teman2....

Friday, August 28, 2015

Aiyan Ngantuk nk Tido

as salam sume kwn2,

selamat hari jumaat  yek, maaf semalam senyap tanpa ntry... tp ttp jln2 BW blog kwn2 sambil tinggal jejak...
serius aku mati akal semalam, dek perangai2 manusia yg pelbagai

Pastu takde gambar ko... aduh apasal makin teruk dh nih... makin mls nk ngambik gambo, mcm takde je benda yg spesel nk di ceritakan gitu....

Oklah arini nk cite psl bucuk manja aku nih...

mlm td dia tido kul 1 pagi, mlm mmg papa dia yg akan takeover tp selalu paling lwt kul11.30mlm ni sampai kul 1... ish3 n akibatnya...

sampai opis mama mulut bebel kata ngantuk nk tido... pas dh pujuk2 ajak mandi kata pas mandi blh tido baru senyap jap pas mandi bebel lg kata nk tido huhuhu... anak2 nsb dh pas layan katun dia ok n hepi je pi taska...

sampai2 opis je ddk atas kusi tuh kata nk tido ngantuk.... sambil ltk kaki atas meja n nngis.....

ngn serabai comot momot sian dia kan

p/s:insyallah ahad nih nk pi jengka ada kenduri kawin kawan kt situ.... nk jengah sekali lah uitm jengka tmpt pertemuan aku ngn edy

Wednesday, August 26, 2015

WW adik aku awesome....

as salam sume kwn2,

Aku ni klu tgh sibuk ke atau malas yg terlampau... aku wassap je maktek bgtau suh ironkan baju sekian sekian pastu siap pesan tudung aj biar sesuai jgn ikut suke je hehehhe....

Jdnyer bile mlm td sambil aku gulung popia kt ruangtamu aku wassap je kt dia suh ironkan baju n tudung



2 pilihan tudung utk baju plain oren ku

ini pilihan ku arini.... ada bnyak color lg meriah dr oren saja ehehehhe

p/s: tak faham ngn manusia yg psiko ..... melihatkan diri sendiri sempurna sedangkan semua manusia tak pernah sempurna

Tuesday, August 25, 2015

resepi sambal bilis petai aku

as salam sume kwn2,

lama tak bt ntry resepi nih... tp biasalah aku resepi mmg selalu mudah almaklum org nyer pun bkn rajin sgt kan heheheh....

Bahan2:

3 papan petai- belah dua yek kwn2
50gm bilis atau segenggam bilis - goreng dulu bilis nih yek
1 biji bwg merah besar - di mayam halus
3 ulas bwg putih - tumbuk
3 biji bwg merah kecik - tumbuk
15- 21 biji cili api (nk lebih pun boleh sajo) - tumbuk
1 sudu kecik asam jawa
2 sudu bsr gula
1 sudu kecik garam- tumbuk
2 sudu besar minyak
segenggam baby tomato atau tomato ceri - belah dua

Cara masak:

- tumiskan bahan2 tumbuk, cili api bwg putih bwg merah hingga naik bau.
- bila bahan tumis dh naik bau masukkan sikit air biarkan dlm 5minit
- masukkan bwg merah yg di mayam td,baby tomato n petai.... mskkn dlm 5minit perasakan dengan gula, asam jawa
- tambah sedikit air kacau2 sebati.... biarkan air tu kering baru masukkan bilis goreng kacau2 n angkat. (bila dh masukkan bilis goreng jgn msk lama2 n pastikan air dh kering biar rangup lg bilis tu)
- Siap mkn ngn nasi panas...

Senang je kan? almaklum lah resepi aku mmg takde yg susah semua senang n mudah2 je
selamat mencuba

menyelerakan tak? hehehhe



Monday, August 24, 2015

Hantu Petai

as salam sume kwn2,

selamat hari isnin yek kwn2 semua... sile jgn lemau2 hehehhe

arini ramai kwn2 yg tak sihat... cuaca pun kejap ujan kejap panas kan... aku lak mintak2 kekal sihat sampai raya haji nnti hehehhe... almaklum thn ni nk raya haji kt johor....

Korang suke petai? tahap mana kesukaan petai korang?
aku.... suke je mentah or masak pun aku ok... tp kan
adik aku, maktek lg antu petai... hhahahaha
2mlm berturut aku msk sambal bilis petai huhuhu.... sekali msk 3papan petai jd mangsa...

dua hari berturut aku msk resepi sama.... sambal bilis petai...
ni perbualan aku ngn edy sbb edy ingat sambal bilis petai ada lg hehehehe



kebetulan aku msk makaroni kt umah... trs maktek campurkan sambal bilis petai ngn makaroni... oh adikku

p/s: tahniah pemain JDT dpt bwk balik piala.... walaupun aku tak penah lyn bola tp tertempias jgk lah hehehe

Thursday, August 20, 2015

photo diary.... di bulan ogos

as salam sume kwn2,

kejap betul dh nk abis bulan ogos... bulan kemerdekaan...

sejak dpt bos baru nih, udahla bos aku mmg sgt sgt kurang berckp aku pun jd sangat2 takde idea nk membebel kt blog ngn korang... huhuhu... mcm ampeh kan

Nak wat camne kan, lps raya mmg lemau gitu kot kui3...

ni lah makanan yg selalu mengisi tekak bile tonsil skait... sekerim vanilla ngn bubur nasi

bosan bubur nasi ayam, buat bubur nasi ikan lak

dpt buah tangan dr nekcik... tq ye nekcik sbb ingat kt dana sekeluarga

grg cempedak lagi... tp grg utk mak tek ngn edy je... aku tak berani nk mkn sgt ngn tekak yg msh terasa skit

buah anggur makngah kt kampung dh tukar warna merah... suka bkn main lah dia 


sambutan raya kt taska.... masa nih aiyan sibuk tgk mama... persembahan pun bt lebih kurang

mata sibuk cari mama.... anak bujang sorang nih....


muke org tak berapa sihat... huhuhu tp pipi ttp tak surut2 

p/s: terpanjat tau bile tau arini udah gaji.... ingatkan minggu dpn... yg penting kutu n utang kasi setel

Wednesday, August 19, 2015

WW oh pokok pudina ku

as salam sume kwn2,

selamat hari rabu.....

hampir 2minggu aku tinggalkan kekeringan, hampir aku kecewa kehilangan nya tp.... ternyata tak sia2 kau ku siram hari2 tanpa jemu..... akhirnya

muncul jugak tunas baru pokok pudina ku


p/s: bila tonsil sakit deria rasa otomatik mcm kurang cekap huhuhu

Monday, August 17, 2015

raya opis ep2

as salam sume kwn,

 di kelemauan ini aku gagahkan jgk diri menaip entry baru... bkn lemau sbb monday blues ke apa, tp kesihatan tak menentu... tonsil nih kejap ok kejap sakit... dh amik ubat antibiotik tp msh lg blum kurang... sakitnya bila batuk rasa mcm nk cuti blik umah tido je... huhuhu... moga dikuatkan diriku ini

Sambungan gambar posing2 time raya yek kwn2...

ngn bffku nan sorang nih.... cengkonon mesra2 gitu

mula2 nk bergambar ber2 tp jd ber 5 pastu.... 

pastu ramai2 nk join welfie jgk


sambil turunkan makanan dlm perut gambar2 dulu

bergambar sambil latar belakang kwn2 ku menapau

senyum2....

saja kaco mem besar kami yg berbaju emerald green tuh... gambo ramai2 

p/s: bila dh mule tak sedap tekak... mule lah yg lain2 menyusul2... tonsil oh tonsil

Friday, August 14, 2015

Raya di Opis 2015 ep.1

as salam sume kwn2,

selamat hari jumaat yek, maaf semalam senyap je... bz sbb smlm ada sambutan raya opis, sbk menolong apa yg patut...

arini mari share gambar yek... tak banyak sgt gambar... sbk kene jd penyambut tamu

simple je banner opis aku....
puan pengerusi.... sbb bos mc tak sihat

menunggu tetamu n pesara yg hadir.... 

geng2 opis diaorg kene cop tempat utk kiteorg yg jd penyambut tamu

ada kambin bako 3 ekor katanyer.... 

berdedikasi tau aku bt keje hehehe

p/s: skrg nih asik bersuara serak2 rock je... redho


Wednesday, August 12, 2015

WW kari kepala ikan penang mari

as salam sume kwn2,

Tq utk ucapan bday di ntry smlm kwn2....

minggu lps maktek outstation kt penang dia belikan akak nyer kari kepala ikan penang mari, sedap katanyer... aku terima je org dh belikan

memang sedap n puas makan beso betul kepalanyer..... 

Tuesday, August 11, 2015

Bday mama 10 ogos

as salam sume kwn2,

selamat hari selasa, smlm 10 ogos bday aku, alhamdulillah Allah masih lg bg peluang merasai umur 33 tahun.

Terharu ngn kwn2 opis yg bt suprise bday kt aku, tp sygnya aku yg takde.... mlm kelmarin batuk2 sampai sakit sgt tonsil nk telan air liur pun sakit, tido pun tak lena bdn rasa dedar nk dmm. Jadi smlm 10 ogos aku cuti rehat xlarat nk pi keje .... sian kt kwn2 opis ku,

bak kata kwn2, bdk  nk tukar tahun itu tak sihat kui3

kek dr mak tek n papa

kek kt opis yg sampai arini aku tak potong lg


ni juadah kt opis yg dh di sediakan utk bday aku.... huhuhu terharu betul aku tau

Thursday, August 6, 2015

photo diary lepas raya

as salam sume kwn2....

lama betul tak bt segmen PD nih kan... almaklum gambo tak berapa nk hada hehehe...

tp kn, kire aci kan kalu gambar tak banyak hehhehe... jnji ada kan kan kan...

ni kudapan ptg smlm.... cempedak grg oh sedap nya

madu 3... ulang2 kali tgk pun tak jemu, gelak tak hingat walaupun dh blh hafal segala dialog pelakon

kegian an petai... boh dlm sambal sadin konon takmo bg bau... tp yg mentah ada jgk bt ulam... huhuhi


kelmarin nyer menu sapan... tauhu goreng cicah sambal kicap hehehe... org kampng sgt
masa balik dr kerteh... kt area mana ntah lps2 exit jabor nih... 

sume pokok2 jd oren berhabuk... sian betul


p/s:alhamdulillah hampir selesai penantian MH370.... moga semua dipermudahkan

Wednesday, August 5, 2015

WW cengkenit ooo cengkenit

as salam sume kwn2,

kisah 2minggu lps nih, kisah pas balik raya... aiyan kt kerteh kan gian main gelongsor, balik kl pun sbk nk main gelongsor... kt situ kot kene... pagi tuh perasan ptg tuh dh pi kinik doc cabut... pastu ok je blh main tak gatai kot

aku panggil cengkenit mcm kutu babi tp kecik skit kot....

kami syak kene masa main kt sini... dh kt ukay perdana nih... edy kata ada banyak kucing tdo kt tmpt gelongsor

kt bahagian bulu mata tuh... sian dia nngis mcm apa

Tuesday, August 4, 2015

gambar raya Keluarga kami 2015

as salam sume kwn2,

Arini nk setelkan keje2 tertangguh sementara bos tgh takde nih... banyak lak fail keje duk atas meja... 
jd nyer korang layan lah gambar sefamily kami nih
sekali ngn gambar family besar kami...


gambar sefamily kami... ada slh aturan skit... ptt makngah sebelah aku 

pencahayaan kurang... sbb tak sempat nk berlari ke belakang... maktek ddk simpuh kt depan je

org nk bergambar... dia sibuk mkn kepek kacang peas heheheh

gambar raya yg dpt buat 2thn sekali je


gambar raya Hj Tudiman... bersama 6 keluarga 

kebetulan ada 2 family tema mint jgk mcm family kami

free style... moga atuk n nyai diberikan kesihatan yg baik utk dpt bergambar camni 2thn akan dtg


p/s: musim ujan dh mula, sekali ngn musim kenduri kawin hehehhe