Monday, August 14, 2023

DALAM REZEKI KU ADA REZEKI DIA

 Assalamualaikum semua,

Aku pernah kongsi yang aku sekarang berjualan di kedai Puspanita, jual beberapa jenis makanan. Sekarang rutin bangun pukul 4.15 pagi untuk masak beberapa jenis makanan ini lah. Setiap jumaat aku akan ambil duit jualan di kedai. Buat masa ini alhamdulillah ada la duit tambah-tambah untuk perbelanjaan harian. Alhamdulillah seminggu tu ada lah untung 100-200. Setiap kali pergi beli barang masak memang dia akan mengepau aku, aku anggap ini memang rezeki dia. 

Dalam penat lelah aku cari duit tambah, memang dah Allah takdirkan ada untuk dia. Memang duit ni untuk menyenangkan dia pun kan. Walaupun kadang aku bebel jugak untung jualan habis kat dia, tapi takpe memang dah tertulis. Dalam rezeki aku tu ada rezeki untuk dia.

Kali ke tiga dah ke eco bakery ni



makan aiskrim sampai comot hidung

ini minggu lepas

aiskrim vanilla masa ni

24 comments:

  1. eh.. nampak makin slim dan hensem ayyan

    ReplyDelete
  2. Yeay..Ayyan dapat makan sedap lagi laaaa

    ReplyDelete
  3. Moga semakin bertambah rezeki dari Nya šŸ¤²

    ReplyDelete
  4. Untung Aiyan mama rajin belanja makan.
    Moga Allah betikan kebaikan pada Dana sekeluarga.

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah
    Syukur
    Semoga dilumayankan rezeki dana sekeluarga

    ReplyDelete
  6. semoga dimurahkan rezeki mama aiyan spy aiyan puas mkn sedap².. ye la nk habiskan kt sapa lg kan dana kalau x utk org tersayang

    ReplyDelete
  7. Sape lg dia nak ngepau, kalau bukan ibunya hehe .rezeki jualan Dana tu..smoga dipermudahkan segala urusan masak memasak awal pagi

    ReplyDelete
  8. Moga dimurahkan rezeki sentiasa, Aamiin

    ReplyDelete
  9. Hebat Dana mampu masak beberapa jenis masakan, lepas tu pergi kerja macam biasa pulak.
    Tentunya semua kekuatan datang disebabkan buah hati pengarang jantung - Aiyan ❤️

    ReplyDelete
    Replies
    1. takde la hebat kak, sehari 2 jenis je kak pastu tambah dengan buah potong je

      Delete
  10. Sedang umur macam ni memang kuat makan, badan pun nampak sedap2 je tu. Makan pula nak jenis yang moden2 sahaja.

    ReplyDelete
  11. Es krim dan rotinya keliatan lezat banget! Itu rotinya bentuk bungoppang ala k-food bukan ya? Tel U

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...