teman2....

Friday, July 25, 2014

selamat hari raya maaf zahir dan batin

as salam sume kwn2,

maaf agak bz sebelum cuti raya nih....

arini pun terkejar2 msk opis kejap setel keje kul10 nk balik umah sbb aku lupe, makngah dh balik arini takde org jaga aiyan... huhuh mmg haru...

selamat hari raya ye kawan2, mohon maaf sepanjang berblog ni kalu ada yg terkasar bahasa terlebih gurau...
oh ye tahun nih beraya di kerteh dulu, insyallah sabtu ni balik smpai raya ke3 kt kerteh, raya ke3 gerak balik ke johor... jd kalu ada kwn2 yg tingin nk jumpa tuh... sile lah contact2... ni no tepon aku 0137890798 blh msg blh wasap jgk...


maafkan zahir batin ye kwn2... 

Wednesday, July 23, 2014

WW yang lama bertukar baru

as salam sume kwn2,

lagi 4hari kite dh nk sampai syawal, cpt betul ramadhan meninggalkan kita.... tak terasa berpuasa tahun nih...  maaf kpd korang sbb blog picisan nih tak bt ntry semalam, agak sibuk lah korang... pastu ngn keadaan intenet yg agak nazak... (sorry terbebel lak)


wallet lama usianya tak sampai setahun pun rasanyer tp dh teruk mcm dh pakai 5thn... 

asik dok kene perli je dek kwn2... tp sbr tunggu dpt duit tunggakan

amik brand sembonia je, yg penting genuine leather ... hrp2 tahan sampai bertahun

ni lah sandal kt opis ngn jln2... aritu ada beli kst bata tp tak selesa lah... ni lg selesa

tp dh tukar ngn yg nih, utk raya n sesuai utk opis sekali


p/s: semangat nk bt keje dh takde rasanyer minggu nih, jiwa dh sampai kt kampung dh... walaupun kene raya kerteh dulu tp jiwa dh sampai johor...huhuhui... tp ttp hepi balik kg

p/s/s: alhamdulillah, doc ckp operate aritu ok, jntung aiyan makin baik n lps nih tak pyh lg mkn ubat hospital....

Monday, July 21, 2014

manik terakhir sebelum cuti raya

as salam semua kwn2,

hari isnin terakhir sebelum kite beraya minggu dpn, cpt betul masa berlalu.... Ramadhan kali nih sgt pantas bergerak meninggalkan kita, mcm2 kisah sedih terjadi di bulan ini di tahun ni...
pray for MH17 pray for gaza...

thn nih mmg takmo amik tempahan manik tp ada jugak lah selit2 skit, thn ni bnyak jht shawl.... last2 jht sebelum ttp kotak manik simpan utk diri sendiri je skit2

tambah lace jugak manik utk kasi naik skit baju tuh

shawl ngn manik utk bff kami yg berpindah kt sabah... kirim kt bos sbb dia ada keje kt sabah

shawl ala ariani utk bdk opis... cun pulak nengok hijau ngn pepel gini... 

shawl halfmoon terakhir... mmg vogue lah kwn ku di syawal

aku di hari ni.... memakai tudung yg striking giles hahahhah 

p/s: kemanusiaan semakin hilang di dunia ini....syaitan bertopeng kan manusia semakin bnyak dlm dunia nih... moga Allah lindungi saudara kite di Gaza, lindungi sukarelawan yg menghantar bantuan  ke Gaza... juga permudahkan urusan utk mendapatkan mayat2 mangsa MH17 di ukraine

Friday, July 18, 2014

Alfatihah utk MH17

as salam semua kwn2,

harini hati rasa sedih hiba, semua perasaan bercampur aduk... kita diuji lagi di bulan yg mulia ini....
al fatihah utk semua penumpang dan crew MH17

MH17
Boeing 777
Mula terbang 17/7/1997
Berakhir terbang 17/7/2014
17/7/2014 ulang tahun ke 17 nya

Hanya Allah yg Maha Mengetahui semuanya...
Add caption

Wednesday, July 16, 2014

WW HB ke3 Rayyan Izzan

as salam sume kwn2,

semalam 15hb julai bday buah hati pengarang jantung ku, alhamdulillah dh 3thn dh... doa mama moga aiyan jd anak yg soleh, anak yg dgr kata, anak yg sihat dan bijak... 


potong kek je, pas raya nnti kite smbut betul2 yek

dia geram ngn lilin angry bird tuh hehehe... 

Monday, July 14, 2014

pojek shawl dh setel

as salam sume kwn2,

selamat hari isnin, ada yg cuti tak arini? maklum esok cuti nuzul quran kan... aku tak cuti pun saja simpan cuti banyak2 skit... esok cuti nuzul Quran, bersamaan jugak ngn hari lahir hero ku nan sorang tuh.... 

takmo bebel panjang, sbb keje banyak... biarlah gambar berbicara walaupun ni bkn ntry photo diary



5helai shawl.. pertama

5 helai kedua... 10helai dh setel n dh dpt upahnyer alhamdulillah

ni lak shawl utk kwn opis... nk design ala2 ariani katanyer

jugak yg ini.... glamer lah raya nih

ni pojek manik last sebelum mule jht baju sndiri... berkobar2 nk jht baju sndiri nih

p/s: yeyeyh aku dpt bos baru, moga2 dia lebih baik dr bos lama.... tp orgnyer kecik molek je... terasa PA dia nih besar sgt dr bos nyer yg kecil molek hehehe

Thursday, July 10, 2014

photo diary #2 dibulan julai

as salam sume kwn2,

kejap betul dh nk msk minggu ke2 ramadhan yek, thn ni mmg tak dpt lah berpuasa kt johor, takpe tapi kami selalu call mak tanya khabar n borak2 psl juadah berbuka, msti mak sunyi selalu ber4 ni ber3 sbb adik no4 aku baru masuk politeknik dlm 3minggu lps,selalunya dia lah yg rajin tlg mak msk... thn nih mak kata tak msk pun utk berbuka abah beli je... huhuhui

Jom2 cite psl aktiviti sepanjang minggu...

nk nyiapkan jht manik kt shawl nih... ada 10helai... bkn aku punya ada ada tokey jual tudung yg mintak tlg 


main campur adik je dlm sini... jnji senang aku nk amik... lgpun pakai pearl n kristal seketul besar2

gini lah yg dh siap hasil manik kt shawl tuh.... bercinta jugak lah nk nyiapkan



ujung minggu ke hari apa ntah msk nasi minyak ngn ayam msk merah.... n jelatah


ni menu kelmarin.... simple je kan


ada unsur penipuan kn di situ... tgk dr jauh ingat sebotol rm2... dtg dkt... sebotol rm2.90... ish2 org nk niaga pandai je

p/s: kt opis skrg nih tgh bt renovation... bising betul ngeng sana ngeng sini...

Wednesday, July 9, 2014

WW Alhamdulillah....

as salam sume kwn2,

berat aiyan sebelum operate 10.5kg skrg nih lps sebulan lebih operate berat dh 12kg... alhamdulillah




gini lah gaya kalu dia nk mkn sekali... duk dekat je... 


Tuesday, July 8, 2014

kebaya ungu bermanik pink


as salam sume kwn2,

aku ingat thn ni takde tempahan jahit manik, ingat boleh la rehat2 tp ada jugak rupenyer, tp kire ok lah tak banyak mana pun, boleh la bt tambah2 duit raya nnti kan.... baju nih milik kwn sekampung aku, dh lama dia bg tp aku lah yg dok berehat2... bile tibe2 aiyan kene op lg lah aku terlupa pasal baju nih... ni pun baru je setel dia antar rasa aku dlm bln 5 gitu kot.... nsblah tuan nyer tak kisah cpt ke lambat jnji dpt sebelum raya.


ni gaya penuh nyer.... maktek jd model

kt tgn je nk letak lace, itu pun dia kata nk simple je

kt bahagian tgh baju... tabur simple2 je...

Monday, July 7, 2014

aiyan dan otomen

as salam sume kwn2,

selamat ari isnin... maaf yek minggu lps jumaat senyap je, opis takde tenet, nk bt ntry kt hp line celcom kt opis lak mcm ampeh... jd nyer pospont ke isnin la... korang jgn marah ek.... 

ni pun baru ok tenet nyer, keje dh setel baru blh bt ntry nih.... jom2 lyn gelagat rayyan izzan ngn otomen, 
topeng otomen ni dia takmo pakai tp paksa suruh org pakai.... pandai kan

masa nih maktek melayan dia sbb takmo dia kaco aku jht manik


jeling2 suke lah tu...

gelak bukan main besar kt otomen nih

sempat selfie ngn otomen lg

gasak lah korang, jnji tak kaco mama bt keje

p/s: arini mls nk msk iftar berat2 kepala rasa berat n tido je sbb tak ckp tido semalam... ingat nk goreng epok2 ngn popia otak2 je...

Thursday, July 3, 2014

photo diary #1 dibulan julai

as salam sume kwn2,

selamat hari khamis, dh 5 Ramadhan yek, cpt btl masa berlalu, aku sehari pun belum mule nih... aduh la... 

takmo bebel panjang, mood tarak ni, aku sentap ngn adik2 aku sbb aku msk masa berbuka n sahur tp diaorg tak mkn pun, edy je yg mkn ngn aiyan. Bkn nk ungkit susah payah msk, tak.... sbb aku mmg suke msk, tak membebankan pun cuma bila aku msk tp diaorg tak usik, tak mkn mmg aku sentap... sbb setiap kali aku msk, aku msk ngn bersungguh2 ngn sepenuh kasih sayang. 

semalam beli slipar dlm umah kt aiyan... comel gile tgk ulat nih... tp kalu ulat betul even ulat lada pun aku dh jerit2 geli

menu iftar semalam... mee bandung muar

aiyan dh mule berspek semula, ugut takmo bg tgk ultraman baru nk pakai... ni dia tgh bz mkn kopok leko

sibuk berselfie ko... tgk jari tuh... hp mama dh jd hp dia dh

ni sabtu lps... pagi pegi psr tani dlm kul10 dh tido kepenatan sambil lyn cite otomen dia... 
hidangan sampingan cempedak grg n kopok leko... wajib ada kurma... 

p/s: alhamdulillah dpt jugak bantuan rm500 15hb nih, walaupun tak banyak mana tp ttp bersyukur ada jugak rezeki... dpt lah beli baju n duit raya utk aiyan

Wednesday, July 2, 2014

WW gulai ikan aye

as salam sume kwn2,

setelah hampir 4thn jd menantu org kerteh baru smlm aku mencuba gulai ikan aye @tongkol nih... bangga tuh, ni kalu mil aku tau nih msti dia puji melambung menantu nan sorang yg banyak songeh ni hahahha... 
ini ikut resepi mil bg, bau n rasa dh ala2 sama... pekat melekat edy pun mkn bersungguh2 buka pose mkn, pastu lwt skt mentong pulak ngn lauk ni, sahur pun ngn lauk ni, tau la feveret dia

( ni bkn ntry WW dr td bebel tak abis2)  hhehehhe


sbb takde syr lain edy suh boh bendi... aku ikut je... 

ni lah gulai yg aku gune, beli kt kerteh masa balik kg aritu2... asal mil dtg dia msti tanya dh cube msk gulai ke belum heheheh

p/s: semalam ingat nk bt ntry petang tp terkejar balik umah sbb makngah bgtau ada nanah kt jahitan aiyan, beriya bwk pi kenek tp doc takde last2 bg hospital swasta yg ada pkr kanak2... paed tu bgtau bkn nanah tp tisu baru... lega rasa... kalu tak rasa cam nk kuar jantung ni debar

p/s/s:  tak suke betul ngn iklan air soya season kt radio sinar.fm nih... kalu lah laki aku mengada takmo bangun sahur gitu... eeee tolong lah heheheh