teman2....

Monday, March 31, 2014

perkara wajib time balik kg johor

As salam sume kwn2....

arini takmo monday blues2 tau, seronok dpt balik kg walaupun papa tak ikut, n alhamdulillah kami nyer perjalanan semalam lancar je, ada jem pun skit je kt seremban... mungkin ramai yg dh balik on saturday kot... kami tiap kali balik kg wajib nyer msti singgah kt rnr machap menghala ke johor... beli ole2 utk org kt kampung, pastu dh sampai kg wajib nyer pg psr pagi benut utk makngah cari pokok2 n bunga2 dia... seronok pg psr pagi kt johor sbb murah2 brg n makanan yg mmg dpt jmpa kt johor je...



keebtulan lak nama kedai tu sama ngn nama maktek heheheh

masa nih aku bdk tarik2 baju mama nyer nk ngepau apa lah tu ek....

ni antara keadaan pasar pagi kt sana... suka cari sayur2 kampung gini... murah gile lak tuh...
pisang tanduk tuh baru rm2 1kg

bfast ngn nasi ambeng... murah je rm4 ngn ayam yg beso n isi banyak... 

ni lah tempat wajib dtg... asal pg sini comfirm makngah akan beli bunga2 or pokok buah2... aku ikutkan je 

p/s: redho jelah air kene catu lg bln 4 nih... nk tak nk kene hadap gk...

Thursday, March 27, 2014

photo diary

As salam sume kwn2. ...

agak lembab utk bt ntry skrg nih, teruk betul lah kan.... arini mood bt keje mcm mls je, tak sbr nk balik kg esok... tp kami balik kg ber4 je sbb edy tak dpt cuti, walaupun edy tak dpt cuti n balik sama aku ttp balik kg jugak, jnji dia dh izinkan... lgpun last aku balik kg bln12 aritu, rindu dh rasanyer kt famly kt kg... msti mak abah aku dh rindu kt cucu dia yg sorang nih, yg makin banyak keletah yg makin becok mulutnyer... 

JOm lyn gambar2 yg ada nih,...
doa utk pencarian MH370, moga dipermudahkan semuanya....


dinner mlm td, lambchop ngn mix vege bakar... konon spesel skit utk mlm td

gambar semalam... jumpa ngn blogger glamer kak Nieza dr blog niezzareenamemory kt nagoya, aeon big wangsamaju... 

tukar spek baru... nampak kurang garang skit kot heheh...  yeke?

pau kelapa yg best... isi dia punyalah banyak

suke beli nasi ayam kukus kt sini... sedap
ini lah dia nasi kukus ayam percik di paku... 

p/s: seminggu sebelum balik kg, dh mintak mcm2 menu kt mak aku utk msk... bertuah punya anak kan

Wednesday, March 26, 2014

eppy 4th anniversary to us...

as salam sume kwn2,

4thn lalu , bila erat tangan tok kadi di genggam, selesai akad bersyukur kami sah suami isteri.... eppy anniversary utk kami, terima kasih yang sbb sudi susah senang bersama, rajin melayan kerenah, bersabar melayan marah bebel saya... moga ikatan suci nih bertahan n berbahagia kita hingga ke akhir hayat...

gambar yg paling suke... nervous betul masa nih


masa nih mak andam tgh betulkan bile baju aku tersangkut kt songket edy

p/s/s: eppy anniversary ke 10 kt kwn blog nih pn Zana Nordin n hubby, semoga kekal bahagia hingga ke akhir hayat....

Tuesday, March 25, 2014

Al fatihah n takziah utk MH370

As salam sume kwn2....


hari ni terasa sayu je... kalau lah betul seperti yg PM katakan kt sidang media khas mlm td... cuma doa mengiringi mereka, semoga dipermudahkan dijumpai kapal malang itu bersama semua mangsa n anak kapal nya di dasar lautan hindi... Semoga kita dijauhkan dr segala anasir2 jahat di luar sana... sama2 lah kita berdoa...


sampaikan aku tak blh tido terkenangkan hal ini... dkt kul 1 baru blh tido

dpt dr instag noradanish.... sedih nyer

iringi Al fatihah utk mereka...


Friday, March 21, 2014

4kuntum je

As salam sume kwn2,



maaf ye kwn2... ntry udah petang ni...

mule2 ada 2kuntum pastu gigih mlm td tambah 2 kuntum lg... bile lah dpt penuh agaknyer... kemalasan yg melampau2
p/s: alhamdulillah skrg nih hujan je, sejuk je rasa tak panas mcm selalu

Thursday, March 20, 2014

photo diary opis mama

As salam sume kwn2,

salam hari kamis yek, muahaha hari ni bt keje ngn rilex je sbb bos cuti arini ngn esok... muahahha
beria cari gambar utk bt ntry nih tau, nampak sgt mmg dh takde sgt gambar kan aku nih hahahhah... ok lah kali nih nyer photo diary tema nyer opis mama.... segala menda yg ada dlm opis aku nih, tp msh ada yg kurang lg sebenarneyr...
cite psl opis aku lah ek... boleh kan, mestilah boleh... ni ntry aku yg punye.... nyeh3




ni dinner semalam... spageti bolognise simple nih aiyan pun suke mkn sampai bertambah2

kenangan 1st time msk keje gomen... pn Zana nordin ngn pn Lieya latif sile lah cari korang yg mana 1... 

ni lah pemandangan tepi tingkap opis ku... nampak hijau je kan nyeh3... 

hp nokia nih mmg setia betul ngn aku, pastu aku wajib bukak radio tiap2 hari... sunyi ooo duk sorang dlm blik nih

konon2 nk ceria.... korang ada kalendar kuda cam aku jugak tak? hehehhe

aku ada 2 beg doremon, yg hijau aku tinggal kt opis, yg bunga2 tuh wajib ada dlm henbeg aku



isi beg hijau... brg2 makeup aku... campur2 sume brand ada yg penting sesuai ngn kulit aku... 

beg kedua nih bt isi ubat2 aku, termasuk pad sekali heheheh... 


pastu di waktu lapang.... kite bt bunga manik nih yek... tp asik lah tergendala je

p/s: tak sabar nk tunggu minggu dpn, mintak2 lah edy ngn maktek dpt kebenaran utk cuti 28hb... tak sbr nk balik kg

Wednesday, March 19, 2014

WW diam xperlu kata apa2

As salam sume kwn2,

maaf kwn2 semalam xde idea nk bt ntry... jugak bz

ni lah keje mak tek ngn aiyan kalu bt main hp mama

dia mmg suke kalu dpt tgk muke dia... 

bdk paling ceria... 

p/s: 26 hb nih anniversary kami tp tak tau nk bg apa kt edy... huhuhui ada idea x

Monday, March 17, 2014

aiyan ngn sepupu 2 nya

As salam sume kwn2,

selamat pagi isnin yg sejuk n lembab ye kawan2, lembab sbb ujan turun dr semalam sampai pagi nih... alhamdulillah... bile pas jerebu teruk n pastu ujan, aku msti mula selsema n rasa tak sedap bdn cm nk demam... huhuhi ni pun nk srot2 idung, rasa cam nk mintak cuti 4jam kt bos aku ptg nih... huhuhui

ni kejadian ujung minggu lps nih, biras n adik ipar aku dtg rumah, saja singgah sambil nk tinggal sabun n nk mintak tolong edy tunjukkan jln.... masa tau nk dtg tuh aku mmg ada buat skit kek carrot lah, utk buah tgn konon, n bkr skit ayam mayo... itu je yg sempat di buat...

aiyan la yg paling suke bile sepupu2nyer dtg umah, dia ada kwn nk main, n ada org yg boleh dibuli nyer... huhuhui


yg 2org tuh la sepupu aiyan... 

kek carrot simple je aku sempat buat... 

tgk nih... dia bole buli si along nih gini... nsb lah sepupunyer tuh melayan je

masa nih dia tarik rambut sepupu yg perempuan... umur baya2 dia je beza 3-4bln je... 

ni lah biras ku yg isterinyer tuh, somi tuh adik edy... ni tokey dobi merangkap tokey mcm2... 

p/s: rasa nk balik kg ujung bulan nih, rindu wei kt mak aku... asik la dok tanya psl cucu nyer nan sorang tuh

Thursday, March 13, 2014

photo diary dimusim jerebu

As salam sume kwn2,


dh 2hari perut rasa tak sedap je, nk mkn pedas pun takut, ngn cuaca skrg nih yg serba panas berjerebu mmg mcm2 siptom ada, ya Allah Kau turunkan lah hujan.... tgk sana sini putih je

skrg nih kami seisi keluarga sgt setia menanti berita sblum2 nih lum 8.30mlm dh tukar channel lain, tp skrg nih sanggup tunggu abis pastu sambung lak tgk awani sbb nk tau perkembangan terbaru... moga dipermudahkan pencaarian MH370...


mule2 tayang muke bday girl.... my bff nyer bday arini... Pn Emy 


sile jgn gelak.... kek cheesekut dr aku, diiringi doa moga sejahtera hendaknye

ruang udara kl pagi nih... putih dek jerebu yg menebal... 

baju upin ipin ngn kasut beli kt psr mlm je... tokmi belikan utk aiyan... suke lah dia sbb ada upin ipin

nampak tak lembu tuh? kt tgh2 bandar kl pun ada org bela lembu ek...pelik aku

skrg aku menjual sabun dlm tong nih... tolong biras aku, dia menjual aku pun cube2 sekali lah...
sapa2 berminat boleh la bgtau

megi sup pedas terangkat... selalu dia pecahkan telur sekali... ni dia boh seketul tlr grg lak heheheh


p/s: rasa cam nk balik kg je... syoknyer dpt duk kampung lepak2 kan...

Tuesday, March 11, 2014

baju upin ipin

as salam sume kwn2,

selamat hari selasa, walaupun bos takde tp keje still jgk banyak... mencik betul lah...

pg td pegi keje edy antar sbb dia cuti arini, hantar mil aku pg HKL utk checkup n utk bt kemo... moga semua berjln lancar n mil blh bt kemo harini... asik pospont je, sian lak kt mil aku...

aiyan nih aku n makngah suke bg dia tgk katun tp tak semua katun, yg ganas2 tak bg sgt tgk. lg pun kt resaksa dia tkt hehehe... jd nyer bt tgk upin ipin, high5, pada zmn dahulu, mickey mouse n beberapa katun lg lah yg takde resakse hehehe...
dek kerana hari2 tgk sampai dia dh hafal dh lah cite2 tuh sume, sampai kan ada 1hari tu kami pg psr mlm... laju je jln msk kedai jual2 baju tshirt tuh... siap dtg cium lg baju tuh, rupe2nye ada gambar upin ipin hehehe...

mama suruh posing sbb nk amik gambar tp tgk gaya mcm org meneran

muke takde perasaan... heheh geram betui lah... masa nih kami nk pg bfast kt kedai mamak

takmo duk belakang ngn makngah nk duk dpn jgk... geram nengok rambut kenteng nih

kt umah sibuk bt main tong hitam utk isi air kt umah... sediakan 4tong air utk kegunaa 2 hari


p/s: hati masih lagi rasa gundah gulana selagi mh370 lum ditemuai...

Monday, March 10, 2014

doa utk MH370

as salam sume kwn2,

arini bukan monday blues tp rasa hari yg tak ceria, ujung minggu pun rasa sedih pilu je mengenangkan kes kehilangan MH370 tuh, dok melekap dpn tv nk tau apa perkembangan..... kalu tak tv3 tgk kt awani.... mcm2 spekulasi ada, tp ttp tunggu apa yg pihak berkuasa kuarkn kenyataan kt tv or radio...

mari lah kwn2 kite sama2 doakan moga pencarian MH370 ni berjln ngn lancar n moga dpt dijumpai  dgn selamat, selagi tuh kesian pd keluarga mangsa, kesian pd semua yg bersedih termasuk aku sekali.... ya Allah permudahkanlah usaha kami menyelamat dan mencari hamba2mu yg dilanda kesusahan dalam MH370, Kau kasihani dan bantulah kami, amin....



p/s: tak suka baca kt fb mcm2 pos yg mencaci, memburuk2 kan, menyalah2kn sana sini, kenapa menambah pedih di hati keluarga mangsa juga hati rakyat malaysia... lebih baik diam dr kita menulis yg menyakitkan hati

Thursday, March 6, 2014

photo diary... makan makan n makannnn saja

As salam sume kwn2...

Im back bt ntry photo diary on thursday..kalu tak msti jumaat baru kuat PD kalu tak pun terus bt2 lupe heheheh... kene rajin bt ntry kang takde sapa nk jenguk blog picisan aku nih kan...

biasalah kan, aku ngn makanan tak blh dipisahkan.... kasi korang terliur nengok makanan kt PD aku nih


gini aktiviti dia time bangun tido hari minggu... pagi2 bukak mata main game kt tab or kt samsung mama nyer

kepak bakar yg mabeles... kepak bkr sabah pedas menyengat jual kt area2 umah aku nih

skrg nih kn musim pns sgt... mkn tembikai mmg rasa heaven bebeno

beli popcorn caramel dailyfresh... kire ok gk lah... aiyan suke mkn popcorn tp dia tak suke lak yg nih...
tbl sgt kot karamel nyer

harga rm6+ kire ok lah bg aku... beso2 isi nyer


ni beli ujung minggu lps baru mlm td dan nk msk... tgk tuh telur sutun tuh... hampir sume ada tulur... syok betui

bfast pagi nih... roti letak sosej rebus n keju... dh beberapa hari bfast roti

meleleh keju dia... nsb ada toaster gini kt opis

ada jugak pilihan yg telur hancur.... syok


p/s: kwn2 tolong doakan kwn blogger Lyafrina di blog http://cahayahatiku-lyafrina.blogspot.com/ yang skrg dimasukkan dlm ward kerana kemalangan, moga dia cpt sedar n sembuh spt sediakala...