teman2....

Thursday, July 28, 2016

photo diary akhir syawal

as salam semua kwn2,

salam khamis batik day bersamaan 23 Syawal
Insyallah esok nk bt potluck raya kt opis nih.... kalau ikut kan jabatan tak bagi bt jamuan raya bahagian nih... tp kami guna duit sendiri, sumbangan kwn2 se opis...

Menu2 rasia, esok dh amik gambo aku tayang kt sini ek heheheh...
kejap je dh minggu akhir raya, jom layan gambar2 random dlm minggu nih

Kebanyakkan nya dh kuar kt fb hehehe... saja simpan utk blog nih...
nampak sgt gambo makin tak banyak kan

rojak peti... bt ari sabtu lps... tingin wei... puas makan... 

isnin baru nih, suke layan ini... mmg sedap n mengenyangkan

kedudukan tv skrg nih, gantung gini selamat skit aiyan pun reti lak tgk tv sambil ddk or baring...
cantik lak nengok wallpaper tu hhehehhehe

beli mesin jahit mini kt lazada rm38 je hehehe boleh la bt jht2 skit kot ada terkoyak2 ke nk kecik2 kn bju ke apa

beli sekali education board utk aiyan... pun kt lazada jgk... 

p/s: mak tek nk balik kg minggu nih sbb kwn baik dia kawin... jeles lak rasa dpt balik kg

Wednesday, July 27, 2016

WW Bekas Idaman


as salam semua kwn2,

salam rabu bersamaan 22 Syawal... 

Korang ada tak yg mengumpul jgk mcm aku? Bt masa ni dh dpt 4 bekas... ckp kan yg nih dpt lg 1 bekas lah, selagi ada masa kumpul jelah... dpt jgk bekas lawo nih


menanti stiker last

sbb tu rajin pi giant heheheh

Tuesday, July 26, 2016

Kecewa.... kualiti duit kita

as salam semua kwn2,

salam selasa ye.... arini naper yek kok rasa mcm lemau je huhuhu

Mengupas kisah kecewa semalam....
aku kan kt opis nih jaga bahaigan pantry, jadi ada buat jualan barang sikit kt pantry tuh
jual air kotak, air mineral, serbuk 3in1, kerepek2, jajan2 skit ... utk bayaran pulak aku ada letakkan tabung kt dlm almari pantry tuh
Jd sapa beli brg byr ngn letak duit dlm tabung duit yg aku sediakan, mmg kene jujur lah

Tp sejak akhir2 nih aku kecewa, kecewa ngn segelintir perangai kwn2 opis nih yg amik kesempatan
aku selalu dpt duit kertas yg dh koyak2, bertampal2 yg teruk keadannya kadang tuh koyak ngn melopong2 duit tuh sbb bahagian yg koyak ilang ntah kt mana... mentang2lah aku tak ada kt situ ada yg sengaja tukar duit koyak2 atau byr ngn duit mereka yg koyak yg mungkin kt kedai tak di terima...

Selama nih aku diam kan je mls nk bising2 tp kadang makin banyak pulak, geram jgk rasa hati... nsb lah lps tanya kwn2 katanya boleh di tukar kt bank negara atau mana2 bank...
Aku perasan duit plastik kita rm1 ngn rm5 kualiti mmg teruk sgt...

kene tindih pembaris nk bg lurus... gini rupe yg bertampal2... 

duit singgit yg dua tuh koyak tepi ntah hilang mana cebisan... yg sebelah duit rm5 tuh mcm kene air pns ke apa

bkn ni je ada lg yg lbh kurang gini teruknya... 

p/s: edy skrg selalu balik mlm... kadang rasa mcm nk ajak dia cuti kt mana2.... nk jln2 lpk tepi pantai je rasa

Monday, July 25, 2016

cempedak oh cempedak

as salam semua kwn2,

salam isnin bersamaan 20 syawal

selamat memulakan minggu yg baru ye kwn2, takmo blues2 arini yek
skrg nih kn dh mula musim cempedak, sana sini tgk ada bergantung2...
tp harga sekilo masih lg boleh tahan mahalnya.... skrg lg lah ada mcm2 jenis cempedak
ada cempedak madu, cempedak nangka, cempedak yg isi beso2... tp aku paling suke cempedak kampung... walaupun isinya comei2 tp rapat2...

Minggu lps suh edy beli kt psr mlm, Cempedak madu namanya
mmg cantik isi nya banyak pun banyak mmg puas hati mkn
harga sekilo pun rm9 mmg lah kene cantik isi nya

mmg isinya rapat ulas agak besar tp kire ok lg... mmg puas hati lah kami kt umah tu

yg dh selamat di goreng... menggoda tak heheheh

p/s: kecewa hati ini bila sering ada yg mengambil kesempatan huhuhu...

Thursday, July 21, 2016

photo diary warna warni


as salam semua kwn2,

selamat hari khamis bersamaan 16 syawal... kejap nya rasa dh setengah bln kite merayakan syawal kali nih.

aku takde pi openhouse lg, pastu jamuan raya aritu pun takde amik gambo... ntah cacamarba sgt, pastu kelam kabut jd nk amik gambo pun takde mood... 

Layan gambar berkaitan raya jelah yek kwn2... pelbagai nih


1st day msk keje bwkkan sekut raya , kerepek2 ngn dodol utk kwn2 opis

comei kan eraser nih... nk guna pun syg hehehhe
Isnin baru nih bwk ke opis jgk coklat moist ngn kek buah.. edy dpt dr opisnya kt umah mmg tak termkn itu bwk pi opis

4 kepek raya yg wajib mak bekalkan utk kami... ni semua airtangan mak nor tau

tergoda ngn eyeshadow yg pelbagai color nih... 
hamper yg edy dpt... pastu yg bestnya siap dpt sekali saucepot jenama ikan... 

nk illusi kurus kene bt gaya muke gini hehehehhehe

masakkan rendang daging utk maktek, opis dia bt jamuan raya arini.. 

Wednesday, July 20, 2016

WW kain oh kain....

as salam semua kwn2,

Salam rabu bersamaan 15 Syawal, ptt lah mlm2 tgk cantik je bulan terang mengambang dh tgh bln rupenya

Ini kejadian mlm td, rajinkan diri jgk sbb dh menggunung sebakul besar

Kerja yg kebanyakkan isteri tak berapa minat nk bt heheheh


mule dh lama baru dpt banyak nih sbb bt keje sambil nengok tv

bertimbun lahai... tu lum kira yg kt ampaian lg tuh... 

p/s: tak meriah nya sambutan raya jabatan thn nih

Tuesday, July 19, 2016

Rewang bt ketupat palas

as salam semu kwn2,

salam selasa bersamaan 14 Syawal... arini opis aku ada bt jamuan raya tau

jumaat lps kami kwn2 opis ada rewang bt ketupat palas, alah saja2 nk buat... n merasa belajar bt ketupat palas... 
kami bt versi utara n timur sebenarnya aku baru belajar anyam ketupat pls jumaat tu jgk heheheh
seronok bila bt ramai2, baru lah tau apa beza rupa n cara anyam utara ngn timur

Pastu kami kukus siap2 kt opis, bahagi2 kt kwn2 yg menolong n mkn kt opis... 
mkn gitu je sbb takde yg rajin bt rendang heheheh

Sedap betul bila dpt mkn ketupat pls yg fresh gitu



hasil yg dh siap lps di kukus

tgk betapa kusyuk kwn ku ini menganyam

3 org ni je yg paling rajin... yg lain2 dh takde almaklum time rehat jumaat kan lama

kukus kt sini... tukang jaga kukus heheheh

Monday, July 18, 2016

patah tumbuh hilang berganti

as salam semua kwn2,

salam isnin bersamaan 13 Syawal....

jgn lemau2 ye kwn2.... ke msh ada lg yg mabuk openhouse or mabuk sekut raya heheheh
ujung minggu baru nih tak ke mana pun, duk umah je si bujang pun tak sihat jumaat tu teacher dia call dia nngis n bdn panas, nngis masa tgh potong kek bday nya... sabo jelah kan

Aritu kan ada cite tv umah tu bt hal, gelap gulita...
sebenarnya dr bln pose dia dh bt hal... bukak2 gelap kene tunggu dlm 10min baru kuar gambar, kalu tak kuar suara je... lps tu jd makin lama kene bukak 30min baru kuar gambar, lama lg bukak sejam baru kuar gambar...pastu lps raya tuh bukak2 berejam2 tunggu tak kuar2 pun gamba
bukak2 tv kami dgr radio jelah sampai segala lagu raya aiyan boleh hafal hehehe...

Sbb si papa kesian anak dia asik duk tanya bila dpt tgk katun, dia pun beli lah tv baru
punya la hepi si anak tuh... siap ngaku tv tuh hadiah besday dia hehehhe

tv lama yg ngajuk... dlm 4 tahun jgk lah dia berkhidmat

tv baru papa beli 43inci terus... sampai tak muat rak tv tuh kene letak kt atas sofa jap

p/s:  dh mule jaga mkn, kurangkan mkn nasi sbb takmo baju raya tak muat nnti hehehhe

Friday, July 15, 2016

HB Rayyan Izzan ke 5

as salam semua kwn2,

Salam jumaat n 10 Syawal kwn2...

Arini 15 Julai genap 5 tahun umur bujang aku tuh
Saat mengandungkan dia banyak dugaan dan cabaran... pahit manis semua ada
Membesarkan dia penuh liku ranjau susah senang semua ada
Dia anak teristimewa buat kami anugerah terindah dari Yang Esa
Selamat hari lahir bt mu permata hati kami
mama sentiasa doakan yg terbaik bt Aiyan

Kebetulan 9 julai aritu bday abah so kami sambut lah bday aiyan inadvance
Jemput atuk nenek n makcik sebelah umah je, suh atuk bacakan doa selamat skit
suke lah dia dpt potong kek
arini ada jgk beli kan kek utk dia potong kt sekolah ngn kwn2

masa kt kampung sambut sekali ngn bday abah aku... 

bdk yg excited dpt potong kek... 

org suh ddk pun dia takmo... beria pegang pisau nk potong kek tuh

p/s: sedih rasa bila ada cikgu taska aiyan jns sombong, kite tanya pun mcm tak layan.... huhuhu

Thursday, July 14, 2016

welfie kami raya 2016

as salam semua kwn2....

salam 9 syawal ye kwn2...
esok 15hb bday si bujang ku yg ke 5.... tak sangka besar dh...

sepanjang beraya kt kerteh mmg takde amik gambar sgt, ada takde pun selfie ber2 ngn aiyan hehehe... kami ber3 raya umah kwn2 edy je raya ke 2 tuh... raya ke 3 pagi2 dh kemas2 nk balik johor pulak

Sampai johor baru sambung raya sama2 ngn adik2, jd bila dh raya sama2 tuh...
mana blh tak bergambar sama2 kan.... masing2 jns pantang jumpa kamera


raya ke2 gi umah kwn sekampung edy... aiyan pakai songkok pesen apa ntah suka sgt boh depan2 gitu

ptg raya ke 2 tuh gi umah kwn lama aku kt dungun... nampak pakcik belakang tuh... songkok melintang

raya ke4 kami beraya umah sepupu kebetulan majlis nikah anak nya... 

kakak2 kene lah duk belakang... nak nampak kecik

yg tudung ijau tuh posing pelik2 nk cover body hahahha... tu korang kene paham
masa nih depa welfie ber4 je, otw beraya umah makcik kt masai
depa naik kancil ngn maktek, aku lak sekereta ngn mak n abah aku

p/s: time2 raya ni lah tv umah aku bt hal... nk nngis tau

Wednesday, July 13, 2016

Raya Sedondon kami 2016 timur vs selatan


as salam semua kwn2,

Selamat hari raya kwn2...

Salam 8 Syawal semua kwn2.... ada yg masih bercuti lg ke?
aku arini 1st day keje, kalau ikutkan napsu malas aku mmg nk sambung cuti sampai jumaat nih kui3
Tp memikirkan sian lah bos aku dh keje dr isnin, semua urus sndiri jd aku gagahkan diri keje jgk hehehe

Tahun ni kami sekeluarga beraya kt kerteh dulu... baju tema sedondon kan
baju raya maktek yg belanja utk 1 family... jd timur n selatan sama jelah sedondon cume tempat je lain2

sile jgn kecam gambar raya kami sekeluarga... huhuhui... ssh nk kawal yg pakai spek tuh suh duk diam
si aiyan bkn main rajin dia bersongkok bagai... 
ni lak sedondon belah selatan... family kt johor

gambar ramai2 ngn atuk n nenek... tp ada 2 family je yg lain2 tak sampai lg

gambar raya family edy, cukup 9 adik beradik... perasan tak baju kuning tu sesat heheheheh

p/s: aura raya msh menebal lg... hehehhe tp keje ttp kene bt jgk

Friday, July 1, 2016

selamat hari raya/ lirik lagu sedondon

as salam semua kwn2,

salam jumaat bersamaan 26 Ramadhan....
hari terakhir kerja di bulan puasa, insyallah minggu dpn dh raya

Insyallah esok pagi gerak ke kerteh, raya ke 3 baru gerak balik johor pulak... cuti sampai 12hb julai

Doakan moga perjalanan kami pagi esok berjln ngn lancar, moga tak jem teruk lah mcm 2 tahun lps

diharapkan perjalanan kwn2 juga lancar n selamat

Selamat hari raya aidilfitri kwn2, maaf zahir dan batin... 10 jari kususun memohon kemaafan bt kwn2 andai ada terkasar time komen kt blog korang yek...


Selamat hari raya maaf zahir batin dari kami 

Jom tengok lirik lagu ‘RAYA SEDONDON’ dari Sepahtu
 
RAYA INI KITA NEKAD
BAJU SAMA SEPAKAT
KUNING PISANG BIRU LANGIT SEPADAN
PAKAT PILIH KAIN APA
KAIN SATIN SUTERA
CANTIK JUGA KAIN ROYAN
 
TIDAK KURANG CIFON
FIKIR MASAK-MASAK KALAU PILIH MERAH
LENGKONG DALAM LOYANG KALERNYA DAH MERAH
MENU WAJIB RAYA AYAM MASAK MERAH
KELUAR BERAYA LEMBU SONDOL PARAH
 
RAYA SEDONDON MESTI NAK SERUPA
KAU NI DAH KENAPA RAYA BAWAK BANNER
DAH JOM PERGI RAYARUMAH SEDARA MARA
SAMPAI DEPAN TANGGA BARU PERASAN
BAJU RAYA DENGAN LANGSIR SAMA KALER
 
RAYA SEDONDON BERGAYA RAYA SEDONDON
INI RAYA SEDONDON OH..OH..OH..
INI RAYA SEDONDON



p/s: saja tanya edy apa plan nk bt kt kerteh lama2, yelah tak penah2 kami balik 4hr sebelum raya...
dia kata nk bt lawatan kt bazar ramadhan... amboih2