Tuesday, October 27, 2020

AIYAN DAN ANAK-ANAK COMOT

 Assalamualaikum semua,

Bertemu lagi kita di hari selasa yang indah, PKPB di Negeri Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya di sambung 27 Oktober 2020 hingga 9 November 2020. Bertabahla ye kawan-kawan semua, moga masalah covid19 di selangor semakin berkurangan.

Si Aiyan ni memang suka lah dok main dengan anak-anak comot, tapi kami selalu pesan jangan cium kucing tu. Takut bulu dia tu buat dia alahan ke apa. Bila dia layan kartun dia suka lah pegang seekor kucing tu tengok sekali dengan dia. 

Bila dia tidur, adalah seekor demi seekor duk baring dan tidur sebelah dia. Mungkin sebab dia suka Aiyan atau selesa dengan dia. Kadang aku bukan apa, aku risau bila si Aiyan pusing kene hempap si anak comot tu kang ke naya. hehehehe


ahad lepas, si Aiyan tidur kat ruang tamu sebab dia takut bunyi guruh... datang si comot dan cik teh sebelah dia

bila si Aiyan pusing, terhimpit si cik teh... tapi tengok dia selesa je tidur

tak lama tu datang lak lagi seekor, cik bu dok tidur kat kaki Aiyan

ini semalam petang, mula-mula si cik mot tidur kat tilam Aiyan, Aiyan pindahkan sebelah nya siap boh bantal lagi

bukan main lena si cik mot ni tidur, dari pukul 3 sampai ke pukul 7 dia tidur situ

39 comments:

  1. cumel lah semuanya..
    lama betul kucing tidur ye.. berjam2 tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah kak memang lama dia tidur, nak charge tenaga sebelum berlarian tu kak ehhehehe

      Delete
  2. mesti kucing tu cakap "sedapnya abang aiyan...panas"

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe itulah rasanya lah, sebab tu dia suka mengempet je kat aiyan

      Delete
  3. Sayang anak2 bulus dengan Aiyan tu yang nak tidur sama2.

    ReplyDelete
  4. Kucing2 semua sayang kat aiyan tu sebab tu semua datang tidur dekat aiyan.. ada kawan cik tk pun kucing2 suka datang dekat dia.

    Aiyan tidur tak tanggal spek ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. spek tu selalu dia bukak, cuma kadang kalau dia terlupa pakai je time tidur...bingkai spek dia jenis boleh lentur jadi tak risau patah

      Delete
  5. Si bulus dan tuannya sama2 comel ni. Hai Aiyan, best tido bertemankan bulus ye, lena sungguh ye kedua2nye, hihi.

    ReplyDelete
  6. Wah lena tidur Cik Mot gaya tidur macam gaya orang tidur.

    ReplyDelete
  7. Bukan main anak2 bulus dengan Aiyan begitu selesa tidurnya...comel

    ReplyDelete
  8. Abe kie pun ada bela kucing kampung je. Tapi x benarkan ia naik ke rumah.btw, cenderahati dari Dana tu dah sampai. Thanks a lot! Nanti abe kie buat entri ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dana ni pun kucing mendatang, xtau keturunan apa...campo2 agaknya, alhamdulillah dh sampai

      Delete
  9. Kucing pun tahu pada siapa dia nak bermanja

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu wak.. dia kan ada mcm six senth tu heheheh

      Delete
  10. alaaa comel betulll..kucing suka macam tu kan, melepek dekat kita kalo ada toto best..dulu selalu gak tido luar dengan housemates semua, datang la diorang ni tido sekali..tapi kadang ada buat hal kencing kat toto, adeii..terus tak tido luar da lepas tu...lagi satu, diorang suka main malam2 masa kita tido..habis dilompat2 kadang ada muka yang kene cakar..hahahahhahahahahhaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kucing umah akak tidur kt belakang, area mesin basuh... tp kalu akak ada kt umah baru bg masuk hujung minggu pesta la diaorang dpt lepak umah dr pg bwk ke mlm

      Delete
  11. lena tu ada mimpi2 ngigau ke ape., hehehe

    ReplyDelete
  12. Manjanya anak2 bulus tidur sekali. chubby2 semuanya

    ReplyDelete
  13. amboii adik beradik tu bkn main nyenyak lagi tido ya

    ReplyDelete
  14. Kemain mereka ye.. nyenyak betul tidurnya..

    ReplyDelete
  15. COMEYNYA KAWAN2 BAIK AIYAN IKAYAN JIWA MRK SEJATI MURNI

    ReplyDelete
  16. alahaiiii, comelnya lah kucing tu tido

    ReplyDelete
  17. Kita pun risau kalau aiyan tanpa sengaja terhempap kucing tu. Mahu mengeow kuat kucing tu. Kalau kita terpijak ekor pun dah jerit semacam. hihi

    Takpe ke kak Aiyan tidur pakai spek. Kalau sy tertidur pakai spek. Bukak mata jadi pening.

    Eh eh comel kucing tidur berbantal bantal. patutlah lena semacam je

    ReplyDelete
  18. alalala comeyyy. suka dia ikut Aiyan tidur sekali yer.

    ReplyDelete
  19. Wow, terbaik....banyak teman tidur..hehehe

    ReplyDelete
  20. comel je semua..bergolek2 tidur sekali hehee..nyenyak aiyan tidur kak dana ooi hehee

    ReplyDelete
  21. alaaaa comelnyaaa Aiyan dan kucing2 tu.. hehe jgn risau kak tngk tu kucing2 tu selesa tido lena depa. yang mai tido kat kaki tuuu hahaha mengundang tu..

    ReplyDelete
  22. Tak tahan tidur beralas bantal hahaha

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...