Thursday, January 14, 2021

PHOTO DIARY #2/2021

 Assalamualaikum semua,

Hari kedua PKP 2.0 aku BDR,dari tadi tengah fikir nak masak apalah sarapan ni tapi tak de idea jugak. 

Bila khamis mula lah takde idea nak bebel panjang, jom kita layan cerita bergambar.


si ginger 1 mabuk susu hehehe

Sejak pihak pengurusan dah trim pokok di tepi parking nampak jelas rumah maktek dari rumah kami. 

Sebelum PKP, layan tosei bawang... penuh bawang dia

Nasibla aku memang peminat bawang, manis rasanya 

Selain inti coklat yang buat sendiri, inti kelapa pun buat sendiri jugak

Selasa dia ikut ke pejabat, kebetulan ada jamuan... suka lah dia dapat makan kek

Alhamdulillah tempahan semalam dari kawan pejabat 1 kacang merah 2 coklat

Kerani pejabat kami, dah nak balik ke perlis sebab lepas jawatan kat sini dan dapat tawaran kerja di kampung

Geram dengan cik bu sibukkkk je nak menyusu sedang adik-adik tengah menyusu


18 comments:

  1. Oh Mak Tek duduk depan rumah. Ingat macam di bangunan lain yang jauh sedikit.
    Hehe nampak betul beza saiz badan anak-anak kucing yang menyusu.

    ReplyDelete
  2. Wah! Ada tempahan roti lagi ye Dana.
    Ginger tu macam nampak hangat jew tidur dalam bekas makanannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, ada sikit kak... itu lah kak dia mana2 tempat boleh tidur

      Delete
  3. eh nama dia ginger? wah so unik ! hehehehe comel jer

    ReplyDelete
  4. Ler, comei je dia tidor dalam bekas makanan. :) Bestnya tosei dia, banyak bawang. Akak dulu selalu juga layan tosei bawang cili. Roti Dana buat nampak sedap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana2 pun dia boleh tidur... tosei biasa ranggup

      Delete
  5. Amboi yang lepak dalam mangkuk tu hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diaorang memang kat mana je boleh tidur... merata tempat

      Delete
  6. alah comel aje ginger tido dalam mangkuk..hahahah

    si bu tu macam poppy kat umah ni..sibuk nak menetek berebut ngan adik2 dia

    ReplyDelete
  7. Ginger tu mabuk lalu tertidur ke tu. Hihi comel. Baru tahu tosei boleh buat macam roti canai gak tambah tambah rencah. Pernah makn tosei kosong je. Seronoklah Aiyan dapat ikut mama g office ada jamuan. Rezeki Aiyan.Alhamdulillah banyak dah tempahan roti kak dana. Moga terus maju biz roti kak dana. Aaminn

    ReplyDelete
  8. walawehh., jeliternyer awek perlis ituu., misti kacukan siam nih., ;p

    ReplyDelete
  9. sama la dgn kucing d kmpg. yg besar x bg chance lgsg dgn yg kecik. ikut jg menyusu 😂😂😂

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...