin dia tak perlukan operation tp cume mkn ubat je... skrg ni hanya doa yg boleh aku panjatkan moga aiyan akan sihat,ada jugak cube cara perubatan lain yg kwn2 kongsi...
apa pun,aku hrp kwn2 dpt doakan semoga anak ku akan sihat n semoga lubang di jantungnya boleh tertutup sndiri..mngkin lps ini aku makin slow berblog walking...tp aku akan cube juga melawat blog kwn2 yg dh lama aku tak jenguk...
doakan juga semoga aku kuat n tabah...

p/s: sejak aiyan kuar ward,dia dh susut skit...muke nyer dh tak bulat lg... kesian anak ku

hari pertama aiyan kt ward..sedih sgt

kesian si kecik ini

Allah je yg tau perasaan aku tgk aiyan mcm ni


p/s: sejak aiyan kuar ward,dia dh susut skit...muke nyer dh tak bulat lg... kesian anak ku