teman2....

Friday, April 27, 2012

Aiyan ngn topi baru

as salam sume kwn2,

aritu tayang aiyan ngn kopiah bsr, smlm ptg beli kt psr mlm topi nih... heheheh comel lah pulak
elok lak dia tak usik2 pun... itu tanda nyer dia rela pakai...kalu tak comfirm dh kene tarik2...

ish nampak lak tinge capang kite

sukenyer dia...

p/s: esok nk balik kg... mintak2lah esok jln tak jem dek kerana BERSIh

Thursday, April 26, 2012

as salam sume kwn2,

salam kamis, tp arini aku tak pakai baju batik lah sbb nyer adik aku lupe nk ironkan baju batik aku mlm td, uh nyampah tul lah.... tp takpe... esok esok esok msh ada lg...

aku nih nk siarkan iklan tempahan raya 2012 nih, sapa2 yg berminat nk menghantar baju @tudung utk aku manikkan boleh la tinggalkan komen atau msg kt no aku nih yek 0137890798, yg betul2 berminat jgn memalu2 yek utk menghantar msg atau komen... tempahan raya ni akan dittp pd akhir Jun @30 Jun 2012...


p/s: nk balik kg sabtu nih tp hati ngn fikiran dh sampai kt kg... oh tak sbr nyer

Wednesday, April 25, 2012

WW Aiyan ngn kopiah 2

as salam sume kwn2,

tarik2

sambil tarik sambil bebel2

siap sekodeng mak tek yg amik gmbr

sungguh2 tarik kopiah

hampir berjaya utk tarik kopiah bsr itu

p/s: hari gaji wah... pg2 dh kire2 utang,settel sume utang2 yg ada baru blh supink apa yg ptt

Tuesday, April 24, 2012

Tempe bentuk tiga segi

as salam sume kwn2...

heheheh arini pttnyer aku pg kursus tp mls lah, keje manyak lah, fail menimbun atas meja nih, takpe lah kang bln 5-6 kite gi lg lah kursus tu yek ...
korang penah jmpa tak tempe bentuk 3 segi nih? ni soalan utk yg mkn tempe je yek yg tak mkn msti tak berminat nk beli kn hehehhe...
selalu nyer org bungkus ngn kertas minyak atau ngn daun pisang kn, kalu yg moden pakai plastik je tp rasa dia mcm kureng sdp skit dibandingkan balut ngn daun kn...
ari sabtu ariatu lah edy beli kt psr mlm tmn melawati, dhla borong tak agak2 sampai 5ketul, 1 ketul singgit... mentang2lah bini ngn adik2 ipar dia antu tempe kan....
cantik lak ble goreng tu sbb bentuk dia 3segi gitu

aku suke kalu goreng ngn tepung letak bwg ptg+kunyit+jintan pastu cicah lak ngn sambal kicap...perkh
mmg dasar jawa kn ahak3... gasak lah

bsr kan tempe tuh

goreng ngn tepung+jintan sedap 

p/s: tak pasal2 gaji bln nih kene tolak rm300+ elaun PA sbb masa aku cuti bersalin aritu org kewangan lmbat ptong, ish saja je baru plan nk tukar spek ngn beli kst baru

Monday, April 23, 2012

tido mcm org tua

as salam sume kwn2,

salam isnin, arini aku ada kursus lg nih... psl koordinat n ptg psl falaq, mmg takde kene mengena ngn keje aku, mmg utk budak2 ukur tp nk pg gk sbb nk ckpkan kursus... baru nk dpt 3hari nih

ok lah nk tayang kt korang si aiyan nyer gaya tido... mmg gaya tido org dewasa heheheh...
tido kalu tak peluk bantal tak sah...takde bantal tgn aku pun boleh la di bt bantal...
jnji msti ada benda dia nk peluk

tido ttp muke camtu ko

alamak nmpak lak brg2 manik aku

syok je mmg gini lah gaya tdo dia


p/s: bosan nyer nk berkursus nih...

Friday, April 20, 2012

sapa suke angkat tgn

as salam sume kwn2,

salam jumaat, kejap je dh jumaat yek esok lusa cuti.... yeyeh... nk siapkan diri utk menyiapkan tudung ngn baju tempahan org, hari keje asik melepek je... cpt beno msk tido huhuhui...

korang penah mkn tak rangka ayam goreng nih? aku tau msti ada yg tak suke kan? heheheh bg aku lah mmg hntu betul ngn rangka ayam nih.... layan ramai2 mmg syok... hehheheh

sesekali lyn ok gk, kalu selalu muak gk

Thursday, April 19, 2012

mama ada kursus

as salam sume kwn2...

salam khamis... selamat berbaju batik hari ni yek.... arini aku ada kursus nih... kursus mygdi n nama2 geografi... sebenarnye kursus ni takde kene mengena pun ngn keje aku sbgai setiausaha kt opis nih tp... bos aku dh bg amanat sblum bln 6 kene ada 4hari kursus.... huhuhui
aku baru ada 1hari...campur arini baru dpt 2... pastu isnin ngn selasa ada lg kursus, baru dpt 4hari heheheheh

si bolat ngn topi chef

Wednesday, April 18, 2012

WW si comot momot

as salam sume kwn2...

salam rabu... meh2 lyn gambar ini budak comot momot.... skrg makin ligat tak reti duk diam time nk mkn... geram tul lah

see betapa comotnyer dia

bile nmpak mama pegang kamera terus gelak besar

sibuk duk tgk mak ngah ngn mak tek...

p/s: tak sbr nyer nk balik kg ujung bulan ni... huhuhui oh rindu nyer dh 4bln tak blik johor

Tuesday, April 17, 2012

budak comei kuat melalak

as salam sume kwn2,

baru selasa yek,bosan tul lah rasanyer... dhla skrg nih asik batuk2 je... gini lah gaya org asthma kalu musim sejuk2 nih...kadang ok kadang batuk2 dh cam apa... nasib badan
takyahla cite psl aku meh cite pasal budak yg kuat melalak... hehehhe

ini budak kalu kt umah nk duk bwh ketiak mama dia je,takmo ngn mak ngah, mak tek or papa...
time ni papa konon2 nk bg dia diam dr melalak ngn  amik gambar dia, tp mmg dia takkan benti melalak selagi lum ada sebelah mama...

mama tgh solat masa nih...sedih tul nengok dia nngis mcm kene dera

ini gaya time pagi bile mama nk gi keje


p/s: tak tau naper skrg nih aku balik2 keje jd malas beno, nk menjahit pun mls... aduhla apa nk jd lah ngn aku nih

Monday, April 16, 2012

Popia nestum

as salam sume kwn2...

selamat pg isnin.... gogo cayok... heheehe amik mood...amik mood... maklum lah isnin selalnyer hari lemau sedunia
pg nih meh aku tayang makanan kudap yg best... rangun2 gitu...msti syok kan
korang msti penah mkn kak `popia nestum` mmg comfirm sgt terkenal time raya...
tp time tak raya pun ada.... dulu aku tak tau lah nk bt tp sejak adik aku bt raya aritu terus aku ingt nk bt camne heheheh....


aku ngn mak ngah gulung, mak tek gunting

ini lah hasilnyer.... 

meh lyn resepinyer yek...

1 bungkus kulis popia (di gulung)
1-2 cawan nestum (blend)
3 sudu gula (blend)
1 sudu kecil garam
sedikit gam tepung gandum
boleh gk tambahkan ngn cornflakes@horlick yg di blend

Cara2nya

Gulungkan semua kulia popia tu n letakkan gam tepung gandum tu kt hujung yek, korang blh gulung serong or menegak cam biasa... bile dh siap sume guntingkan serong2 yek, gorengkan ngn minyak yg banyak pastu toskan, bile dh sejuk skit boleh gaulkan ngn nestum+gula +garam yg di blend td...gaul2 sampai sebati semua pastu boleh msk dlm balang n ngap... senangkan

Friday, April 13, 2012

apa pesen ni?

as salam sume kwn2,

salam jumaat semua... hepi arini sbb esok dh cuti ... i like mcm2 plan dh bt utk esok lusa nih... hehehhe
siapkan pojek yg tergendala... time ujung minggu lah ada masa lapang betul2...

korang kan jenis bwk kete pakai kasut ke bukak kasut? pastu jenis yg suke letak kasut or sandal dlm kete tak?
hehehehe... aku nih jenis yg bwk kete tak pakai kst, dr mule2 beli kete kancil sampai dh ada myvi mmg tak pndai kalu pakai kst... nk di jadikan cite bile dh ada lebih dr 1 pasang kasut kt tmpt seat driver gini lah jd nyer...
nsb lah masa benda ni jd time aku dh sampai umah... kire takde lah malu sgt sbb tak ada org nampak... huhuhu , kalu ada pun budak2 yg main2 kt bwh tmpt paking tu jelah heheheheh
ptt lah masa aku jln tu rasa lain je... rupe2nyer...

perasan masa nk msk lif naik ke umah... aduh la

Thursday, April 12, 2012

sagu gula melaka

As salam sume kwn2,

salam khamis sume kwn2... setelah 3hari tak bekerja akhirnya hari ini dtg keje ngn semangat berkobar2 tp boleh lak rasa spoil bile baca komen kt ntry sblum nih, ada jugak yek cik anonymous yg berminat baca blog aku secara diam2 pastu bg nasihat ala2 cam tak ikhlas... kalu betul lah nk menegur ke menasihat biarlah betul... jd lah kwn ckp secara kwn... ni tak... dhla tak bg nama main hentam je.... tak suke lah... kite ni biarlah beradap sopan sesama manusia

ok lah aku nih nk cite psl hari ahad sblum aku kene selsema... mak ngah sibuk duk uhsa sagu kt dlm almari tuh...aku pun dh teringin gk... so, sabtu ptg tuh masa edy balik keje dia singgah pasar mlm n beli lah daun pndan segala bagai... ahad tgri tu ngn semangatnyer aku pun membuat lah... hehehe kire jd lah gk walaupun air gula tu cair n santan pun cair gk... ahak2 jd lah jnji ada rasa kn... heheheh

hehee cair je ko

nk letak kaler ijau mls nk blend daun pandan, gune sirap je

Resepi nyer , (senang gile boleh la aku share ahak3)

250gm sagu (rendam 10 minit )
setitik dua sirap @ pewarna lain

rebuskan sagu dengan air hingga masak semuanya, rajin2 kacau supaya rata masaknya, lepas tu lalukan sagu kt air paip untuk buang kanji nya, pastu bile dh sejuk masukkan dlm tuperware2 kecik n simpan dlm peti ais

air gula melaka

1 ketul gula melaka pecah2kan
air dlm 500ml
2 helai daun pndan

masakkan gula melaka ngn air bersama daun pandan yg di simpul utk dpt bau yg harum mewangi, korang msklah air gula tu sampai pekat2 gitu yek, jgn ikut aku yg mls heheheh

Santan

1 kotak santan adabi
sedikit garam
250ml air

masakkan santan bersama air juga garam... kacau2 je santan tu jgn sampai pecah santan nyer ngn api yg pelahan yek, agak2 dh pekat gitu matikan.


p/s: seram lak ngn gempa smlm... mmg terasa kuat, tp alhamdulillah takde tsunami melanda mcm 2004...

Tuesday, April 10, 2012

Aiyan ngn ayam golek

as salam sume kwn2,

time2 tak sihat ni nk update ntry pun agak mls... lg lah ngn idung yg sumbat je nih... duk umah pun pakai mask je...
oh seksa nyer... dhla batuk2... biasalah bile lelah dh menyerang...serba tak kena jd nyer...
pttnyer gambar ni aku sertakan ngn smlm nyer gmbr tp tertinggal... meh lyn ini budak nyer aksi
saja je aku try dia nk tak... nk gk dia mkn ini ayam walaupun dia isap2 je maklum bdk akde gg heheheh

tgk mata berair sbb nngis kene tinggal mama dia

beria2 je... tp dia isap2 je lah rasa mns masin tuh

Monday, April 9, 2012

aku mc pulak... ayam golek naraseafood

as salam kwn2,

salam isnin...selamat berkerja utk kwn2 yg tgh kerja, utk aku huhuhui dpt mc 2 hari....btk n selsema... kire sambung rabu dpt lh 3hari..... tp duk umah jelah dh edy ngn tain keje kn... jd lah kn rehat2
td pg gi bwk aiyan ke kenek utk sedut kahak.... so aku pun btk n selsema sekali... itu yg mintak mc...

oklah nk cite psl ayam golek naraseafood,, korang penah mkn tak?
adik aku si tain tuh kn baru keje n baru dpt gaji... so dia nk banjer la kami konon2 nyer
tp tak pg mana2 pun kirim je ayam golek ni kt edy... sabtu tu edy keje site kt bangsar dkt dhla ngn tmpt ayam golek nih... kul5 edy balik keje trus ke sana... nsb lah dkt ngn site dia, itu pun edy kata dh ramai org..so, berayam golek la kami mlm tuh... toce2 utk adiku.. nnti banjer lg yek

mmg terbaik dr ladang... penah mkn dulu masa aku peknen

edy siap amikk gambar lg 

ini lah nama ayam golek itu

Friday, April 6, 2012

buah hatiku demam

as salam sume kwn2

salam jumaat yg indah....
maaf utk semua kwn2 sbb smlm aku senyap sunyi tnpa ntry, berBW pun tidak... aiyan dmm smlm
aku pun cuti rehat, kesian lak kt mak ngah sorang2 jaga dia time dmm... itu yg aku amik cuti
kebetulan cuti rehat pun banyak lg...
alhamdulillah mlm dh sejuk dh bdn nyer suhu pun dh ok...pg td pun masa nk gi keje suhu dh 36.3 gitu
kesian btl kn kalu anak2 ni demam tak sihat...kite yg rasa serba tak kena

mlm td nyer gmbr.... tido lena siap ternganga mlt

tuam ngn air asam jawa tp dia suke no tarik buang

Wednesday, April 4, 2012

WW kerang bulu

as salam sume kwn2,

korang penah tak beli n mkn kerang bulu nih?

mmg besar2 puas mkn tp liat skit

Tuesday, April 3, 2012

kite bizi niiiiii





as salam sume kwn2,

takde idea lak ari selasa nih.... ada cite tp gambar lak lupe nk amik... hehehhe
jd nyer meh lyn gambar ini budak bz... 
gambar di amik masa sabtu mlm ahad... earth hour yg sejam kene ttp lampu tuh... 
lupe nk amik gambar dia bile duk godeh hp aku, hp papa dia tak lyn sgt 
tp hp mama dia suke sbb bile dia sentuh je blh tukar gambr... itu yg kadang tu tgk apasal dh lain dh wallpaper hp aku tuh... keje dia... 
ni keje dia time mlm tu gelap kn... 




kusyuknyer dia sampai moncong2 mlt


p/s: walau kadang aku sedih+risau sbb walaupun dh 8bln aiyan tak blh nk merangkak or duduk sndri mcm anak2 lain tp aku ttp bersyukur, Allah bg aku seorang anak untuk aku mencurah kasih, bersyukur sbb ramai org lain yg ada anak yg lebih istimewa dr aiyan... juga msh ramai lg kwn2 yg Allah blum kurnia kan anak... jd aku selalu bersykur n selalu berdoa semoga aiyan akan ttp kuat n sihat spt anak2 yg lain

Monday, April 2, 2012

nasi ayam ala Dana

as salam sume kwn2,

Salam isnin sume, arini rasa mls je nk pg keje... dhla bangun2 pg td ujan lak... makin lama makin lebat.... si aiyan lak pagi2 dh nngis2 tak bg mama pg keje... lg la rasa mcm nk sambung tido je...
nsblah kt umah mmg ada stdby payung, kt kete pun wajib ada 1, juga kt opis heheheh... aku lak bukan jenis yg suke pg keje lwt2... so,hrs lah redah kan ujan2 nih... 

nk cite psl lunch smlm nih... terajin lak aku bt ns ayam... hehehe tp ni pesen yg simple n mudah... biasalah aku kn rajin 

amacam terliur tak?

meh la aku bg resepi... tp sume org kn tau bt ns ayam... hehehe..

nasi nyer :
3 cawan beras (di bersihkan & toskan)
2 sudu besar butter
2 ulas bwg putih (mayang halus)
3 ulas bwg merah kecik (mayang halus)
500ml air rebusan ayam
1 ketul kecil kulit kayu mns
sikit garam

Cara memasak;-
panaskan periuk, masukkan butter tumiskan bwg mrah+bwg putih, juga kulit kayu manis, pastu masukkan beras kacau2, masukkan skit garam pastu msukkan air rebusan n letak kt rice cooker....

Sambal lada:-

8 biji cili merah besar
4 biji cili api
2 ulas bwg putih
1 biji tomato
garam
2 sudu besar gula
(blend semua bahan2)

Cara memasak;-
masakkan semua bahan2 kisar hingga naik bau n mendidih... siap

Ayam nyer pulak:

1/2 ayam yg di potong2 kecil
garam+ bwg putih+ halia (tumbuk halus)
2 sudu besar sos tiram
1 sudu besar kicap manis


Cara masak ayam;-
perapkan ayam ngn semua bahan2 dlm masa 30minit atau lebih, lps tu bakar ngn suhu 200 selama 45minit..

Supnyer lak...
10 ketul tulang2 ayam terdiri dr kaki+leher+rusuk+tulang2 lain...
1 cm halia
2 ulas bwg putih
3 biji bwg merah kecil
garam
1 kiub  ayam
sedikit lada sulah
(rebuskan semua bahan2 td pastu perasakan... bile dh msk taburkan ngn daun sup


ptg tu lak edy banjer sate... nyeh3

p/s: pekeliling gaji baru udah kuar, tgh study nih... heheheh cengkonon2