Thursday, March 5, 2020

PHOTO DIARY #10/2020 MEMBORONG BUKU

Assalamualaikum semua kawan-kawan,

Aku dan membaca tak boleh di pisahkan. Hobi membaca bermula dar sekolah rendah hingga sekarang masih tetap ada. Setiap tahun aku akan cuba beli beberapa buku bacaan yang menarik untuk aku baca. Tahun ini aku mulakan dengan beli 5 buku dari bookcafe.com.my  . Aku buat pembelian pada 25hb februari petang dan 26hb petang buku ini sampai gunakan perkhidmatan J&T. Memang puas hati, perkhidmatan sangat cepat.

Ini antara 2 penulis lelaki yang aku minat dari dulu tulisannya dan aku ada banyak novel mereka dari awal tahun 2000. Sherlock holmes pulak ada 2 buku, bersekali buku sherlock holmes yang tahun lepas. Mungkin sebab aku minat baca komik Detective Conan dan suka filem Sherlock Holmes sebab itu aku suka baca novel ini.

DEMI DARA = Abdul Rahim Awang
JIN- Tina = Abdul Rahim Awang
HAURA = Ramlee Awang Murshid
SHERLOCK HOLMES = Sir Arthur Conan Doyle

5 buku aku beli, puas hati bila bertambah koleksi buku dan novel

Ini novel baru RAM yang aku teruja nak miliki, akhirnya dapat juga

aku tak mula baca lagi... buku ini nanti akhir sekali baru baca

ini antara koleksi sama yang aku beli tahun lepas... 

novel keluaran tahun 2016, baru tahun ini aku dapat beli .
dah habis baca hujung minggu baru ini

buku ini keluar pada tahun 2017, baru habis baca ahad lepas... 

aku mula baca hari selasa tapi tak sempat nk baca banyak dek kekangan masa... 

33 comments:

  1. Kalau dah ralit baca buku tak sedar masa yang berjalan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu, nak berebut tv dengan aiyan pun tak sempat

      Delete
  2. bgs btul suka membaca..akak suka bc novel tp pinjam kwn punya hehe tp lama dh tk bc..tkde masa hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. dari kecik dah minat baca kak, entahla jenis kuat berangan kot kak hehehe lps baca boleh berangan ikut watak tu

      Delete
  3. rajin dan gigih membaca buku novel., kipidap

    ReplyDelete
  4. Sherlock Homes tu antara buku kesukaan masa sekolah dulu.. Haura belum berkesempatan lagi nak beli..

    ReplyDelete
    Replies
    1. SH tu seronok baca pasal penyiasatan kan... Haura tu tengok kat blog kak mamaPp lah

      Delete
  5. Tak pernah lagi beli book dr online store. buka bookcafe.com.my tu macam best plak

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya dah beberapa kali beli buku cara online tapi di bookcafe ni memang pantas...

      Delete
  6. bestnya borong buku..
    sy ni dh lama xborong buku sbb xde kesempatan lg nk baca..
    bukak buku je mesti berebut ngn ank.. haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. lenkali kene beli kan buku untuk anak sekali, so dia akan baca buku sendiri kita pun boleh layan buku kita sendiri

      Delete
  7. Mrs. A suka jugak baca baca novel tulisan RAM tapi tulah bila dah meningkat usia hobi membaca novel pun dah pudar huhuhuuu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehhe takpe kak, kadang dana ni pun kesempatan atau mood takde berbulan baru nk habis 1 buku

      Delete
  8. Allahu, dah lama sangat saya tinggalkan buku cenggini T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. dana semua pesen buku suka beli dan baca.... cuma buku politik je tak pernah beli

      Delete
  9. wah best2 tajuk..dana rajin membaca boleh beli setiap bulan buku , lepas tu nnt rumah jadi library..kan sukanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat rumah memang dah banyak juga koleksi dari zaman belajar dulu, itu pun banyak tinggal kat kampung...ruangan tak berapa ada nak simpan buku kak

      Delete
  10. bestnya. dah lama tak baca novel. lasti novel hero daripada hilal rasanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh takpe tiap orang kan ada lain-lain hobi nya

      Delete
  11. sama la... pantang tengok buku rela tak makan semata2 nak simpan untuk dapatkan buku2 latest..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi akak takde lah sampai rela tak makan dik oi, itu dulu zaman belajar yelah zaman dah tua ni kalau tak cukup duit nk beli buku mintak kat boss besar kat rumah

      Delete
  12. Assalamualaikum, moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik
    Alhamdulillah, membaca hobi yang lumayan, bukan pada materi tetapi pada pengetahuan. Saya juga minat membaca dan cukup obses dengan buku..hehe. Setiap bulan memang akan pastikan ada buku baru yang masuk ke dalam rumah..tidak kisah berhabis RM-nya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam, moga sama-sama kita diberi kesihatan yang baik
      saya setuju, membaca takkan pernah rugi... cuma kadang tak semua orang ada masa dan kesempatan nak membaca

      Delete
  13. Permisi Ya Admin Numpang Promo | www.fanspoker.com | Agen Poker Online Di Indonesia |Player vs Player NO ROBOT!!! |
    Kesempatan Menang Lebih Besar,
    || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802

    ReplyDelete
  14. Sherlock Holmes...mcm menarik! Tak pernah try baca.

    Seronok bila dapat beli buku byk. Naik semangat nak membaca sebab tau buku tgh Q utk kita baca..haha

    ReplyDelete
  15. Waah bestnya dapat beli n baca banyak buku. Nurul dah slow down aktiviti membaca sekarang ni T_T

    ReplyDelete
  16. rajin kau ek, aku dah takda masa membaca ni hah

    ReplyDelete
  17. Eh eh Haura... Saya dah khatam Haura tu.. Best

    ReplyDelete
  18. kita ada satu buku sherlock holmes kat umah ni..baru beli kat bookxcess ri tu...bila tah nak start baca ekkk...sayang rasanya, sebab buku tu cantik..ahhahahaha

    ReplyDelete
  19. cuma di sini agen jud! online dengan proses yang sangat cepat :)
    ayo segera daftarkan diri anda di agen365 :)
    WA : +85587781483

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...