teman2....

Friday, February 27, 2015

balik kerteh ep. terakhir

as salam sume kwn2,

selamat hari jumaat, tak sbr nk bercuti2an ujung minggu.... sian bujang ku tak berapa sihat... dia mmg alah ngn cuaca pns melampau gini, dr dulu mmg gitu.

Oklah, doakan moga aiyan sihat ceria spt selalu ek

Mari kite sambung cite balik kg kt kerteh aritu, hehehe saja kan cite sikit tp bt episod banyak2...
kalu dh balik kerteh mmg tak sah kalu tak jjcm.... hehehe tau nk mkn je kan aku nih


hari ahad jln2 ke kemaman... ni lah yg di cari 

ikan sekor rm5 n sutun 200g rm10... puas hati sbb beso2 n fresh

amik jugak satar n pais...

mlm tuh mil aku ajar bt apam mekar gebus nih.... dia ajar aku cara yg mudah je

ni kayu keramat... mil ajar jgk kt aku yg suke mkn nih
mcm cakoi tp dia manis skit... rupe agak gelap tp rasa sodap

isnin pagi tuh otw balik kl wajib singgah kemaman beli kopok leko n kopok keping...
ni lah kedai yg selalu kami singgah

p/s: sabtu ahad nk lepak2 je kt umah... nk rehatkan bdn betul2

Thursday, February 26, 2015

balik kerter ep.2

as salam sume kwn2,

arini bt keje cepat2.... aiyan kt umah ngn papa nih, bdn pns sbb kahak... papa sukerela nk jaga sampai tgri, kalu dh elok tgri aku balik amik antar taska, klu tak ok aku kene amik halfday lah.

oklah jom kite sambung siri aktiviti kt kampung masa balik kerteh aritu.  Aktivi mmg pelbagai n wajib kene lah ada jln2 tepi pantai kan... pastu sesi mkn2 msti ada jgk... mil suke anak menantu dia balik kenyang asik mkn je



pagi jumaat tuh balik dr psr tani mil ajar aku msk laksam nih... tgri tuh lunch nih je...

dua bintang hati

cantik pantai telekom org panggil... 

senyumm....

main buih jgk tepi pantai

ramai jgk yg mandi manda, ok lagi dr pantai kemasik

ptg tuh mil dh siapkan nasi minyak ngn gulai ayam

seperiuk besar... anak2 ramai yg balik maklum 

ni lah ns minyak mil ku

aktiviti  pagi sabtu... aiyan duk usha je kucing dlm sangkar...

ptg sabtu nk jln2 kt pantai paka tp papa slh jln... jd singgah psr mlm... kene pau sepapan otomen ngn dia

sampai umah ralit lah dia main ngn otomen ngn rasaksa 14 ketui tuh

aku sedap lyn ns minyak dia main je

nmpak jagung rebus lyn seketui ngn sepupu2nye

time baik mmg gaya gini

masih ada lg sambungan tau heheheh

Wednesday, February 25, 2015

WW bahaya nya menjd blogger ini....

as salam sume kwn2 ,

bahaya jd blogger nih, lg2 kalu ramai kwn yg suke tayang mkn...

blogger k hainom lah yg punye hal nih

hasil godaan

mls nk msk oven bakar kt magic pan je... lembut gebus n manis



Tuesday, February 24, 2015

cerita balik kerteh ep.1

as salam sume kwn2,

selamat kembali selepas cuti 5hari dari khamis aritu sampai isnin.  Puas hati duk kampung kali nih, almaklum edy lama dh tak blik kerteh.

takmo cite panjang2 sbb banyak kerja menanti, jd biarlah gambar yg berbicara....
kamis pagi tuh kami grk lwt dlm kul9lbh pg bfast dulu baru gerak sbb edy comfirm dh ramai yg balik kg sbb dr sabtu dh mule nmpak jem jln menghala ke gombak nun... kalu ikut aku mmg pas subuh aku suh gerak....

jem lama jgk lah kt tol karak... gara2 ada eksiden di depan... perrrkkkh mmg menguji kesabaran btl

kt tol jabor pun jem jgk aduhla.... fenin2.... dr 4 ke 5 jam jd dkt 8jam


sampai je mlm tu main ngn rimau dulu....

jumaat pg jln2 ke psr tani... tokmi beli kan buih2 nih
ni org baru belajar tiup buih

muncung je lbh tp tak jd2 buih nyer

last2 papa yg syok main buih

sibuk la nk tangkap buih tu... hahhaha 


cubaan demi cubaan heheheh...2nd last day baru berjaya tiup buih ngn jayanyer


bersambung di episod akan dtg yek... hehehhe
nampak sgt bt ntry mcm melepaskan batuk di tangga kan...

Wednesday, February 18, 2015

tetamu dr kerteh

as salam sume kwn2,

selamat  bercuti kwn2, esok aku baru gerak ke kerteh, hrp2 tak jem lah fuhhh2
msti dh ramai yg dh sampai kampung nih kan... syok lah korang

cerita ujung minggu lps yg mil n adik2 ipar aku dtg umah, jumaat mlm tuh aku tak msk edy nk belanja mkn je, mlm tu kami ke tmn melawati ke restoren thai... lupe nama dia bersebelahan enjoy corner.

Pastu sabtu pagi tuh kuar bfast dulu, pg tuh aku banjer lak.... lps dh bfast mil ajak pi pasar tani... meround dia beli kerepek n buah tgn lain utk bwk blaik kerteh... kami berpisah kt psr tani tuh... sbb aku dh nk balik edy nk pi keje tp mil nk round2 psr tani lg... 



geram nengok udang gureng tepung yg gebu nih

siakap 3rasa yg boleh tahan sedap rasanyer

sebahagian lauk yg diminta... mkn utk 7org rm115... kire murah la tu

pagi sabtu time nk pg bfast... bjln nk pegang tgn tokmi nyer

aiyan yg paling syok masa nih

bfast kt kedai faveret kami... mil n adik2 ipar sume amik nasi lemak... pastu tambah roti tlr lak heheh...
 p/s: selamat bercuti n hepy CNY pd kwn2 yg menyambutnya... berhati2 di jln raya ye kwn2

Tuesday, February 17, 2015

kerja part time ku

as salam sume kwn2,

selamat hari selasa.... ada yg dh bercuti?kami balik kerteh insyallah khamis pagi, nsb lah kalu jln jem... nk wat camne dh edy kata nk cuti isnin je... aku ikut je sbb dia yg payah nk dpt cuti utk balik kg.  Nak balik kerteh nih plan mcm2 dh buat hehehhe... aku la yg bt plan edy selalu ikut je

lama dh tak tayang ngn kkorang kan manik yg shawl...

aritu ada kwn aku merangkap regular customer suh jahitkan manik kt shawl nya, selai utk kakaknyer selai lg utk majlis bertunang adik ipar nyer

boleh bt inspirasi nk pakai time raya nnti ke, nk pakai gi kenduri kawin ke kan

simple crumble kt bhg atas

lace bunga 3d bhg depan

ini design penuh nyer

ni shawl utk tunang...

bhg atas kepala ala2 cekak rambut

agak simple takmo sarat2 kang hover lak

gambar sekali ngn baju tunang tp itu bkn aku yg jht... lace kt shawla sama warna ngn baju


p/s: jgn lah jem trk pagi kamis nk bertolak ke kerteh nnti... huhuhu serem teringat2 jem teruk 12jam balik kerteh masa raya pose aritu

Monday, February 16, 2015

papa cuai


as salam sume kwn2,

selamat hari isnin, arini aku tak sihat betul... dok batuk2 teruk dr smlm... mlm td lak tak blh tido, ingat balik keje nnti nk singgah klenek amik ubat.  Kang balik kg tak sihat bdn tak syok lah. 
banyak tempat nk jln2 nih, banyak makanan nk di lantak heheheh.... 

cerita sabtu lps, pas balik dr pasar tani, ini bdk mmg manja lebih ngn papa nyer.... ntah camne masa nk ttp pintu kete jari dia terkene pintu, tp mungkin tak teruk sbb skit je yg merah... tp aku ttp jgk bebel lah kt edy.  sbb dia cuai tak cek betul2 jari kecik tu kt mana... 
menangis2 lah kata sakit, papa dia duk isap jari tuh duk tiup2 nk bg ilang sakit konon nyer... 

kt jari telunjuk tuh

sian jari comei tuh... 

Friday, February 13, 2015

pink sepanjang minggu

as salam sume kwn2,

salam jumaat, msti ramai sdg berduka skrg nih, ... takziah bt keluarga n Al fatihah bt arwah TG Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Dato Hasbullah Awang moga roh mereka dicucuri rahmat.... pagi nih jadi suram, radio pun lagu yg syahdu2, juga alunan alfatihah n bacaan Yassin bt lebih hiba.

Dari hari isnin dh mule pakai tudung pink n rasa nk pakai pink utk setiap hari selama 5hari...

tudung di hari isnin... selalu jht utk org kali nih jht n pakai sendiri

di hari selasa... 

di hari rabu, try pakai instant shawl tp mcm tak kene ngn muke ku ini

ni lak semalam nyer gaya... 

pink kelam.. se kelam hari ini

p/s: mil n adik2 ipar dtg ptg nih n tdo umah semalaman esok dh balik kg, almaklum ahad sana dh sekolah