Tuesday, August 22, 2023

HASIL KIRIMAN DENGAN ANAK-ANAK

 Assalamualaikum semua,

Maaf la lambat buat entri hari ni, sejuk betul kan pepagi lagi dah hujan ini pun mendung je. Aku sejak kat pejabat baru ini kawan-kawan pejabat rajin kerja luar sekitar Malaysia. Aku pulak tukang bookingkan tiket kapal terbang mereka jadi memang mereka akan tanya lah aku nak kirim apa-apa tak. Baru ini mereka seminggu ke Kota Kinabalu, apa lagi kirim bilis la dengan diaorang. Sebab aritu ada pegawai pejabat ni ke sana aku dah kirim udang kering.

Bilis siap kopek murah je selalu sekilo dapat rm35 gitu, kalau kat sini mau sekilo rm65.

nama tu mereka nak tulis Mama Dana 

kawan-kawan pejabat suka panggil aku mama sejak aku yang selalu masak kat pantri

ini aritu depa kerja luar kat Terengganu, kirim keropok lekor

ini kiriman ikan bilis 5kg semuanya

14 comments:

  1. meriah kirimannya...aritu masa outstation sabah pn akak bli ikan bilis

    ReplyDelete
  2. wah..meriah ikan bilis nya tu.. mcm2 menu boleh jadi ni

    ReplyDelete
  3. Ikan bilis kat KK ni macam best pulak rasanya. Hari tu pun ada kawan anak yg belajar kat IPG di Sabah belikan ikan bilis mata biru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam2 jenis ada dan murah pulak tu

      Delete
    2. Untung la kan...kat semenanjung ni mahal sikit la harganya....

      Delete
  4. Bnayaknya Dana kirim ikan bilis...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kongsi dengan kawan opis lain jugak kak, dana sekilo je

      Delete
  5. Wah banyak nya. Best sana murah kan..

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah. Banyak dapat ikan bilis.

    ReplyDelete
  7. ikan bilis dia memang sedapp kan
    goreng bawang cili pun cukup

    ReplyDelete
  8. bestnya..tetiba jeles dekat mak mak berkerjaya...hahaha... kita ni memang kirim barang kat suami je.. tu pun dia manjang lupa...hahaha

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...