Thursday, July 9, 2020

PHOTO DIARY #19/2020

Assalamualaikum semua,

Berjumpa lagi kita di hari khamis ya, lagi 2 minggu je sekolah nak buka. Si Aiyan hari-hari tanya bila nak masuk sekolah, dah tak sabar sangat lah tu nak jumpa kawan-kawan. Bila ikut mama kat pejabat memang kena bagi dia aktiviti supaya tak bosan. Mana boleh main hp je memanjang kan. 

Jom lah kita layan cerita bergambar ya, macam biasa lah macam-macam cerita ada hari ini. Kali ini kurang gambar makanan hehehehe

tote beg kosong dia perlu warnakan je, beli kat mrDiy tak sampai RM2 rasanya

selain masukkan dalam masak lemak cili api, Edy suka aku masukkan nenas dalam asam pedas

keladi goreng, alahai sedap lemak lembut je... 

habiskan nenas yang bawak dari kampung... makan gitu je pun dah manis tapi saja gatal makan dengan colek
ahad lepas masa nak sarapan di kedai mamak, ternampak nasi beriani kambing nih... terus order
aku selalu  makan roti telur atau roti bawang, tapi tergoda dengan beriani kambing punya pasal sarapan beriani pagi ahad tu
bukan ada konvoi tapi kebetul pagi ahad tu banyak kedai makan tutup di kedai dekat rumah... jadi penuh la kedai mamak ni.. masa ni kami dah nak balik dah



lepas sarapan kami ke ECO di aeon big wangsamaju... masih tak ramai orang lagi masa ni

hajat nak beli pasu je, tapi tulah saka ECO kuat sangat 1 troli jugak lah barang borongan

petang tu potong rambut Aiyan... 

sempat la buat drama siap nangis lagi, udah papa nya bukan profesional kan... lambat la sikit

siap mandi dah... kan handsome kejadian nya tak la serabut

ahad petang tu papa tolong potong rumput, pangkas pokok kemboja, pangkas pokok mulberi... lapang nampak

biskut tart makngah buat dah nak habis dah... harapnya raya haji nanti dia buatkan lagi

hari itu aku nampak lama Edy duduk depan almari tudung, rupanya dia dok lipat tudung-tudung aku

tapi itulah takut tak bertahan lama, ini kat rak sebelah nya ... ini kerja bininya bila cari tudung
awal-awal je cantik dia lipat susun lepas tu dah malas

nampak orang jual brooch RM1 sebiiji gatal nak beli, lepas tu bila dia kata beli 10 biji dapat free 5 biji kak, jenuh la pulak nak pilih lagi satu-satu... 

jiran sebelah bagi buah salak, besar betul... manis kelat

baju raya tahun 2014, tengok beza budak yang dulu di dukung sekarang dah besar gitu... 

satu-satu nya baju kebaya labuh yang aku paling sayang nasibla muat lagi

37 comments:

  1. W'salam Dana..
    Mencabar betul bila baca blog Dana, terus lapar hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hhehhehehe rasanya dah sikitkan gambar makanan kak hhehehhe

      Delete
  2. kalau ngadap baryani, wak mesti cari kambing
    Tapi tak main mamak punya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alah wak, tau lah kat johor banyak kedai beriani yang best, lagi lah kat BP, kat muar area sana tu lah... huhuhu nyampah tau

      Delete
  3. untungla kalau ada ayah sendiri boleh potong rambut anaknya..

    kurang terdedah kepada covid-19 hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang boleh ke kedai tapi bila mesin potong rambut tu dah ada baik potong sendiri hehehhe....

      Delete
  4. Cepat juga panjang rambut Aiyan sebab rasa baru sahaja baca rambut Aiyan masa PKP.
    Nanas salam masak asam? Pertama kali dengar buat cara begitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abaikan perkataan salam.

      Delete
    2. itulah rambut aiyan tu memang cepat panjang, last potong hari tu sehari sebelum raya... dana biasa masak nenas dalam asam pedas, sedap masam manis gitu

      Delete
  5. Adoiii dana,tempek jugak gambar makanan,berselera akak tgk

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehhe akak tak boleh nk lari dana ni dari letak gambar heheheh

      Delete
  6. gambar 2020 tu mama kene dokong ayyan macam tu gak mama..barulah real

    ReplyDelete
    Replies
    1. hhahahah mau patah pinggang mama oi nk dukung dia yang berat dah 50kg

      Delete
  7. kalo masuk kedai eco mmg xde istilah nk beli satu barang je..
    mesti keluar byk brng kan.. hahahaha

    sedapnya nanassss!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah, tak boleh buat apa lah kalau ke eco tu, kadang entah apa je dibeli nya

      Delete
  8. Nanasnya di buat apa itu, ada cocolnya ? tak pernah saya melihat nanas cocol

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat sini biasa makan nanas dengan kuah colek, atau sambal untuk makan dengan buah...

      Delete
  9. sedapnya semua food tuh..klo g kedai eco saka die mmg kuat..nak beli satu barang je, sekali dapat satu troli hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah dia, tak mampu lah nak tahan diri... lagilah lama tak ke eco sejak pkp heheheh

      Delete
  10. Tote beg Mr DIY tu cikgu2 tadika anak saya dulu selalu beli buat gift haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak2 suka je walaupun murah je... oklah walaupun harga murah
      .

      Delete
  11. MESTI AIYAN SUKA IKUT MAMA KE OFIS TIAP HARI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi dia lg suka kalau dpt ke sekolah dan ke taska kak

      Delete
  12. Nampak sedap briyani kambing tu.
    Sy pun potong rambut kat rumah..sbb haritu dah beli mesin..rugi pulak kalau beli sekali ja guna hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah dah beli mesin tu kan... kene guna kalau tak sesia je beli nya

      Delete
  13. rajinnya edy lipatkan tudung bini... tapi tak tahu sampai bila je bertahan lipatan tu... elok cubit sikit dak dana ni Edy...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheheheh dia dah biasa dengan perangai bini nya.. selalu lipat2 mmg dia yg selalu buat

      Delete
  14. Aiyan dah tak sabar nak masuk sekolah ye.. nak jumpa kawan2 ye..

    ReplyDelete
  15. gambar makanan tu yg menarik perhatian sy hehe
    btw akak ni ada iras bakal kakak ipar sy lahh haha
    sekali pandang mcm sama tapi bukan ^^

    ReplyDelete
  16. harapnya mulberri kau tu galak lah dah dipangkas. wah aiyan ensem dh kemas dah bergunting, prepare nak masuk sekolah lah tu. dak ava, 2 minggu lagi nak sekolah, kasut sekolah dah ketat. aku masih malas pergi mall, smlm nak pergi DIY je dia dah kena rejek, sian tgk muka. hahaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah aku kalau dia takmo galak berpucuk gasakla sana... merajuk dha aku dengan mulberi tuh, kt sini ok boleh masuk mr diy macam aiyan tu

      Delete
  17. Aiyan macam dah susut sikit nampak kak. sedapnya nasi beriyani.Terus rasa lapar pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye je susut, akak tengok sama je kebesarannya tu

      Delete
  18. comelnya Aiyan dah potong rambut..
    Sedapnya nenas tu.. tapi tak boleh makan.. huhuhu

    ReplyDelete
  19. ayo menangkan uang setiap harinya di agen365*com
    WA : +85587781483

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...