Monday, April 20, 2020

HANTU KICAP

Assalamualaikum semua,

Rumah aku memang kicap adalah benda wajib ada, lagilah bila ada paksu. Dia ni makan apa je even lauk gulai, kari, masak lemak cili api mesti boh kicap hatta makan megi kari pun berkicap. 

Aku buat bubur nasi dia punya kicap macam makan bubur kicap

asam pedas pun kicap

Asam pedas menu kegemaran dia sebab tu ambil kuah banyak tapi kicap tak lupa

Dia tak makan sayur jadi kalau aku tak masak berkuah dia makan gini jelah

Kalau masak kicap atau apa-apa masakan berkuah memang kene lebihkan kuah

PKP minggu ke3 laki aku beli kicap 2liter... sebab veli saiz biasa cepat sangat habis

Edy beli bekas kuning tu untuk senang penggunaan kicap  takkan nk tuang ke pinggan botol besar tu kan 
kalau aku masak sayur berkuah dia sanggup makan kering janji ada kicap


kuah masak kicap sampai berladung tu hahahah

36 comments:

  1. Si bongsu kakak pun hantu kicap. Wajib ada. Encik Suami pun kadang-kadang minta kicap walaupun dah ada lauk lain. Agaknya lauk yang kita hidang tu kurang rasa kot hahahaaa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadang ada makanan sedap lawankan kicap tapi dia semua lawankan dengan kicap kak

      Delete
  2. Saya biasa jerla makan kicap kalau lauk kicap. Kalau takde, ok je. Saya tak boleh kalau makanan tak pedas, makan sedikit atau kena buat satu lauk pedas lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang biasa makan dengan kicap tapi takla semua benda nak di kicapkan

      Delete
  3. Boleh geng dengan saya. Saya pun hantu kicap Jalen lemak manis 😁

    ReplyDelete
  4. dahsyatnya hantu kicap... T_T
    semua benda letak kicap ya.. hehe
    paksu single tak? k gura.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah semua nak dikicapkan,bukan kata single belajar pun tak abis lagi dik

      Delete
  5. 'Kalau takda kicap kita kena batalkan ekspedisi ni' kata abon

    ReplyDelete
  6. Hahaha.. comel je perangai paksu ini.. Teringat dekat sepupu.. Sama ginilah perangainya.. wajib ada kicap.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan kata hantu kicap dia tak makan sayur, lagi teruk dari si aiyan

      Delete
    2. bab tak makan sayur tu memang tak beragak.. sabaq jelah.. paksu lagi kanak-kanak dari aiyan ye Dana.. hehehe

      Delete
  7. PKP ni makan apa saja pasti ada selera..

    ReplyDelete
  8. memang betul hantu kicap ni. Lagi berbaloi beli yang besar tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah pasalnya... cuma kene isi kat bekas lainla bila beli besar gini

      Delete
  9. haha sama lah rumah kak ana ni Dana, Tak ada kicap Jalen kami pun tak lalu makan hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kih3... kicap jalen ni mmg penambah selera kan kak

      Delete
  10. Biasa beli yang botol 1L je. Ingat yg itu besar dah. Ada lagi yang lbh besar ghupenya.

    ReplyDelete
  11. Wah! ramai sebenarnya Dana hantu kicap ni kanss... cuma yang berbeza lemak manis atau lemak masin je kot hehehhee...

    ReplyDelete
  12. hrmmm, sama dgn incik laki sy. x sah kalau mkn xda kicap + lada

    ReplyDelete
  13. PEMINAT KICAP KALAU XDE KICAP MASALAH BESAR TU

    ReplyDelete
  14. Hakak kalau makan asam pedas mmg kena buh kicap lepas tu kuah kena banjir samlah mcm poksu ni, tapi kalau makan lain tu taklah.... melampau sungguh Pak su ni hahhaha mmg betul betul hantu kicap ni

    ReplyDelete
  15. tkde kuah tkpe..janji kicap mesti ada..mak akak siap ckp..mcm bdk2 suka mkn kicap...smp ke besar tkleh pisahkan ngan kicap hehe

    ReplyDelete
  16. ok sah ni mmg hantu kicap! habis semua pun letak kicap tu. :D

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum, moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik.
    Ohh, sama la..di rumah saya pun kicap ni macam wajib ada.. kira bersambung beli kalau habis. tapi takla sampai level hantu.. bawah sikit kut hehehe.. telur rebus dengan kicap pun sedap juga

    ReplyDelete
  18. kicap Jalen memang sedap..

    tak rugi untuk mencuba ..

    sebab itu orang sanggup jadi antu kicap pulak hahahha

    ReplyDelete
  19. hahahaha betul2 hantu kicap eh sampai beladung kuah tu haaaa

    ReplyDelete
  20. wajib ada !!! Jalen Kicap Manis hahaha.. x ada jalen x dapat teruskan expedisi hahaha..

    ReplyDelete
  21. ya Allah...memang hantu kicap ni! hahahah! banyak betul dia buh kicap kat nasi..

    ReplyDelete
  22. Tubdia botol Besar sekali beli.. mama Ni pun hantu kicap Dan sos gak

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...