Wednesday, December 2, 2020

WW NASI IMPIT DAN SAMBAL KELAPA

 Assalamualaikum semua,

Edy la teringin makan nasi dagang, beli di taman melati tapi aku teringin makan ini. Entahla nasi impit dengan sambal kelapa tu memang sedap betul. 

gini bungkusannya

sambal kelapa tu aduhai sedap sangat... 



33 comments:

  1. fav akak ni...jrg jumpa org jual nasi kapit sambal kelapa ni...ore klate panggil nasi kapit....kalo kt klate ada jual skali ngan kuah kacang yg mkn satay tu...yummyyy sgt

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kak nasi kapit, selain makan gini... ada yang kuah kcg n sate betul tu

      Delete
  2. nampak sedapnya. Ros tak pernah jumpa lagi gini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba cari di kedai makan pantai timur yg ada jual sarapan

      Delete
  3. memang sangat sedap! balik KB selalu beli..tapi kat senawang ni macam susah nak cari

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat sini sebab ramai yang ada jual ns air dingin, itu dpt jumpa nasi impit ni

      Delete
  4. Oh femes sangat wat sarap pagi kat teganu ni dana weyh, kalo balik teganu mmggi cari kat pasar cabang tiga..ermmm..rasa nak buat pulak, haha..semua rasa nak buat, tapi tak buat2 juga..

    ReplyDelete
  5. Tentu sedap ni ada aroma Daun pisang

    ReplyDelete
  6. Nasi himpitnya cantik! Kalau dah jumpa sambal yang sedap, tentu rasa nak menambah. Lagilah bila dibungkus daun pisang. Aromanya... alahai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kak... memang bau daun pisang tu best

      Delete
  7. Tak pernah tengok ni kak. kalau jumpa nak rasa juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cari kedai makan pantai timur, atau yang ada jual nasi air dingin

      Delete
    2. Jarang ke pantai timur kak. patutlah tak tahu. huhu

      Delete
  8. Wah, nampak sedap, Dana. Sini takde jual dalam bungkusan macam ni.

    ReplyDelete
  9. Jarang nampak nasi impit jenis begini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau belah pantai timur memang antara menu wajib

      Delete
  10. tak pernah lagi makan sambal kelapa tu... tapi asal dari kelapa, ni mesti sedap kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul wei... aku nak buat takut tak jadi hehehe

      Delete
  11. tak pernah rasa ni kak dana!!! tapi terliur tgk

    ReplyDelete
    Replies
    1. cer cari di kedai makan pantai timur selalu ada dik

      Delete
    2. penang ni byk kedai mamak jer :(

      Delete
  12. Baru CH tengok nasi kapit sambal kelapa, kat Shah Alam tak jumpa lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. selalu kat kedai makan pantai timur ada jual kak

      Delete
  13. Ingatkan Tapai. Cara bungkusnya macam tapai.

    ReplyDelete
  14. ok first time saya tengok juadah ni kak..

    ReplyDelete

  15. AJOQQ agen jud! poker online terpecaya dan teraman di indonesia :)
    gampang menangnya dan banyak bonusnya :)
    ayo segera bergabung bersama kami hanya di AJOQQ :)
    WA;+855969190856

    ReplyDelete
  16. Wah tak pernah jumpa lagi nasi himpit dengan sambal kelapa. Mesti best kan aroma nasi himpit tu...

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...