Tuesday, March 31, 2020

PAKSU YANG RINGAN TULANG

Assalamualaikum semua,

Harapnya kawan-kawan semua sihat sejahtera hendaknya. Hari ini aku nak cerita pasal paksu. Nampaknya sebulan la dia akan duduk dengan kami. Maktek memang suruh dia duduk dengan aku, makan pakai terjaga katanya. Yelah dari sarapan makan tengahari minum petang dan makan malam tak pernah miss. 

Aku ok je, sebagai kakak sulung aku rasa bertanggungjawab untuk jaga dia. Bila dah duduk dengan kaklong memangla kene dengar kata kakak kan. Kat rumah ni dia memang ringan tulang, sekali je kakaknya suruh laju je dia buat heheheh. 

Bak kata adik-adik aku bila kami buat videocall, mana tak rajin duduk dengan singa hahahah.... 

dari duduk sesaja lipatla kain, sejak duduk asrama ni makin cantik lipatan baju dia

Pagi atau petang sebelum dia mandi aku minta tolong potong rumput yang dah makin panjang... hehehe

Bak kata paksu kalau tak buat kerja tak dapat makan hahahah...
Itu jawapan dia bila kakak-kakaknya ngusik rajin buat kerja

Pagi tadi nampak dah tahap kebosanan, itu suruh dia siram pokok tepi rumah

20 comments:

  1. Tulah lega dapat adik yang boleh diharap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia dah biasa buat kerja, yang bongsu kan biasa kene tolong kerja di rumah...

      Delete
  2. hahhaha aduiii...bertabah lah ya paksu lagi dua minggu ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah memang nampak dah bosan sangat, nasibla duduk dengan kakaknya kalau terperangkap di ukm mesti lagi bosan

      Delete
  3. Macam masuk kem cuti sek..hahaa
    Kena train buat mcm2.

    Bagus lah adik Dana, ringan tulang.

    Oh..Dana anak sulung, patut hebat memasak mcm2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana boleh duduk umah makan tidur je kak, mang menjadi singa lah kakaknya ni... hehehe alah akak pun pandai masak, dari kecik biasa tolong mak masak

      Delete
  4. Replies
    1. Hehheheh abis kalau kat kampung memerap je dalam bilik kat sini kene buat kerjala

      Delete
  5. very active and productive !

    ReplyDelete
  6. hahaha..kesian pulak tengok gayanya..duduk dengan singa la katakan. Tapi kakak sulong memang ehh kalau tak singa dia jadi rimau...haha macam saya kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kesian la dik, makan tanggung takde lapar siap kudapan..

      Delete
  7. Hahahah. Kesian paksu. Duduk dengan singa ya. Hati-hati tau. pkp lambat lagi habis ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah 2minggu lagi dah tepu sangat otak ni

      Delete
  8. Ada geng nak siram pokok, lepas ni bolehlah tambah anak pokok kak. Kalau lepas pkp 2 ni kena tambah pkp 3 aduuuuuu 😭

    ReplyDelete
  9. bagusnya. daripada duduk rumah main game. sejuk sikit mata kalau ada aktiviti selain main game.. haha

    ReplyDelete
  10. mcam adik2 aku mmg selalu kena buli ngan aku sebab diorang semua lelaki 😜😜

    ReplyDelete
  11. Bagus rajin paksu, si bongsu kena buli itu biasa :p
    buli buli manja adik beradik gitulah. dulu fiza kena buli buat air je :)

    ReplyDelete
  12. Permisi Ya Admin Numpang Promo | www.fanspoker.com | Agen Poker Online Di Indonesia |Player vs Player NO ROBOT!!! |
    Kesempatan Menang Lebih Besar,
    || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802

    ReplyDelete
  13. Untuk mempermudah kamu bermain guys www.fanspoker.com menghadirkan 6 permainan hanya dalam 1 ID 1 APLIKASI guys,,,
    dimana lagi kalau bukan di www.fanspoker.com
    WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...