teman2....

Thursday, August 29, 2013

Photo diary

as salam sume kwn2....

kejap je dh hari khamis kan kwn2... esok jumaat pastu cuti2, dh dsr mls keje kan... ampeh betul, risau nih aiyan dmm...mlm td pns betul bdn dia, aku perasan sejak makngah jaga ezul aiyan selalu dmm sblum2 ni jarang dia demam or selsema... skrg ni ezul demam selsema itu yg jangkit tuh huhuhu dugaan.
Tp aku lega jugak sbb aiyan makngah yg jaga cube kalu antar nursery msti aku lg riso

dh lama kn aku tak bt photo diary, al lupe maklum gambar raya je letak sampai korang dh naik meluat hehehe... ok lah aku nk kongsi ngn korang gambar2 yg aku letak kt instagram ngn gambar2 yg syok sendiri hehehe

ni budak pantang nampak wallet aku msti nk mintak duit msk tabung dia...
ni duit raya dia aku lum sempat msk dlm bank lg hari2 lah duk kire


try bt rendang kerang
ni pulak rojak pencuk@jelatah tp versi jawa yek... 

amik mood pagi2 gini lah... syok sndiri tp bkn arini lah ari isnin nyer muke
ni gelagat bff aku mencari kain utk dipadankan kain batik tuh...tgh fenin tuh

p/s: udah 2hari opis takde air tensen betul lah... nk gune toilet kene turun tkt2 or tkt1 kt situ je ada air... nsb lah ada lif

Wednesday, August 28, 2013

WW tq pemanggang vantage ku

As salam sume kwn2...

Mlm td  terpikir nk bwk bfst ayam bkr...perao siap pg msk je

P/s: intenet opis lembb mcm spt babi.... kata pasang wifi tp lg trk

Published with Blogger-droid v2.0.10

Tuesday, August 27, 2013

Gambar Raya kami... part 2

as salam sume kwn2...

nyeh3... lum abis lg gambar raya yek... sila bwk bersabar utk melayan tuan nyer blog yg tgh kemaruk mengupload gambar raya
maklum lah anak cik Wan kan kalu bergambar raya adik beradik mmg hover.  Kalu blik johor maktek la yg rajin nk amik gmbar dh dia minat kan.  ni gambar raya pertama gk tp gambar berkunjung ke umah atuk n sedara mara lain.

gambar raya beramai2 ada 6 family.... apasal blur lak gambar nih ek


sepatutnyer ada 3 family lg baru penuh... 

menantu sulung atuk, kwn gaduh n kwn mintak nasihat

paling syahdu bile atuk cium dahi abah... tp sume anak cucu mmg atuk akan cium dahi

abah n nyai @nenek ... maktek takde lak amik gambar mak slm ngn atuk n nyai
3 sepupu yg best fren... asal jmpa ada je pojek tak senonoh diaorg

dia paling suke kalu duk ngn anak dara... lg2 ada yg melayan dia, mmg dia baik jelah


sekodeng ikan puyu moyang bela... nasib tak di lepuk nyer balang tuh



rumah ke2- atuk sedara aku... aku duk atas bkn mkn tp lyn edy ngn abah mkn

ni umah ke6 akak abah n makcik yg selalu rajin nolong kalu ada rewang2... 
ni adik abah... dia pun beraya kt umah sama gk... yelah sekampung pusing2 msti jmpa yer


anak bujang aku sibuk nk main kt pintu, nk turun naik tangg... 




geng baik betul ngn anak makcik aku.... 

sepupu yg geng baik... cume sorng putih sorang coklat heheeh


iklan kepek bwg heheheh... 


tak sah amik gambar kalu aku tak ngaco ahak2.... 

lawan mata... sapa paling beso

umah last... bdk kecik dh kepenatan... baru ingat nk minum susu... comei kn?


p/s: niat atkin kali nih nk dpt turun 15-20kg, mintak2 dpt capai aku bg masa beberapa bulan la nk dpt tuh... lps dh turun baru blh fkr nk anak lg... kalu tak simpan dalam2 niat tu kt hati

Monday, August 26, 2013

Gambar Raya 2013 lagi... part 1

as salam sume kwn2,.

selamat hari isnin yek.... hohohoi arini aku nk share ngn korang gambar raya kami yg banyak2 tuh... yg ada kt dslr maktek... karang korang jgn termuntah2 lak nengok segala gamabr n aksi kami... maklum sume2 kt umah tu mmg pantang nk amik gambar... walaupun muke tak fotogenik gasak lah kan

siap sedia sume ek...


akak sulung dulu la yg bermaafan kan... masa nih dh setel maaf n bg duit raya kt mak abah...
mak mata merah pas nngis nih

pak mentua ngn menantu... 

makngah bermaafan
ni makyan... adik no 4 aku
adik bongsu aku... sume gelak sbb dia menerkam masa nk peluk abah aku... 

ni pun wajib nih... 

sesi bagi duit raya... makngah


salam2 mintak mahap dulu
mak tek lak... 

mak yan...
adik bongsu aku... 

makngah bg duit raya kt mak abah lak





si ensem salam raya kt atuk dia

slm raya ngn nenek... 
aiyan dpt duit raya... 
nk amik gambar mak n abah  je tp ada bdk kaco


gamily potrait... gaya bebas

serius... adik no 4 ngn 5 tinggi bkn main... kakak2nyer yg katek


abis sudah utk part 1... nnti aku sambung lg yek... thn dpn gambar raya lain lak maklum beraya kt kerteh pulak...

p/s: wahaahahaha mule diet atkin semula heheheh... moga kekal n dpt target yg di harapkan...

Friday, August 23, 2013

Jamuan Raya JUPEM 2013

as salam sume kwn2....

kejap je dh jumaat yek... minggu ni bz betul, fail menimbun atas meja dh makin surut tp atas meja bos aku lak yg menimbun heheheh.... setelah beraya aku ngn bff aku pn Emy nk start atkin balik... nyeh3 dasar pemalas time raya tak hengat diet...

nk cite psl selasa lepas 20hb kt JUPEM ni ada bt sambutan raya... thn ni seksyen kami nk bt ayam golek, mmg sedap ayam golek tu... terbaik lah.  Takmo cite panjang2 jom layan gambar je kwn2 yek tp aku mmg takde amik gambar mkn2 sume... maklum bz bertugas membagi2 ayam golek...

sebelum pg tu bt senaman mulut dulu... heheheh 

me wit my bff... gedik santai

antara mak2 dara yg mengedik

mcm2 gaya nk ttp perut ko

ni lah dia... ayam golek warisan... 70 ekor selamat tergolek

aku jd watak tempelan lak .... bdk 2 org ni lak yg lebih

sama bolat kan pp... hrp2 nnti blh turun

hadiah pengunjung bertuah milik pn Emy... gara2 nk sgt mkn kambin golek