teman2....

Thursday, April 28, 2011

pelam muda cicah kicap n lada..meleleh

as salam sume

agak2 korang melelh tak tgk gambar nih...
aduh... sedap tp gambar kicap+lada takde lak

P/s: heheheh sbb td aku pun kecur liur tgk pelam nih... tp sudah selamat tinggal biji je

Wednesday, April 27, 2011

rezeki duit poket utk aku...

as salam sume...

aku kadang tak terpikir hobi yg suke2 blh jd kan sumber pendapatan yg boleh thn la gak...
cume perlu kerajinan n kesabaran je yg lebih...
walaupun dlm tak larat2 ada gk aku amik tempahan skit2... tp yg bg tempoh masa lama jelah aku amik...
milik pelanggan ttp aku... k watie n adik nyer...

aku highlite skit bhg baju

dsign kt bhg tgn....

dsign kt baju k watie customer ttp nih

siap ngn tudung sekali nk glamers

p/s: walaupun kwn baik ku pn emy bising2 jgn memanik lg tkt BP aku naik, tp aku bt gk lah skit2 hehehhe
blh la dpt duit poket skit2 heheheh

sedang dlm pembuatan...

as salam sume...

selamat pagi rabu... pejam celik pejam celik dh tgh minggu dh,cptnyer masa berlalu
kali nih nk cite kisah umah kt kg... tak sbr nk tunggu umah kt kg tuh siap sbb nnti blh la bt knduri doa selamt umah ngn knduri lenggang perut aku sekali... :)
msti best dpt berpantang kt umah baru nnti heheh... disebabkan umah kami dulu dh lama
abah aku dcide nk bt umah bwh sume... skrg nih tgh membuatnyer lah...


p/s: aku duk belek2 takde lak gambar umah lama kt pc nih... nnti aku cari lg gambar umah lama pastu tayang kt korang ek...

*utk umah ni aku ckp kt abah aku nk sponsor cat ngn siling... blh lak abah aku sebulu ngn aku nk cat kaler pink hehehheeh

Monday, April 25, 2011

uhuk2 kaki ku

as salam sume...

ish2, simpotom yg aku hadapi nih msti kebanyakan ibu2 mengandung penah lalui..
bt aku yg baru 1st time merasa... alahai seramnyer
kaki aku dh jd cam apa ntah... uhuk2...




uhuk2 apa dh jd kt kaki mama ni bby....

Friday, April 22, 2011

tq en edy ye.... msk dinner mlm nih

as salam...

skrg nih cuaca panas sgt2 kan, tgri td dek berjalan gi gerai kt belakang utm tuh alahai pns sampai rasa nk pecah kepala, siap ngn kulit rasa mcm tebakor.. akibatnyer sakit gile kepala sampai migrain2
blik keje msk kete je terus aku tdo sampai sedar2 dh sampai umah...
pastu terus tdo sampai tersedar dh dkt magrib edy kejut ngn bau2an yg best
rupenyer dia msk... alahai
walaupun ringkas tp bg aku... ckup hepi sbb dia yg msk

ringkas je sambal ikan bilis,tlr dadar ngn ikn grg jugak nasi... hehehe

kalu selalu dpt camni best gk....

Thursday, April 21, 2011

pelawat tercute...

as salam sume...

nk kasi tayang pelawat ofis kami yg cute nih...
dia nk tgk mama dia bt keje kt mengulor kt opis nih heheheh
ini lah dia suri dalisa yg comel anak kepada pn Emy bff ku

mmg ada gaya pekerja nih... tp syg lum mndi lg masa nih

tak lps mata dia duk lyn dvd mickey mouse nyer...

aksi suri yg tak reti duk diam... heheheh blh kurus kwn aku

Wednesday, April 20, 2011

minum ptg yg ringkas n padat hehehe

as salam sume..

kalu ptg2 korang suke bt mkn apa ek?
ke korang jenis yg tak minum ptg?or jenis yg rajin sgt bt mkn2 utk minum ptg?
kalu cam aku nih yg mls ikut pd kerajinan lah... heheheh
ni disebabkan lapo n ada lg roti kt umah syg lak sbb dh nk xpired...
so, ini lah jd nyer,,, ptg ni tak tau lg nk bt apa agaknyer

roti bombay @roti telur ngn susu anmum...

Tuesday, April 19, 2011

kisah berkursus di langkawi...

as salam sume kwn2...

15-17 april aku ada kursus setiausaha kt grand continental langkawi... berkursus sambil berjln2... lg2 lah aku tak penah sampai lg itu pulau... nyeh2.. itu yg sunyi skit blog aku dr melawat blog kwn2... blog aku pun mmg dh sunyi kan... heheheh

kursus kali nih khas utk setiausaha pejabat kt jupem di hq n juga dr state... so, dptlah merapatkan hubungan antara PA2 lain, sambil berkongsi2 cite n pengalaman... mmg mcm2 yg kami dpt.. dpt lak penceramah yg mmg best... tak ngantuk walaupun kursus kami mmg agak padat...

jom lyn gambar2 semasa kt sana...
sampai je kt airport langkawi

pas letak beg kt bilik terus cuci2 mata..mmg rambang mata

kelas hari terakhir... ngn membe bilik..

kwn2 grup yg spoting2

ceh konon2 bt pembentangan...

ngn penceramah kami yg best miss jem..

Thursday, April 14, 2011

tinggi kalsium tinggi vitamin A n B...

as salam sume kwn2...

kes sakit gigi tak setel lg, insyallah ptg nih nk cbt dh tak blh cover kesakitan nya, ubat2 lain,ltk grm sume bagai tak dpt mengurangkan... korang doakan ye semoga tkde apa2 pd aku n bby pas cbt gigi nih...

disebabkan bile skt gigi nih kan org kata kurang kalsium, lg2 bile peknen sbb bby dh amik kalsium mama dia kan, so kwn baik aku pn Emy yg jd pakar rujuk merangkap penasihat aku pun dh mule bebel2... suh minum susu, minum susu pet pot pet pot... aku nih jns yg x suke minum susu, yg aku minum pun anmum materna itu pun sehari sekali je kt umah... itu pun tpaksa uhuk2...

jd nyer aku smlm gi jusco, beli lah benda alah ni... nk bg mulut penasihat aku tuh benti bebel2...

air kotak anlene nih yg paling kecik ada 4kotak kecik2 je tuh...
p/s: ini pun kalu iktkan aku nk amik air kotak dutch lady yg paling kecik tuh utk kanak2... hehehhe tp penasihat tak bg... so, anlene ni pun blh la bt tambah2 hehehe

Wednesday, April 13, 2011

gigi oh gigi.... kenapa lah engkau sakit

as salam sume kwn2....

mood arini adalah sgt2 lah lembab n lemau... dr sabtu aritu aku dh rasa skit2 gigi tp tak la teruk sgt kire cam skt2 manja lah... tp smlm skt nyer melampau, ptg tuh aku gi klinik gg, doc bg ubat 3 jenis thn skit n antibiotik sbb lg 2hari aku bt appoimnt nk cbt je gg tuh... tak tahan gile kesakitan nyer... tp yg aku pelik ubat yg doc tuh bg bukan bg skt gg aku lega tp mkin sakit adalah... 1mlm aku tak blh tdo kerana gg berdnyut2...
aduhai lah.... pagi nih pegi keje ngn keadaan yg bengong2 je... aduh



p/s: kwn2 ada ke sapa2 ada petua bg lega nih... aduhai nk cbt tgh skt lg lak... tak blh jugak

Monday, April 11, 2011

terlebih rajin lak saya

as salam sume kwn2...

apa cer ujung minggu korang?minggu nih adik aku nur farahin yg blajar kt uitm lendu dtg umah aku, pastu laki aku pun balik gk... so, mcm biasa lah bile ada tmn of course lah aku akan telebih rajin skit... kali nih idea dtg dr adik aku kt kg... dia duk cite menu2 nih yg dia mkn so, aku pun tergerak lah nk msk gk...

nasi impit, sambal telur puyuh n sayur lodeh...  di tambah ngn rendang ayam dr mak metua ku

walaupun tak sesedap mak aku msk tp blh la....

Wednesday, April 6, 2011

chestnut aka buah berangan

as salam sume...

korang penah tgk camne buah berangan yg mentah?suke mkn buah berangan? heheheh
aku nih mmg lah suke sgt buah berangan nih, sambil mkn sambil berangan2 heheh
tp yg tak bestnyer payah beno nk bukak utk mkn buah berangan nih.... kadang sampai skt2 tgn aku menekan kasi bukak kulit dia...
tiap kali gi jusco msti nk singgah... suke ngn rasa lemak2 manis nyer... akan2 rasa biji nangka tp best lg...
jom lah kite lyn gambarnyer ye

ni yg selalu duk beli kt jusco nh... mkn pns2 mmg tak hengat

ni lak buah dia yg mentah... rupenyer ada skit2 cam rambutan kn... ihsan en google

Sunday, April 3, 2011

aktiviti yg best di kg ku...

as salam sume kwn2....

jumaat sampai ahad aku balik kg ku di pontian johor... mcm biasa lah kalu balik kg
mcm2 aku dpt mkn, mcm2 aku oder kt mak aku... ahak2
cite banyak tak gune.... jom korang tgk lah mcmne selera mak yong yg ober ni...

ptg jumaat tu layan rojak petis.. dpt jmpa kt johor je

mlm tu mak msk asam pedas kepala ..


lunch pd sabtu...ikan msk lemak cekur ngn sadin n ulam

ni paling spesel, sabtu ptg tu mak bt peyek... nyeh3... 

p/s: blh dikatakan mmg mkn2 jelah aku nyer aktivit... kalu kuar2 pun gi psr lmbak je cari makanan hehehe