teman2....

Thursday, December 31, 2015

Photo diary terakhir 2015

as salam semua kwn2....

selamat hari khamis... selamat tinggal 2015....
mcmne ngn kwn2 yg ada azam tiap2 thn tuh? tercapai tak azam 2015? aku? entah tak ingat dh apa azam 2015 aku hahahhaha....

jom kita layan gambar aktiviti kt kampung....
skrg nih makin mls nk ngambik gambo ntah naper ntah


smpai kg awal aritu... jenguk pokok nih dulu tgk2 mana yg boleh di petik

dpt banyak nih trs ngap... rupenyer sehari sebelum tuh makngah dh petik dpt semangkuk simpan dlm peti

cik belalang lah yg bt daun bunga matahari nih robek2 yek

nmpak ceria je bila nengok bunga matahari nih.... 

pagi2 round umah nenek... dr depan smpai ke belaknag dia round

rose pepel terbaru koleksi makngah

welfie ngn nenek.... 

nenek tak tau muke dia ada sekali nih.... hehehhe

menu dinner mlm kelmarin... sadin sambal ngn cendawan grg

menu mlm td... puyuh grg rempah ngn syr kobis tumis pds

majlis perpisahan utk emy ngn nana.... sempat amik gambar kek je... 


p/s: arini saja cuti kan aiyan... biar dia bermanja puas2 ngn papa yg baru smpai mlm td

Wednesday, December 30, 2015

WW permulaan 2016 yang sedih

as salam sume kwn2,

cite balik kg kite pospont esok yek kwn2....

sedih wei, bff aku si Puan Emy kene tukar bahagian lain, walaupun dlm JUPEM jgk ttp sedih sbb dh tak sebahagian...

takde dh geng kepala gila aku, geng gaduh aku, geng susah senang aku.... geng ngulor huhuhui

sedih wei..... nk nngis rasa

p/s: ptg nih papa balik.... camne lah reaksi aiyan nnti

Wednesday, December 23, 2015

WW korang dera aku ek....

as salam semua kwn2,

maaf semalam takde ntry, aku cuti rehat jaga aiyan kt umah... sapa2 yg fren kt fb msti tau kan...
ada budak tuh rindu kt papa dia sampai demam2... arini mcm dh kurang skit dmm n mama nyer mmg nk dtg keje sbb minggu dpn isnin selasa aku nk cuti, bos pun takde masa tuh pi meeting.. jd kene setelkan keje2 mana yg urgent tuh arini.

ni ntry WW ke heheheh

see.... ni baru pagi ntah2 tgri dtg lagi...  
siap antar ngn tray nih lg

tukang antar yg kene bebel ngn aku... hahhahaha 

p/s: doakan perjalanan balik kami ke johor esok pagi selamat sampai yek kwn2... ber3 je balik kali nih nk bg aiyan bt2 lupe kt papa jap

Monday, December 21, 2015

hari ini papa pi Umrah

as salam semua kwn2,

hari ni mood nk berckp bergurau agak kurang.... bukan sbb monday blues... bkn...
sbb ptg ni edy bertolak pi Umrah ngn kwn2 opis nya, bos dia bg hadiah pd pekerja yg dh berkhidmat lebih dr 10tahun utk buat Umrah, ada dlm 8 ke 10 orang je...

flight edy kul6 ptg nih, aku keje mcm biasa arini... tak antar pun pi klia2.... sbb kalu pg pun aku tak tau nk bt apa, dr aku menangis2 kt sana ngn aiyan compom meronta2 nngis nk ikut papanya... baik lah kami doakan dr jauh je... pg td masa antar aiyan dlm kete dia dh cium peluk dh anak kesayangan dia tuh... aku yg nampak kuat tewas jgk nngis teresak2 dlm kete masa nk pi keje.

Bkn tak penah edy keje outstation jauh2 balik sebulan sekali je tp rasanya jauh sgt kali nih ke Tanah Suci sana.... doa aku moga perjalanan mereka selamat n moga dpt menjalankan ibadah umrah dgn sempurna.

ptg nih msti aiyan cari papa nya, esok lusa smpai kami balik kg pd 24hb msti dia akan tanya mana papa nya... insyallah papa akan balik 30hb nih... bersiap sedia lah segala pujukan utk dia nnti.... dhla dia mmg rapat ngn papa nya.

punya lah suke bdk nih dpt pakai ihram papa... 


p/s: opis dh mula sumyi ramai yg mula cuti seminggu balik kg bwk anak2 bercuti

Friday, December 18, 2015

Graduasi aiyan

as salam sume kwn2,

pagi nih ada majlis dialog ngn graduasi aiyan, yelah 5thn nnti aiyan kene msk tadika...

takde mood nk cite panjang2... ntahla nape hati tersentuh...

Hari Graduasi aiyan utk 4thn kt taska
Anak mama mmg berani kn... selamba je duk kaco vvip selamba je nk naik pentas kaco vvip... 
Mungkin ada yg xsenang ada yg xsuka tp... kamu teristimewa utk kami biarpun org lain mencebik bersungut tentang kamu
Moga anak mama jd anak yg bijak n berjaya
Moga kami jadi ibu bapa yg terbaik bt kamu
Rayyan Izzan....


aiyan tepi sekali belah kanan tuh

salam utk amik sijil ngn cenderahati

mmg ssh nk amik gambar ber3 bila aiyan tak reti duk diam... mata sibuk tgk kwn2 dia main kt pentas



Thursday, December 17, 2015

photo diary cacamarba 2

as salam sume kwn2,

selamat hari gaji, selamat hari khamis.... 
gaji terakhir di tahun 2015.  Sila la berjimat nk menunggu gaji bln 1 nnti heheheh

Esok ada graduasi taska aiyan, hehehhe camne lah agaknya bdk tuh.... papa siap amik cuti esok tau nk pi graduasi aiyan.... 
lps tu blh la cari brg papa utk pi umrah, ada lah skit2 yg nk di lengkapkan... lelaki pg umrah barang nk bwk sikit je... simple je katanya

Mari lah kite melayan gambar2 yg ada ku kumpulkan seminggu nih... gigih nih nk bt ntry PD katanya heheheh



suke aku ngn tema bunga2 n leapord nih... auuummmmm

aritu dpt puzzle dr enfagrow... suke lah si aiyan nih bt puzzle mcm2 pesen dia buat... 

jeruk anggur... kalu jns yg manis seronok layan... sampai putih bibir hehehhe
aiyan mmg suke ngn kucing... jumpa kucing kt bwh pun dia sbk usap2.... nsb la kucing ni baik


menu dinner mlm kelmarin... sutun selalunya msk kicap sgt laku

layan kopok leko cheese.... sedap mkn panas2

ada membe opis jual... sedap jgklah di tekak ku ini tp tak kenyang kene ada spageti jgk baru kenyang ehehehhe

p/s: hmmmm mcm dh nampak hint2 cabaran di tahun 2016......

Wednesday, December 16, 2015

WW oh mulberi

as salam sume kwn2,

Makyan dok tayang hasil pungutan ujung minggu baru nih...
time aku balik takde lak banyak gini msh merah2 je...



tak sbr nk petik sndiri mulberi nih bila balik kg


p/s: 21hb nih edy ngn geng opisnya nk bt umrah, aku lak yg pkr mcm2... moga semua selamat lah hendaknya

Tuesday, December 15, 2015

appointment Aiyan

as salam sume kwn2,

maaf lah kalau korang tgk aku nyer ntry tiap2 hari makin bosan...
gambar makin lama makin takde, aku lak jenis yg tak reti nk bt ntry tanpa gambar...
rasa cam bosan lak cite tande gambar2 heheheh...

nk share ngn korang psl appointment aiyan kt HKL atau IJN

selalu diaorg akan msg je utk reminder appointment aiyan nih... tp ntah mana ilang HKL nyer msg nk kasi tunjuk korang...

selain tu ada jgk surat itu selalu IJN yg hantar ngn surat ...
skrg alhamdulillah appointment aiyan kt IJN ngn HKL dh makin lama jaraknya... sekarang 1tahun sekali atau 1tahun setengah sekali...

msg dr IJN utk appointment aiyan... nsb la hp lama msh blh berfungsi lg... 

ni lak dpt surat dr IJN, kalau tak simpan elok2 or bt reminder blh lupa nih sbb thn 2016 bln 10 nun lama lg

Monday, December 14, 2015

Burger sedap

as salam sume kwn2,

selamat hari isnin....
selamat bercuti jgk pd kwn2 yg keje kt selangor... jeles beno dr jumaat cuti smpai arini...

sebenornya takde sgt pun gambo n cite nk share ngn korang... idea tarak mari tau...
kelemauan melanda wei....
tp ku gagahkan jgk lah bt ntry walaupun nan hada sgt

Korang suke mkn buger? bkn suh selalu mkn buger.... sesekali je jnji layan kan
Aku semua buger layan.... buger mahal murah semua ok...

Bila Mls nk msk aku suh edy tapau nasi utk diri dia n buger nih je utk aku...
beger daging 2layer special heheheh... mmg kene kerat 2 n mkn 2kali hehehhe... 


Thursday, December 10, 2015

photo diary cacamarba

as salam sume kwn2,

selamat hari khamis... lambat betul nk sampai ari khamis rasanya....
nsb lah esok dh jumaat... minggu nih banyak keje urgent... mana claim2 utk bos kene cpt almaklum minggu ni last dh nk ttp buku dh...

biasa lah kan kalau dh PD mmg cacamarba punya... korang jgn lah bt2 fenin yek... 
Mari kita layankan gambar2 yg ada mcm biasa lah biar gambar berbicara hehehhe



tak tau sampai bila peminat fanatik nih nk jemu... smlm kene paw kt psr mlm

muke hepi dpt paw mama... takpe mama redho sedangkn mlm sbelum tuh dia dh paw papa dia dh

tara..... terjumpa org jual kt kedai dpn opis

nyeh3..... mule2 aku sorang oder pastu 3 org lg ikut oder sekali sbb tergoda
kebetulan maktek ada bwk balik serbuk teh hijau nih, try bt kt umah jd tp mcm kurang pahit ke kurang kaw gitu lah

malam kelmarin kuar mkn roti tlr ngn papa...
seminggu sekali ke dua kali mlm2 msti papa bwk dia ronda naik moto mkn roti tlr

smlm maktek pi outstation kole terengganu saja je share gambar nih pagi2 hari kt grup wassap... cis2

belek2 gambar lama terjumpa lak gambar bdk pipi layut nih mkn kek hehehhe.... 


sesekali tuan nyer blog munculkan diri... nk tayang tudung baru hahahah... 

p/s: cpt lak rasa masa berlalu ada seminggu je lg papa nk pi umrah... mcmne lah ddk ber3 je ngn maktek nih...

Wednesday, December 9, 2015

WW throwback..... mama


as salam sume kwn2,

saja2 throwback mama zmn kecik2 dulu... 
adik2 kt kg yg rajin cari gambar2 lama nih share kt grup wassap...

masa nih baru bape bulan tak ingat... mak kata dlm 4 ke 6 bln kot... 

aku ngn bff aku merangkap makcik aku.... masa nih aku baru 4 ke 5tahun... 


p/s: rasa lambat betul minggu nih sbb bff aku Pn Emy tak sihat, takde kt opis jd rasa lambat lak hari bergerak...

Tuesday, December 8, 2015

my litttle chef



as salam sume kwn2,

selamat hari selasa yek kwn2... 
ujung minggu aritu lah ckp kt maktek tingin nk bt epok2 @ karipap..... kami jarang sgt beli epok2 kt sini, entahla kadang isi kosong isi kureng sedap... isi angin... isi masin n sebagainya.  Jd disebabkan kami mmg antu epok2 buat sendiri jelah... 

Aku boleh je bt sendiri2 tanpa di bantu maktek tp kene ada org jaga aiyan... kalu tidak...... 
Aiyan nih suke perati je apa kita buat n tiru balik, bdk2 umur mcm dia mmg sama je pangai kan. Aku suke anak aku nk bt keje2 gini biar dia beso nnti ringan tulang lah... idak la tau main otomen je hehehhe....


tgk gaya tuh.... dia perati je selama ni mama dia buat....
(kaki maktek tak kene epok2 tu yek jgn risau psl itu... bgtau dulu sblum ada yg tanya)


sambil tgk tv sambil bt epok2 kalu gini esok pg pun tak siap

muke tu putih sbb dia pakai bedak tepung... geram btl lah aku... 

p/s: skrg nih dh beberapa minggu aku rajin bwk bekal pg opis utk bfast jelah... hehehhe bekal roti je pun hehhehe atau apa2 yg paling mudah, konon nk jimat kn

Monday, December 7, 2015

minggu yang pilu

as salam semua kwn2,

selamat hari isnin semua ye kwn2....

arini tak tau nk cite psl apa cuma nk kongsi rasa sedih je......
minggu nih mmg minggu sedih rasanya...
dari kematian arwah Pak Yus lps tuh kematian seniwati Mariani lps tu kematian putera kesayangan bangsa johor Tunku Abdul Jalil...

ptt lah maghrib tuh ig TJ dh takde gambar takde video.... mmg betul lah khabar dr wassap kwn2 kt johor... masing2 tak berani nk bt kenyataan selagi tak sahih... selama nih TJ banyak kongsi kisah dia melawan kanser kita nampak dia kuat tp skrg Allah lebih sygkan dia....

Allahummaghfirlahu warhamhu wa'afihii wa'fu'anhu
"Ya Allah, ampunilah dia, dan kasihanilah dia dan sejahterakanlah serta ampunilah dosa kesalahannya"

sedih pilu tgk gambar nih.... mcm aku ada situ lak nngis sama

ni gambar2 dr johor southerntigers yek... nengok mata sultan johor yg bengkak ni pun aku blh nngis

arini mmg ari nngis kot... nengok paper nngis... nengok fb nngis... Allah

Friday, December 4, 2015

Resepi Sambal Totok

as salam sume kwn2....

ada bebrapa kwn yg tak kenal sambal totok nih yek...
Dulu mcm aku penah share resepi nya tp belek2 ntah mana ntah, ni share semula kt kwn2...

ye lah sambal totok nih org jawa yg panggil... selalu areah belah johor atau selangor kenal kot...
Mungkin ada nama lain utk sambal totok nih... tp udah mak aku panggil sambal totok aku ikut je...

totok tuh maksudnya di ketuk atau di tumbuk

Bahan2 nya:

20 -30 biji cili api, nk sedap cili api kampung - goreng kejap
segenggam bilis - goreng hingga garing
1 ulas bwh putih - goreng kejap
1 sudu bsr gula
1 biji limau kasturi- amik air nya ja

Cara- cara buatnya:

Tumbukkan semua bahan2 yg di goreng tuh, cili api, bilis ngn bwg putih ngn gula sekali sampai lumat.
Perahkan air limau kasturi n boleh di hidangkan...

Regu paling sesuai msk lemak putih or msk bening ngn petai, apa2 ulam lain pun boleh

Selamat Mencuba

selalu mmg maktek yg buat... dia rajin tumbuk sampai lumat gini

ni lebih cili  api ijau jd gini... 



Thursday, December 3, 2015

Photo Diary

as salam sume kwn2...

selamat hari khamis...

Maaf 2 hari senyap je... aku ada kursus 2 hari msk opis pun sempat bt mana2 keje yg ptt nk jenguk blog tak sempat sgt... kalu ada pun time balik la jenguk skit2...

Jom la layan gambar pelbagai gaya yek...

memory smlm dr fb.... masa family edy merisik 

mlm kelmarin pi aeon pi beli brg... pastu mkn luar seklai lah...muke 2 org bdk tak sabo tungu mkn nih... 

mlm semalma... lama tak layan megi kari... ujan2 nih mmg layan mkn megi kari nih boh tlr je pun
Menu dinner beberapa hari yg lps... 

maktek bt sambal totok bkn main banyak... selalu bertahan 2hari je

lps 3 org mkn dh tinggal nih.... kejap je sangat laku

p/s: aku tak suka bila kepercayaan yg aku beri di khianati.... terasa di aniaya