Monday, June 14, 2021

BISKUT KU TAK JADI

 Assalamualaikum semua,

Hujung minggu lepas konon nya aku nak buat biskut cornflakes ranggup. Biskut yang raya hari tu dah habis kebetulan cornflakes ada lagi, ikut la resepi Khairulaming nampak senang je. 

Kebetulan Maktek dan Ecah datang jadi buatla sama-sama, bersungguh buat ikut resepi sebijik diberi. Bila dah tiba masa bakar tu ok lagi bau sedap, tapi bila dah masak keluarkan dari oven. Biskut tu bukan sahaja ranggup tapi keras jugak hahahahh. Dia terlebih ranggup macam biskut mayat sedikit keras tapi ranggup hahahahha... Entahla mana silapnya mungkin terlebih tepung jagung. Aku pun tak pasti tapi sedap je aku tengok Aiyan makan sampai nak habis dah biskutnya.

Tapi itula, tak semua makanan aku boleh buat dan jadi.  Biskut raya selalunya aku memang fail 😁😁😁

Bahan asasnya

Masa ni terasa jugak kenapa macam padat

Bakar jugakla... tawakkal

Rupa dah ada bau sedap

Itulah... terlebih padat heheheh...

14 comments:

  1. tak jadi pun takpe, at least ada usaha untuk buat sendiri =)). Ada juga rupa tu

    ReplyDelete
  2. biskut rangup xberderai sangat sedap tu

    ReplyDelete
  3. Yang penting Aiyan suka.. hehehe..
    takpe Dana.. cuba lagi..

    ReplyDelete
  4. Alahai keras ini yang seksa kunyah.

    ReplyDelete
  5. akak thn ni x buat biskut conflake tp ada. beli sekotak masa bln puasa he hee. tak jadi kenapa tu dana. try lg pasni

    ReplyDelete
  6. Takpe kak dana, next time boleh usaha lagi, yang penting aiyan suka makan :D

    ReplyDelete
  7. jadi lah tu Dana, aiyan suka je makan. tu lah aku tak , buat biskut ni, kekadang keras sgt kekdg lembut. aku suggest kau buat biskut makmor susu non bake cuma kena sangai tepung. sedap!!!

    ReplyDelete
  8. nampak ok dah tu hehe...cicah dengan air milo pun sedap

    ReplyDelete
  9. xpe kak dana..sndri buat sndri makan hehee..janji sedap :)

    ReplyDelete
  10. Takpe..try and error kan....janji sodap , janji Ayyan suka

    ReplyDelete
  11. hahaha yang penting aiyan suka makan. Dah tahu silap kat mana, next time buat mesti jadi punya hehe

    ReplyDelete
  12. Sedap jew tu Dana. Keluar dari oven, boleh makan hehehee.

    ReplyDelete
  13. Takpe kak, dah tahu caranya next time boleh cuba lagi. Mana tahu menjadi pulak.

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...