Tuesday, April 7, 2020

MARI MENANAM KANGKUNG

Assalamualaikum semua,

Maaf semalam terlupa buat entry, idea dah takde wei. Gambar dalam hp aku penuh dengan makanan je. Hahahah kang korang bosan lak aku kongsi resepi hari-hari. 

Minggu lepas aku dengan edy ada semai benih kangkung. Hari ke 3 dia dah mula bercambah. Teruja ko, kangkung masih cambah dah jakun. Jadilah buat tambah cerita kan. Ginilah kerja bila dah bosan duduk kat rumah. Hari ini cukup 3 mimggu PKP.


Hari ke 2 tak nampak lagi tapi edy kata ada sikit, ini hari ke 3

Hari ke 4 nampak banyak sikit...jakun lagi

Tak sabar nak tunggu dia boleh di tuai hahahah... 

29 comments:

  1. Replies
    1. Benih beli kat pasaraya je kak yang peket2 tu

      Delete
    2. akak duk usha jugak dekat shopee nak cari benih2.. kat umah akak ade pokok cili je. sernk plak tgk kawan2 duk tanam pokok. sekurang2 ny terdesak boleh ambik sayur dekat kebun kn.hehe

      Delete
  2. Seronok kangkung hidup. Tunggu untuk makan.

    ReplyDelete
  3. Seronok kangkung hidup. Tunggu untuk makan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah harapnya membesar la kangkungnya jangan mati lak dia , tak merasa kang

      Delete
  4. aritu taugeh...lpsni masak kangkung plak...jimat2

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum, moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik.
    moga terangkat kebosanan dengan aktiviti menanam ini... hehehe

    ReplyDelete
  6. wahh caiyok2 Dana semoga akan membesar dengan jayanya kangkung Dana tu hehe :)

    ReplyDelete
  7. Mudah2an meriah hasil panenannya nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah wak, harapnya subur sekarang sini tiap petang hujan

      Delete
  8. Replies
    1. Kangkung memang antara yg cepat tumbuh tapi tulah tetp rasa lambat

      Delete
  9. Bestnyaa... mesti eksited kan tgk benih² tu dah mula bercambah...

    ReplyDelete
  10. Seronok bila tengok benih mula bercambah. Pagi2 mesti nak pegi jenguk dia. Hihi

    Tapi...lps tu dia macam tak membesar elok, terus kecewa takmo tanam lagi. (Gitulah kisah akak..hahaa)

    ReplyDelete
  11. pasal makanan saya tidak pernah bosan

    ReplyDelete
  12. update je ttg makanan. aku tetap suka 😂😂

    wah, lepas PKP ni kau dah boleh tunai hasil tanaman kau. best!

    ReplyDelete
  13. Kalau menanam hidup haruslah excited Dana.
    Mrs. A nih kalau menanam jarang yang hidup huhuuu... kalau hidup pun sekejap pastu mati

    ReplyDelete
  14. Permisi Ya Admin Numpang Promo | www.fanspoker.com | Agen Poker Online Di Indonesia |Player vs Player NO ROBOT!!! |
    Kesempatan Menang Lebih Besar,
    || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802

    ReplyDelete
  15. sedapnya buat kangkung belacan...nyum nyummmm

    ReplyDelete
  16. lajuuu jugak pokok dia tumbuh.. waaah lepas ni menu
    kangkung belacan dari laman leee best !!

    ReplyDelete
  17. Akak pun Rasa x sabar nk tunggu kangkung dn Besar

    ReplyDelete
  18. Untuk mempermudah kamu bermain guys www.fanspoker.com menghadirkan 6 permainan hanya dalam 1 ID 1 APLIKASI guys,,,
    dimana lagi kalau bukan di www.fanspoker.com
    WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    ReplyDelete
  19. ayo tes keberuntungan kamu di agen365*com :D
    WA : +85587781483

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...