teman2....

Tuesday, December 31, 2013

selamat tahun baru 2014.....


As salam sume kwn2...
Selamat bercuti esok dan selamat sekolah utk anak2...
Published with Blogger-droid v2.0.10

Monday, December 30, 2013

aiyan ngn beg zirafah

as salam sume kwn2,

lagi 1 hari nk msk thn baru yek, bertambah la umur aku setahun lg... aiyan pun sama kan... cpt rasanyer masa berlalu... beso dh anak aku, tua dh aku hehehe... takmo lah bebel panjang karang korang bosan...

beg nih aku beli kt kwn yg jual tupperware, beg jenama tupperware nih... comei lah pulak aku nengok... itu yg beli jgk... dpt lak harga murah... apa lg...sebelum nih dia ada beg pororo tp skrg, kalu pg mana2 mmg aiyan akan amik lah beg dia nih... tau nk pg jln2... sanggup tuh galas beg dia... kadang takde isi apa pun... isi biskut, air n baju dia je



comei tak beg aiyan heehheeh
nengok beg dh sama beso ngn tuan nyer... sile jgn gelak yg aku selotep suis tuh, kalu tak aiyan suke matikan suis time sdp nengok tv
suke tgk tv dkt2.. agaknyer sbb dia kn rabun udahla spek mata dia jarang nk pakai



p/s: apa ek azam tahun baru korang? azam 2013 terlaksana tak?

p/s/s: tensen lah bile update ngn henpon nih kadang2 tgk kt blog tak kuar ntry terbaru... ptt lah makin ramai tak komen kt blog nih :(


Published with Blogger-droid v2.0.10

Friday, December 27, 2013

photo diary balik kg

as salam sume kwn2,

tak sangka cuti sekolah dh nk berakhir... pasni tak blh la nk pg keje lwt2.... cpt beno rasa sebulan lebih berlalu yek, maaf lah korang hari ni lambat bt ntry, pg td sbuk ngemas ngn bt keje2 yg ptt sbb arini ada audit 5s oleh MPC tp tunggu2 sampai ptg takde pn dtg... itu yg baru laaaa ni dh update...
gambar balik kg mmg banyak, jd nyer korang jgn jemu n muak nengok gambar balik kg yek, letak gambar skit2... mls nk letak banyak2...saja bt modal takde lah habis stok gambar nnti kan...





masa nih dh nk sampai kg dh nih... layan tab dia nengok cite upin ipin... 
ni lak gambar masa balik ke kl lak... mcm gaya abis tu dia mkn roti tu seketul
kt kg ada basikal paksu nyer... apa lg sambil naik basikal sambil main tab... 
sampai kg tgri ptg tuh dh bwk dia pg psr mlm.... dia ngepau papa nyer minion sekor
sate best kt psr lambak tempat aku... udahla besar gabak secucuk 50sen ke 60 sen je... kalu kt kl mau dh rm1.30 seketui
telur ikan mayong ngn ikan duri.... perkh sedap gile tak tertahan lyn tlr ikan nih... 
sorry yek geng lupe nk rotate... ni kepala ikan mayong+ikan duri msk asam pedas... perkh mmg mabeles....

Published with Blogger-droid v2.0.10

Thursday, December 26, 2013

bakal pemain badminton negara

as salam semua kwn2,

agak2nyer ada yg sambung cuti tak nih? maklum lah pas cuti kismess smlm tambah cuti 2 hari sambung sampai ahad, aku cuti smlm jelah arini keje dh sbb esok opis ada audit 5s ngn MPC, kene lah mengemas apa yg ptt... ingat nk sambung psl2 bunge2 tp takpe kite selit psl ini budak, esok lah baru bt photo diary....boleh gitu? heheheheheh



seee.... gaya dia pegang raket badminton..raket lg besar dr org. 
sibuk nk pukul bola gk.... gaya mcm nk pukul mak tek je
ni lah aktiviti aiyan tiap ptg... kaco org main badminton maklum laman rumah atuk nyer luas... pastu pusing keliling umah kejar rama2, burung n ayam

p/s: pasni nk balik kerteh lak cume tak tau lg tarikhnyer n bln baper.... 



Published with Blogger-droid v2.0.10

Tuesday, December 24, 2013

flora fauna kampung@ umah my nenek

as salam sume kwn2,

syok betul balik kg, rasa cam nk cuti lama2 je... tp dok mikirkan mak tek ngn edy pyh nk cuti jd nyer itu yg amik cuti sehari je tuh... tp ttp puas hati dpt balik kg walaupun kejap... aku nih lak jenis kalu blik kg suke duk memerap kt umah je... paling jauh pun pg psr lambak@psr mlm dkt2 kampung n lepak2 umah atuk n nyai aku kt sebelah umah...

ni kire mukadimah la sebelum aku tayang gambar2 aksi si rayyan izzan kt kg tuh kan... kasi tgk dulu gambar2 bunge2 kt umah nenek aku... ni hasil tgn maktek ngn hp s4 je... udah ada kt tepon aku pun transfer lah



cantik kudup bunga tuh... mcm bentuk bintang kan... 
korang pasan tak labah2 kecik kt bunga rose putih nih... 
suke ngn kaler dia yg pink nih... 
aku lupe lak nama bunga nih... aku suka panggil bunga kupu2... sbb daun dia ada iras2 syp kupu2
ni di kire fauna ke? heheheh cabut ubi kayu... syokkkk
munge matahari... tp versi kecik lg... 
bunga raya tp ntah yg jenis apa... bentuk gini... tp ttp cantik
ni aku tak tau nama apa... yg pasti bunga nyer mmg cantik 
teringat masa kecik2 suke tangkap pepatung nih...



p/s: tgh tunggu apa kah akal terbaru yg rayyan izzan dpt lps balik kg, selalu nyer tiap kali blik kg ada je idea terbaru dia nk bt.... 
Published with Blogger-droid v2.0.10

Thursday, December 19, 2013

Photo diary makan2

as salam sume kwn2,

selamat hari kamis yek kwn2..... lambat lah pulak nk jumaat nih rasanyer... tak sbr nk balik kg ko... melampau sungguh kan... arini ari gaji utk org keje gomen nih, arini gk bz mengira segala duit2 utang n segala yg nk kene byr... sblum balik kg kene setel betul sume tuh... baru lah rasa syok je duk kg

Mls ko... nk bebel panjang... korang lyn je yek gambar2 mkn2 nih... saja aku himpun banyak2



ni dia namanyer cekodokok pisang+durian... mama tgh bersila masa nih...teramik gambar jari kaki lak

lauk dinner feveret... kari cendawan+bebola... aiyan pun mkn bertambah


ni antara lauk feveret nih... telur msk sambal

salad tulur... bfast pg smlm


sabtu lps nyer menu... nasi beriani ayam... ayam tu aku msk sekali ngn nasi... kire jd gk lah... sedap pun boleh tahan 

ni blueberry... makngah teringin nk mkn,.. beli lah... rasa n rupe dia ada sikit2 mcm buah kemunting... korang penah mkn buah kemunting?

p/s: sblum balik kg mcm2 plan nk beli utk bwk balik kg...

Wednesday, December 18, 2013

WW mcm org beso...


as salam sume kwn2,

si aiyan nih kalu nk mkn msti nk naik kerusi makan... udahla tinggi geram betul lah


tgk gaya mkn mcm burung
muke selamba siap angkat2 kaki lg... 

p/s: sakit ati aku dh bt ntry tp tak blh2 nk publish kt bloggerdroid... bile bt publish as draf boleh lak

p/s/s: tiap2 hari nenek dh tanya bile nk balik, hari apa.... berapa lama... sja aku tak comfirm tarikh lg sbb tkt lah tak jd mcm aritu...sehari sebelum balik baru bgtau kt mak





Published with Blogger-droid v2.0.10

Tuesday, December 17, 2013

sepetang di tasik keramat


as salam sume kwn2,

maap yek arini lambat skit bt ntry, pagi2 bt keje dulu.... pg td panas bebeno sbb ekon takde... kan katanyer air takde sekitar lembah klang nih... opis aku pun kene jgk sbb selalu kalu takde air msti takde ekon nyer... mungkin bkn arini tunggu lah esok lusa kan, bt masa nih msh sejuk lg lah blik aku nih... baru tenang bt keje

ok lah, ni kejadian ahad baru nih... ingat plan nk bwk aiyan jln2 kt tasik titiwangsa... tp udahnyer ptg tu dia tido bkn main lama kul5 baru bangun... apa lg aku tukar plan bwk jln2 tasik keramat jelah... syok jugak kt situ walaupun tasiknyer kecik je... jnji boleh jln2 pusing2



laju je dia jln ngn makngah kt depan... seronok dia tgk org ramai2
yg pelik nyer anak aku nih... dia takmo jln kt tempat pejalan tuh nk jln kt rumput
mama amik gambar dia berenti kejap... kalu tak dok lah main2... pastu dok ikut org joging gk
nampak botol nk tendang dia ingat bola.... masa nih papa tak sampai lg tgh cari paking
papa sampai suruh papa dukung n bwk jln2 pusing tasik... 
dlm kul6lbh camtu kami dh beransur balik lah.... tp si aiyan meronta2 takmo balik, sbb nyer nk singgah cari brg dpr skit... 





Published with Blogger-droid v2.0.10

Monday, December 16, 2013

resepi sup ayam ala thai


as salam sume kwn2,

asik letak resepi je kan makcik nih heheheh.... saja bg warm up di awal2 minggu nih... mood nk balik kg nih wei, rindu bebeno rasanyer nk jumpa mak abah n family kt kg... resepi nih aku bt mule2 tuh masa maktek kene cirbirit heheheh... jd nyer konon nk msk lah sup2 bg dia yg tak sedap perut tuh... tp masa tuh takde daun sup lak pastu nk rasa lain skit... jd lah sup gini... versi aku bt campak2 je... asal boleh gitu

mana tau korang pun nk try bt jugak kan... mmg syok, ala2 mcm tomyam tp lite2 rasanyer

Bahan2:

500 gm ayam @tulang ayam
1 inci halia - tumbuk
2 btg serai- ketuk
3 ulas bwg putih - tumbuk
4 biji bwg merah kecik - tumbuk
1 biji bwg besar di mayam halus
2 keping asam keping
sesudu kecil garam
2-3 keping daun limau purut (ini yg bagi bau naik sedap nih)
3 biji kentang potong sedang
2 biji tomato potong ikut suka
1 batang lobak potong ikut suke gk
4-5 biji cili api potong dua - tp ikut pd korang nk pds mana
(mula2 bt aku tak letak lada, maklum maktek tak sdp perut kn, tp bile bt hari2 lain boh lada)
air dlm 1 liter kot, agak2 korang lah ek nk banyak mana hehehe

Cara2 masak:

mula2 rebuskan bahan2 tumbuk ngn ayam tuh sampai empuk, pastu masukkan serai, n bahan2 yg di mayam td... tambahkan air masukkan sayur2, grm asam keping n daun limau.... jgn lupa rasa tau... dia akan ada rasa masam2 pds gitu... kalu nk pds lg blh la mkn ngn sambal kicap... aku bt lite2 je pds sbb nk bg anak bujang aku mkn sekali kn... dia suke yg sup2 nih


gini lah kaler dia... mcm tomyam putih pun ada tp takde lah rasa tomyam nyer perencah tuh... 




p/s: mcm2 plan nk bt time balik kg nih... moga2 jd lah balik kg sabtu sampai isnin nih... skrg nih tunggu maktek ngn papa aiyan je dpt kelulusan cuti.... nenek kt kg pun dh sibuk tanya bile nk balik... saja aku tak bg tarikh lg bile nk balik sbb tak comfirm lg... kang diaorng dh tertunggu2 dh, kalu tak jd sian lak


Published with Blogger-droid v2.0.10

Friday, December 13, 2013

kudap zmn dolu2

as salam sume kwn2,

selamat hari jumaat yek kwn2, korang masa kecik2 dulu kenal tak jajan gini? alaaa biskut yg jual dlm tin tuh.... yg timbang tuh... zmn kecik2 dulu mana lah ada twisties ke, rota ke bata ke apa kan.... yg ini lah yg selalu ada... td tgri pg ke psr belakang jupem... jumpa lak ngn org jual dlm tin nih... tgk cam best je... apa lg beli lah... dh beli sedap pulak, rasa nyesal lak beli skit heheheh...

nostalgia wei

jem biskut nenas tuh sedap sgt... yg biskut kpl terbang tu pun sedap... 
seee... mcm2 ada rasa cam nk borong sume... hahah napsu sungguh


p/s: payah betul nk balik kg nih... udah la rasa rindu dh nih, boleh lak maktek ngn edy lum comfirm dpt cuti lg


Published with Blogger-droid v2.0.10

Thursday, December 12, 2013

photo diary... anything, everything


as salam sume kwn2,

selamat hari kamis semua yek, cpt betul rasa minggu nih.... tak sbr nk tunggu minggu dpn, insyallah kalu maktek ngn edy dpt cuti nk balik johor, lama wei tak blik johor dh 5bln..,.. skit lg jd anak derhaka aku nih wei...
ptt lah rasa mcm rindu sgt kt org kt kg, selalu tepon tp tak dpt jumpa tak sama kan.... rindu nk borak2 ngn mak abah aku, ngn adik2 aku, nk supink2 kt psr mlm kt kg (hahaha sile jgn gelak banyak sgt makanan kt johor tu yg aku pyh nk jumpa sini), rindu nk borak2 ngn atuk n nenek aku, juga jmpa makcik2 aku kt kg tuh

pagi nih keje melambak skit, kite lyn gambar yg ada nih yek...


bujang aku nih... asal jumpa beg, tak kira lah henbeg ke beg kertas ke suke gelek gini... hahah mak jemah sungguh
ni kudap minum ptg semalam... popia isi ketam berkeju (tp keju tuh aku boh skit idak lah 1 slice yek)
lunch smlm plan nk mkn ikan bkr keramat tp punyalah ramai org last2 tapau n mkn kt opis... ikan tuh ada 3 ketul tuh, 2 pari n 1 caru, mkn ber4 pun terlebih2... 
bile dh sampai kt psr keramat wajib lah cari kuih... ada mcm2 tp kuih lepat pisang feveret aku takde lak
menu bfast pg smlm... rojak tempe+tahu+ayam
ni lak menu dinner 2mlm lps kot.... sup tulang ayam... aku suka boh tomato, kentang n toge banyak2... hirup gitu je tak letak nasi... pastu kcg grg ngn sambal kicap wajib ada


p/s: memula plan nk cuti2 tp fkr2 balik takpe balik kg dulu.... itu dh kire cuti2 gk

Published with Blogger-droid v2.0.10

Wednesday, December 11, 2013

WW mulbery

as salam sume kwn2,

korang penah tanam or petik or jumpa buah melberi nih tak? selalu jmpa stoberi, raspbery,bluebery, n mcm2 beri lg... ni aku nk sgt tnm kt umah ni

tgk close up mcm beso sebenarnyer tecik sgt2 buah nyer
hahahahha beria aku petik buah ni dh mintak izin kt tuan pokok yek
sile bandingkan ngn gula2 kopiko tuh saiz nyer
tp nih blum msk sgt... kalu dh gelap lg tuh baru msk
Published with Blogger-droid v2.0.10