teman2....

Wednesday, March 29, 2017

WW Happy 7th Anniversary Dana n Edy

as salam semua kwn2,

Kene bt blog awal lah klu tak kene block kang

Happy Anniversary bt kami 
26 Mac 2010 - 26 Mac 2017

copy paste dr fb hehehhe... 

Monday, March 27, 2017

blog ku kene block

as salam semua kwn2,

tak tau lah apa kes nya...

blog ku kene tahan dek mampu... entahla fenin mikir

oh ye... esok aku cuti rehat ada appoiment aiyan kt HKL...

ok bye2 dulu kwn2

Friday, March 24, 2017

Main Dart suka2

as salam semua kwn2,

Salam jumaat penuh barakoh

Rabu baru nih ada game dart, kelab kt opis nih ada bt perlawanan sukan dalaman. Aku join dart ngn congkak. Saja suka2 , dart nih seronok main nya aku tak reti nk aim3 mcm org yg dh biasa main, aku pakai baling je hahahhaha

Main lak 3 set, berpeluh 1 badan, lenguh segala tgn kaki... lawan aku mmg teror sbb laki dia pun wakil jabatan main dart, walaupun aku kalah tp dpt lah menang sekali 1-2 hehehhehe


penah main dart 2 tahun lps, trs rasa tersuka nk main dart nih

sampai berpeluh2 main dart nih,... nsb masa tu bilik aku ada ekon kalu tak nngis


p/s: aduhla dh beberapa hari asik usha www.lazada.com je

Thursday, March 23, 2017

PHOto diary #7 2017

as salam semua kwn2,

Selamat hari khamis..... selamat hari gaji kwn2 yg dh gaji arini, semoga berbelanja secara berhemah hehehhe mcm nasihat utk diri sendiri je kan, almaklum dr semalam asik duk usha Lazada nyer sale

Aku biasalah bila rajin msk, hari2 aku masak.... tp bila mls.... kalau blh tiap2 hari nk mkn kt luar hehehhe
Nsb la edy jns tak banyak bunyi, bila kata mls msk je dia pun kata jom mkn kt ali maju, or dia kata nk `saya bungkuskan lauk ke?` hhehehehhe senang hati betul kan itu kadang bertambah2 lemak mls bini nya nih

Tp tak blh la selalu2 mls kan, kang laki aku cari umah lain naya



Kari burung puyuh ngn sayur sawi jepun msk bening... ni rasa dh rajin sgt dh ni sbb siap msk syur

Ada kwn bagi sambal belacan, aku pun msk lah lemak labu ngn sawi jepun di padankan ngn ikan masin grg


Awal petang ari ahad, tekak tingin nk mkn cucur udang... gigih bt mkn ni sambil lyn CSI

suke pesan bubur ayam ni kalau mkn kt kedai siam dkt2 umah

somtam... tp kurang pedas... masam manis sume dh ckp

isnin mlm baru nih, kwn2 ajak jumpa.... ddk sekitar kl tp ssh sgt nk dpt jumpa semua...
kebetulan ada sorang kwn yg dr jb dtg itu kumpul2 tuh


sedapnya.... ada kwn yg mmg selalu amik tempahan di buatnya cheese tart nih...terasa2 dlm tekak lg kesedapan

kalau dh jumpa kejenya borak jelah... si aiyan bg hp baru duk diam kejap

borak2 je kejenya..... aku mmg suke duk ujung2... 




Wednesday, March 22, 2017

WW aktiviti si gendut

as salam semua kwn2,

ahad lepas jln2 di jusco, banyak aktiviti2 utk budak2 almaklum cuti sekolah, ada pameran dinosor tp dia tkt nk msk hahahah... 

Ini dia suke, main tampal2... conteng2


masa ni lum gunting rambut lg... beria sapu gam tuh

bkn main excited masa tuh

mama tak sempat nk amik gambar yg dh siap jd dinosor

Tuesday, March 21, 2017

si gendut dan 3 keping roti

as salam semua kwn2,

salam selasa semua yek kwn2,

Pg td agak liat nk bangun, mlm td jumpa kwn2 yg dh lama tak jumpa kul 11 lebih baru sampai umah, aku ni dhla jenis org tido awal... tp sbb lama sgt tak jumpa kwn2 tuh... pg jgk lah jumpa, bila dh borak mmg tak sedar dh lwt mlm... 

Si aiyan ni mmg peminat roti gardenia sapu lepa coklat gardenia, kalau mama tanya nk berapa... 

Dia jawab
`Aiyan nak 1 pastu nak 2`... mula2 aku ingat dia nk 2 keping je rupenya nk 3 keping. 
Mama yg slh paham aiyan dh kire btl2 kan... 


semalam petang nih, siap bwk roti ngn coklat msk bilik suruh mama sapukan... 


kalau mkn tak sah kalau tak comot ngn coklat

p/s: Taska dkt opis aku nih kene rompak malam semalam, aduhla mcm2 betul.... taska pun nk di rompak... manusia2

Monday, March 20, 2017

si Bongsu kami

as salam semua kwn2,

salam isnin yg redup sbb hujan sebelum subuh tadi

Nasibla cuti sekolah, jalan tetap lenggang je walaupun hujan n dtg agak lewat.

Udahla opis takdok ekon, harapnya sejukla sikit dah hujan nih kan.... Sesekali cite psl si bongsu kami nih, anak lelaki sorang n kesayangan abah ni.

Dia punya perangai, keras kepala, pastu dia boleh tahan kene marah ngn abah pun kami salute hehehehe.... tiap kali bangun nk pg sekolah abah kejut mmg mesti dia akan bebel2 sbb dia ni liat sgt nk bangun tido awal.... tp dia blh bt muke selenge je walaupun kene bebel ngn abah hahahha...

Walaupun dia agak dikongkong abah bg kami semua tu berbaloi, yelah dr ikut perangai kwn2 lain yg dok melepak mlm2 hari kt simpang kampung, dok kuar mlm2 hari.... dia mmg jns yg selalu duk umah, klau kami akak2nya balik kg pun senang je nk suruh pg kedai beli apa2

Kami tak sangka dia boleh dpt
7A 1B 1G SPM baru nih hehehhe.... ada kwn2 yg tanya, G tu apa... G tu matematik tambahan
 masa awal2 tahun mmg matematik dia lemah, add math lagi lah kami suruh dia usaha, belajar ngn sepupunya yg teror math n alhamdulillah ada perubahan.

beruntung bdk2 skrg, spm ok dpt naik pentas... senyum sampai telinga

sebijik kan muke dia ngn muka abah masa mude2

comei masa dia tadika 5 tahun skrg comot hahahhaha

si bongsu ngn adik aku no 4, diaorg ni kwn baik jgk musuh ketat.... klu jumpa gaduh je kalu jauh dh mcm apa

Friday, March 17, 2017

Resepi rendang hijau kerang


As salam semua kwn2,

Selamat hari jumaat.... rilex2 arini bos aku cuti lg arini.

Arini nk share resepi lah ngn korang, simpan lama2 kang aku lupe lak hehehehe... 

Resepi Rendang Hijau Kerang

Bahan2:

1 kg isi kerang 
20 ke 30 biji cili api (boleh kurangkan atau lebihkan ikut kepedasan) - kisar
4 ke 5 ulas bwg putih - kisar
3 biji bwg merah besar - kisar
3 biji bwg merah kecil- kisar
3 batang serai- kisar
1/2 inci kunyit- kisar
sesudu bsr ketumbar dan jintan - kisar
1 1/2 kotak kecil santan
2 keping asam keping @ sesudu besar asam jawa
sedikit daun kunyit- hiris halus
1 sudu bsr gula
sedikit garam


Cara2 Masak:

- tumiskan bahan2 kisar dengan sedikit minyak biarkan hingga minyak naik
- masukkan kerang dan kacau, tambahkan sedikit air dan tutup sebentar 
- setelah 10 ke 15 minit, masukkan santan, asam keping, gula dan garam
- biarkan lagi dlm 10 minit hingga agak kering dan masukkan daun kunyit
-  Tahap kekeringan ikut pada puan2 yek, lps tu boleh matikan n hidangkan.




ini rupe rendang kerang hijau.... mmg melekat n pds

p/s: apa lah aktiviti nk bt ujung minggu nnti nih

p/s/s: tahniah utk adik bongsu aku yg dpt keputusan SPM smlm... dpt 7A 1B 1 G hahahhaha gelak je kami tang yg G tuh

Thursday, March 16, 2017

Photo diary #6 2017 makanan lg

as salam semua kwn2,

Salam khamis nan indah, gitu

opis aku nih dr minggu lps takde ekon, pns nya mcm apa, nsb lah kipas antik aku tuh msh gagah n laju lagi... tp ttp jgk terasa bahang panas nya.  Nsb baik arini bos aku cuti, ekon split bilik dia ok jd aku ttp pintu blik aku n bukak pintu bilik dia... sejuk skit rasa.

Rasanya arini nyer PD psl makanan lg, aduhla maaf ye korang asik tayang makanan je aku nih kan

Tergoda tak ngn kuning tlr tuh... ni lah sarapan maktek tiap hari, org tgh diet almaklum

beli tak sampai sejak dh jadi rupe gini, seram lak nengok bila kucing robot tu gerak2


bila dh takde idea nk msk lauk apa.... bilis+bwg+kentang+ cili grg n boh kicap...
boleh mkn sampai bertambah2

ini bukan donat tp sutun grg tepung... mmg fail btl aku kalau tepung salut nya gini hahhahah

menu kelmarin ngepau papa bila mls msk... ns grg tuh aiyan punya... abis tu dia mkn sorang

Aku tak blh kalau tak pakai eyeshadow ala2 smokey eyes... mungkin sbb kelopak mata aku luas
ala2 jelah idak lah betul2... kang over pulak kan

menu mlm td, daging black paper, buncis tlr ngn kimci... layan mkn ngn kimci nih


 Ini tiga rantai tgn yg dh selamat amik kt ar rahnu... kadang sampai aku tak ingat aku pnh ada rantai gini.... Almaklum masa awal2 kawin dulu bila perlu duit secara tiba2 ini lah guna nya brg2 kemas nih....


Wednesday, March 15, 2017

ww menggunung tinggi

as salam semua kwn2

Salam rabu penuh keceriaan....

Sebelum ni bakul tu takde baju pun ada skit je lipat bila bakul tu ada balik, menggunung sampai tak muat2

huhuhu aku mmg mls nk lipat lah... selalunya edy ngn maktek yg rajin hehehehhe

Tuesday, March 14, 2017

kami sehati sejiwa kasut sama

as salam semua kwn2,

salam selasa semua... 

korang suka tak pakai baju sedondon ngn pasang n anak2 korang kalau kuar pi mana?
aku suke sgt, tp kadang ssh nk cari baju yg sedondon kami 3 beranak... TP nya kami jarang lah sedondon sgt... tp kalau dpt sedodon 3 beranak cun jgk lah kan

Time raya jelah kami sedondon selalunya hehehehhe


bdk tu tayang kasut baru.... sbb kasut pi sekolah dia dh sempit


sambil tunggu kasut mama, kami ber swafoto lah... 

nk bt peace tp lambat sgt... punya lah ssh nk dpt gambo yg cun

dpt kasut yg mama idamkan cuma color yg mama nk takde saiz, dpt yg belang2 pun ok lah


p/s: Dlm proses dptkan semula emas yg penah ddk kt ar rahnu...  hidup biasa kejap ada susah senang kan

Monday, March 13, 2017

Roti Telur dan Aiskrim

as salam semua kwn2,

salam isnin semua kwn2..... tak sabar nk tunggu minggu depan, yeyeh jln lenggang seminggu ehehhe tp yg tak bestnya opis lenggang jgk sbb ramai yg cuti balik kg. 

Cite ahad kami, selalunya mmg ahad aku jarang sgt msk sarapan.... mmg bfast kt kedai, sellu kami bfast kt kedai melayu tp sbb kuar umah pun dh dkt kul9 mmg compom roti canai dh abis kt situ. Jd ajak la edy pi mamak ali maju yg dkt2 umah. 

2 roti canai utk mama, 1 roti canai 1 roti tlr utk papa n 1 roti tlr potong utk aiyan hehehehhe

Selalu kami ddk bhg tgh2 tp sbb dh penuh kami ddk lah bahagian tepi, terddk sebelah box aiskrim pulak mmg nahas.


sampai 2 tgn dia mkn heheheh... dulu dia tak pandai mkn cicah kari skrg dh teror dh
Betul2 sebelah meja kami.... apa lagi

pagi2 dh layan drumstik coklat nih

tu pun dia tak puas hati sbb nk aiskrim mama yg plastik biru tuh

Ada hati nk amik aiskrim lagi... mmg tak boleh la... 

p/s: org lelaki nih mmg tak reti guna butang dlm lif yek, kadang pelik dh msk tu tlg lah tekan kan butang buka bg org lain jgk msk.... nsb la edy tu selalu terlebih prihatin klu msk or kuar lif, bg org sume kuar or msk dia sanggup tekan/tahan pintu lif

Thursday, March 9, 2017

Photo diary #5 2017 - makanan


as salam semua kwn2,

Salam kamis yang sejuk n indah.... indahla sbb boss tak masuk lg sbb dia ada kt maeps serdang sbb ada majlis APC Kementerian kt sana.kih3

Minggu lps aku tak bt ntry ari kamis, mmg gambo sendu sgt, kang kalau dok boh gambar aku ngn aiyan kang korang bosan lak kan. Jd minggu nih aku gigih kumpul gambar psl makanan. 

Yelah aku kan suke msk, bersekali suke mkn lah kan... hehehehe

Isnin baru nih nyer dinner, buat gulai ayam pekat2 pastu cicah ngn roti canai segera... mmg layan

sejak minggu nih aku gigih bwk bekal, bekal lauk sebelum tu yg tak abis, syg lak jd bwk lah bekal ke opis...
sampai opis simpan dlm petiais time lunch pnskan dulu

Mlm td edy bwk pi mkn sate kajang kt tmn melati, dpn kedai tu ada org jual menan... apa lg si aiyan
tgh berdisko tuh kt dlm kete.... 

takoyaki bdk opis aku jual... sedap jgk 6 ketul rm5, sesekali layan jgk

ni pun beli ngn bdk opis jgk... kapit coklat, mmg penuh isi coklatnya... 

penuh ngn kacang jgk... mkn sama2 membe opis kejap je licin

ini bekal harini, spageti bolognise... saja bwk lebih blh share2 ngn kwn2 opis nnti... 

kudapan yg paling laris kt pantry nih... 

Gini lah rupe jualan kecik2 kt pantry aku nih... air kotak dlm peti ais...
blh la bt ilang2 ngantuk, kudap2 time rasa lapor kan

p/s: rindu nk pakai jam semula tp kadang berpeluh je trs rasa gatal huhuhu