teman2....

Thursday, March 28, 2013

photo diary edisi manik+anniversary

as salam sume kwn2,

arini bt PD = photo diary psl manik selit sekali sambut anniversary aritu, aritu kan aku ada ckp tgh nk siapkan 1 baju kwn aku, akhirnya setelah sebulan lebih menyimpan baju nih siap jugak akhirnya, yelah bile dh nk siap boleh la anak bujang ni demam lah itu lah ini lah, itu yg jd lambat tuh, kalu aiyan dmm aku tak menjht, kene mengulit dia lah kite pun tak selesa nk menjahit kan

baju kwn aku nih hijau lumut mule2 dia nk aku letak lace oren, tp agak pyh nk jumpa lace oren yg sesuai kt mata aku, aku tukar ngn lace itam n taburkan manik, pearl n kristal oren... jom lyn hasil2 nyer...


ahad mlm tu edy balik kl sbb riso sgt anak dia dmm pns, sempat lah sambut selasa mlm tu kejap sblum dia balik terengganu semula mlm tu jgk...

aku bt ayam golek tp marinate ngn sambal percik... sedap 
ni lah dia hasil baju kwn ku yg udah siap... lega aku

close up... simple je

ok kan aku gabungan kaler oren+hitam+hijau nih


kristal munge nih antara yg baru utk thn 2013

aku rasa stok kristal aku banyak lg kt umah, tp pg kedai msti terbeli

kristal ni pun blh bt aku gian, nk membeli je... dlm plastik tu FOC

p/s: skrg ni cuaca tak menentu, si aiyan pun asik pns bdn je..sian tul anak bujang aku nih

Wednesday, March 27, 2013

WW melalak

as salam sume kwn2,

mahap... ntry lewat

udahla nyepahkan rumah, pastu kuarkan segala mcm isi dlm dompet mama nyer apa lg, kene marah la... skrg pandai dh bukak zip

Tuesday, March 26, 2013

Eppy Anniversary ke3 Dana n Edy

as salam sume kwn2,

26 Mac, 3 tahun lps kami sah jd pasangan suami isteri

Sedikit cerita cinta kami...

perkenalan kami bermula masa kt UiTM, jengka pd tahun 2003 tp perkenalan selama 1-2bln tu berakhir bile aku abis belajar n dia msh lg ada 1sem.... akhir 2003 lps konvo bln 5, aku dpt kerja kt UTM skudai.
masa tuh kami dh putus hubungan, sbb nyer edy ada awek lain...

1 yg aku msh ingat lg, masa dia nk putus dia mintak sume gambar2 dia, ada 1 album kt aku... n aku pun mintak gambar2 aku gk kt dia... tp dia ckp dh hilang, so... aku ckp tak nk pulangkan album dia tuh selagi dia tak pulangkan gambar2 aku... selepas itu kami pts hubungan mcmtu je, kejadian tu akhir 2003..

akhir 2008 lps aku putus tunang, ada sorang mamat nih msg aku, dia rajin msg aku tanya mcm2, tanya kabar, tanya itu tanya ini, masa aku tanya dia sapa, dia ckp nama dia EDY, aku confius takde kenal pakwe nama tu.... lps berbalas2 msg akhirnya dia call aku, 1sti time dia call aku dh kenal sapa dia... dulu masa kt UiTM nama panggilan dia ROHIT heheeheh, sbb nyer longhat terengganu dia tu mmg aku tak kan lupe...sampai skrg aku msh simpan lg album gambar edy tuh kt kg... takdir kan.

dipendekkan cerita 26 Mac 2010 tu kami bernikah... n 15 julai 2011 kami dpt Rayyan Izzan...
(hrp korang tak bosan baca cite aku yg panjang lebo nih)


nebes nih...1st time aku makeup tebal gini heheheh


baju nikah tu msh ada lg ku simpan... 


edy tak pakai inai pun, seketul jari pun takde inai

hahahak, akak photog n mak andam tu ckp aku pengantin yg gile2... 


p/s: semoga ikatan kami kekal selamanya... kami saling melengkapi, edy cool aku cpt marah...

p/s/s: eppy anniversary ke 9 kt kwn blog nih pn Zana Nordin n hubby, semoga kekal bahagia hingga ke akhir hayat.... thn dpn kite cube sambut ber 4 lak yek...

Monday, March 25, 2013

ahli terbaru kebun aku

as salam sume kwn2,


selamat hari isnin n hari gaji yek, jgn lupe dpt gaji tu setel dulu sume hutang2 yek baru blh supink heheheh... kalu tak kang nngis bile ujung bln tak ckp duit pastu ada hutang yg lum setel hehehe...
peringatan utk diri sndiri gk tuh

ari sabtu pg aritu kami pg psr tani kt tmn melawati, saja lah jln2 pusing2 psr tani tuh kire cam senaman gk kan... takmo beli lauk or syr2 sbb kt umah msh ada stok lg... jd nyer duk singgah kt kedai jual pokok2 bunga n herba... pastu tanya makngah ada nk beli tak... apa lg, dpt 2 pokok.... bile udah byr tu baru nampak 2 pokok yg best... takpe simpan niat utk pg lg beli 2 lg pokok yg duk teringat2 tuh...

udahla tnm tuh kt balkoni je, ada niat hati nk beli pokok mcm duk kt kg je hehehe... disebabkan kuar pg2 sabtu ptg buah hati aku dmm lg huhuhui... aduhla


ni lah dia, pokok rosemary aku... mintak2 hidup subur lah hendaknyer
ni aku tak tau apa nama, makngah berkenan pokok nih, aku beli je


pokok mulberi yg jd idaman... merah2 tu buah dia...

tgk daun dia mcm kupu2 kan... 

bdk demam yg tgh selera mkn cekodok


p/s: esok ennibersary ke 3 aku tp kan aku skrg nih asik hangin je, aduhla... kadang tu rasa berslh kt edy tp esok2 bt lg... ampeh je kan

Friday, March 22, 2013

mee sanggul @ mee siput

as salam sume kwn2,

sorry yek lambat bt ntry arini nyeh2... banyak keje lak pg td, tgri lak pg meronggeng heheheh... paham2 jelah ari jumaat kan, masa rehat panjang

korang kenal mee sanggul? mee siput? org negeri lain aku tak pasti tp negeri johor msti kenal nyer, kalu tak kenal msti org johor `murtad` ehhehehe.... tp yg istimewanyer mee ni tak di msk cam biasa tp di goreng garing2 n mkn ngn sambal merah...


balik johor aritu jumpa masa singgah kt rnr machap, apa lg terus beli 1 plastik beso, rindu nk mkn nih, kt kl takde jumpa mee sanggul nih


dh lama mencari akhirnya dpt gk... 

p/s: dh cuti sekolah kn minggu dpn, syok lah blh pg keje lwt2 skit

Thursday, March 21, 2013

photo diary - edisi hero ku

as salam sume kwn2,

maap yek smlm aku tak sempat bt ntry WW, terus senyap ek...
arini awal2 pg aku dh bt ntry... gambar sepanjang aku cuti jd pengasuh aiyan aritu, meh2 korang lyn gambar si budak nih ek, skrg nih makngah dh balik baru lah normal semula rutin harian... tp nyer aku lah yg pyh nk senam, masa makngah takde aku hilang 2kg menjaga bdk tu heheheh....



kalu kt kg ini lah port feveret dia, duk turun naik tangga, nsb lah tangga nyer 2ketul tu je, kalu tak....


kt kg abah ada belikan pisang tanduk, so bt kepek lah apa lg... nk tunggu msk mmg berkurun lah

tp syg nyer pisang ni jenis yg warna pucat, bile bt kepek tak sedap sgt... 

model penutup jamban heheheh....
ni penutup yg baru ek,bkn yg dh lama di pakai tau heheheh


bekas menan yg kecik, dia ada hati nk msk ko.... 
ni dia msk dlm bekas menan dia yg beso lak... sabo jelah aku.... 
time nk pg kenduri potong jambul umah pakcik... nk suh dia duk diam... kene banyak amik gmbr




ahad aritu pg sedutkan kahak dia... kene bt neb dulu

seminggu jaga aiyan aku tak memanik, pyh ooo nk memanik sambil jaga dia,
pas makngah balik baru aku mnjht tp ttp ada yg mengaco... tgk, dia tumpahkan manik+kristal2 aku... nsb kt atas kotak ni je



Tuesday, March 19, 2013

amboi2 dia.....

as salam sume kwn2,

skrg nih si bujang tu dh ada 10btg gigi, 6btg atas n 4btg bwh.... pastu gg geraham bwh dia 2btg nk tumbuh, waaaaaaaa kejenyer nk menggt org je... aritu dia ggt tgn papa sampai berbekas, pastu papa tkde dia duk aim aku...

siap selak lg baju ke kain aku kalu nk ggt.... baru kene ggt skt aku dh jerit dulu huhuhu...

gini gaya masa dia ggt tgn papa dia

siap berbekas lg, 4btg gg dia yg paling beso... 


p/s: kwn2 tunggu yek utk aku senaraikan nama pemenang hadiah teka teki aritu, lama bebeno...

Monday, March 18, 2013

aiyan the diva

as salam sume kwn2,

mahap yek kwn2 minggu lps udah lah ntry tak banyak, ber bw pun tak berapa nk banyak... meh lyn the diva aiyan yg jumaat aritu melawat2 opis mama,  aritu papa jaga dia kt umah tp nyer awal pg tuh dia dh bangun so papa bwk sekali dia utk antar mama, lps tu papa nk pg amik ubat jantung dia kt HKL tinggal lah ngn mama kt opis jap... disebabkan dia sorang yg peramah ramai lh yg nk mendokong nyer... peminat ramai katanyer... (perasan)





puting tak blh tinggal

atuk G, selalu duk usha... tp tak penah dukung, selama ni dia ingat aiyan gegirl heheheh

senyum simpul, anak dara maklum... gatal ko yang

sibuk mengaco kepek pisang aunty Emy

hehehe ada yg kenan kt rambut kenteng dia ke....

heheheh mulut gaya cam sama je


p/s: mak ngah dh balik sini semula, harap2 adik2 aku boleh la di harapkan utk kemas2 umah, n msk sementara mak aku msh lg kt indon

Wednesday, March 13, 2013

hepy bday bff ku EMy

as salam sume kwn2,

rindu aku tak? sorry ek kwn2 masa aku mmg sgt terhad nk beron line, tau2 jelah bile jd pengasuh sepenuh masa nih... aritu aiyan selsema dia melalak jelah kejenyer, nsb arini dh ok skit...

arini 13hb mac, bday bff aku kt opis nih, msti korang kenal kan pn Emy, disebabkan aku cuti, so plan ngn sorang lg bff utk sambut bday dia kt umah aku, msk simple2 je....ajak lg 2 org membe dtg, kirenyer ada 4 org la termsk k Ct n bday girl hehehhe

kek coklat moist beli kt pistachio je...tp sedap

bday girl tp ada sorang bdk tumpang sekaki

masa ni masing2 dh kekenyangan tau hehehhe

dia pun sibuk nk motong kek gak

lps dh balik sume baru ingat nk amik gambar

Monday, March 11, 2013

suri rumah sepeuh masa aka pengasuh

as salam sume kwn2,

sorry yek, jumaaat aku diam pastu tak ber bW, nnti2 kalu free aku berjln2 umh korang ek... ni pun bt ntry sementra sibujang tido....

tgh sibuk makan opak

Thursday, March 7, 2013

photo diary

as salam sume kwn2,

arini aku nk bt photo diary, lgpun kasi korang lyn gambar banyak2 sbb esok aku nk cuti msti takde ntry nyer heheheh... ptg or mlm ni nk grk balik johor, mintak2 tak jem mana jln n selamat sampai...

mahap mls nk rotate pic, kalu mkn kt mana2 ini bdk mmg takmo ddk kt bby seat gitu... kene bg umpan baru boleh

dinner ntah mlm bile, tomyam ayam+syr

bfast kelmarin, tlr ddr ngn chiken slice 

cube sedaya upaya nk masukkan kaki dlm kotak itu

lunch smlm, pari bkr tp tak sedap... nyesal 

lunch arini ikan keli bkr ng n ulam

p/s: balik kg kali ni tak best sbb nyer mak ngn nyai takde diaorg gi indon, selalu nk mkn pe mintak je... ni kene msk sndiri...

Wednesday, March 6, 2013

WW spek pilihan hati

as salam sume kwn2,





ni comei bentuk nyer to beso sgt... heheheh 

pilihan hati heheheh

amacam ensem tak kite? 

p/s: jumaat sampai rabu minggu dpn aku nk cuti, mak ngah kene balik kg seminggu sbb mak aku nk pg berubat kt indon... jd pengasuh la aku seminggu